آموزش اشتراک گذاری عکس‌ها و ویدیوهای بازی در Xbox feed ویندوز ۱۰

آموزش اشتراک گذاری عکس‌ها و ویدیوهای بازی در Xbox feed ویندوز ۱۰
  • 1395/8/12
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن Xbox ویندوز ۱۰ GameDVR است که به شما اجازه می‌دهد تا بازی خود را ضبط کرده یا از آن عکس بگیرید.  اگر به نظرتان این موضوع جدیدی است ما به شما یاد داده ایم که چگونه گیم پلی بازی‌های کامپیوتر را در ویندوز ۱۰ ضبط کنید.

بعد از اینکه از بازی خود فیلم تهیه کردید می‌توانید محتواهای ذخیره شده را با دوستانتان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم بازی شما را ببینند. البته با توجه به این که در بخش Activity هیچ گزینه‌ای وجود ندارد، احتمالاً افراد زیادی از این قابلیت خبر ندارند. اگر می‌خواهید تصویر یا ویدیویی را به اشتراک بگذارید، باید از اپلیکیشن Xbox به بخش GameDVR رفته، تصویر یا ویدیوی موردنظر خود را پیدا کرده و سپس آن را آپلود کنید. با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا روش انجام این کار با به شما بگوییم.

ابتدا یک بازی اجرا کرده و از آن عکس یا فیلم بگیرید. اگر خواستید عکس بگیرید حتماً از کلیدهای ترکیبی Win+Alt+Prnt استفاده کنید. با این کار تصویر شما در پوشه‌ای که GameDVR تصاویر را از آن می‌خواند ذخیره می‌شود. اما اگر از کلیدهای Win+Prnt استفاده کنید، اپلیکیشن Xbox قادر به یافتن تصاویر نخواهد بود.

اپلیکیشن Xbox را باز کنید. دکمه‌ی همبرگر را از سمت چپ بالای صفحه انتخاب نموده و GameDVR را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری عکس بازی در Xbox feed

سپس چیزهایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید. می‌توانید فایل‌ها را بر اساس بازی یا تاریخ، و یا تصویر یا ویدیو مرتب کنید.

اشتراک گذاری عکس بازی در Xbox feed

فایل موردنظر خود را از میان فایل‌های موجود انتخاب کنید. اگر فایل شما کلیپ است، می‌توانید قبل از به اشتراک گذاشتن آن را پخش نمایید. سپس بر روی دکمه‌ی Upload کلیک کنید تا با شروع فرآیند آپلود میزان پیشرفت آن هم نشان داده شود. با پایان آپلود این فایل با دوستان شما به اشتراک گذاشته می‌شود.

اشتراک گذاری عکس بازی در Xbox feed

اگر می‌خواهید تصویر یا کلیپی را که به کمک Game Bar تهیه نکرده‌اید به اشتراک بگذارید، باید آن‌ها را به آدرس زیر منتقل کنید:

C:UsersYourUserNameVideosCaptures

این پوشه جایی است که کلیپ‌ها و تصاویر توسط GameDVR در آن ذخیره می‌شود. این قابلیت هم مثل خیلی از قابلیت‌های دیگر ویندوز ۱۰ با توجه به این که به خوبی در معرض دید نیست مورد کم لطفی واقع شده، و بسیاری از کاربران نمی‌دانند که می‌توانند تصاویر و ویدیوهای بازی خود را با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند. امیدواریم مایکروسافت در آینده توجه بیشتری به این مسئله داشته باشد.

بدین ترتیب به راحتی می توانید از بازی خود برای دوستانتان بگویید و تجربیاتی را که دارید در اختیارشان قرار دهید. گاهی برخی جاها و فریم های بازی به مشکلی برخورد می کنید که بهترین راه برای حل آن فیلم گرفتن از بازی و انتشار آن در میان گیمرهای دیگر برای رفع مشکل است. آیا این آموزش بهترین روش برای این شرایط نیست؟

نظر خود و تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب روی شبکه های اجتماعی، به دیگران هم کمک کنید تا تجربه خوبی از بازی داشته باشند.

منبع: Addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *