چگونه رمز ورود به ویندوز ۱۰، ۸٫۱ و ۷ را غیر فعال کنیم؟

چگونه رمز ورود به ویندوز ۱۰، ۸٫۱ و ۷ را غیر فعال کنیم؟
  • 1395/8/15
  • زهرا معبودی
  • 0

شما می توانید برای راحتی کار خود در زمان هایی که می دانید کسی جز شما سر به سیستم تان نمی زند، رمز عبور را برای ویندوز ۷ و ۸٫۱ و ۱۰ غیر فعال کنید تا بتوانید در کار کردن با سیستم هنگام ورود و یا پس از یک وقفه طولانی، تجربه راحت تری داشته باشید. برای شروع کار نیاز به Command Prompt داریم که به CMD شهرت دارد. برای اینکه این بخش را اجرا کنیم در ویندوز های ۷ و یا ۸٫۱ و ۱۰ کمی متفاوت باید عمل کنید:

باز کردن Command Prompt در ویندوز ۷:

ابتدا روی منوی استارت از پایین و سمت چپ کلیک کنید و بعد در بخش search programs and files عبارت cmd را بنویسید و روی نتیجه حاصل کلیک کنید تا با صفحه مشکی مطابق زیر روبرو شوید.

غیرفعال کردن رمز ورود به ویندوز 10، 8.1 و 7

باز کردن Command Prompt در ویندوز ۸٫۱ و ۱۰:

در ویندوز ۸٫۱ یا ۱۰، کافیست روی کلید استارت یک راست کلیک کنید و از میان چیزهایی که مشاهده می کنید عبارت Command Prompt را انتخاب کنید و بعد از اینکه پنجره cmd را مشاهده کردید دستور netplwiz را بنویسید و اجرا کنید.

غیرفعال کردن رمز ورود به ویندوز 10، 8.1 و 7

وقتی که  netplwiz را اجرا کردید، ابزاری با نام User Accounts Control Panel نمایش داده خواهد شد. در این بخش، نام کاربری را که می خواهید به صورت اتوماتیک و بدون وارد کردن رمز، وارد این سیستم شود را مشخص کنید و انتخاب کنید و چک باکس عبارت  Users must enter a user name and password to use this computer.”  را هم انتخاب کرده و در نهایت ok  را بزنید.

غیرفعال کردن رمز ورود به ویندوز 10، 8.1 و 7

 

وقتی که یوزر خود را وارد کردید سیستم از شما رمز عبوری می خواهد که باید آن را دوبار وارد کنید.

بعد از وارد کردن رمز، کافیست ok را بزنید و بعد سیستم را ریستارت کنید. در این حالت وقتی که مجددا خواستید وارد سیستم شوید، با رمز عبور مواجه نخواهید شد.

غیرفعال کردن رمز ورود به ویندوز 10، 8.1 و 7

 

برای اینکه تنظیمات را به حالت قبل برگردانید و ورود پسورد را به حالت فعال تبدیل کنید می توانید باز هم عبارت netplwiz را در cmd تایپ کنید و بعد از باز شدن پنجره User Accounts Control Panel، نام کاربری مورد نظر را انتخاب کرده و و بعد عبارت “Users must enter a user name and password to use this computer را تیک دار کنید و در نهایت ok  را بزنید.

نظر شما در مورد این قابلیت و مدیریت آسان آن چیست؟ اگر تا کنون برای تنظیمات لوگین ویندوز ۷ یا ۱۰، به مشکلی برخورده اید، می توانید این چالش را با کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و در نهایت با اشتراک این مطلب روی شبکه های اجتماعی به دیگر دوستانتان برای تجربه راحت کاربری کمک کنید.

منبع PCMAG

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *