چگونه فایل‌های تصویری EPS را در ویندوز باز کنیم؟

چگونه فایل‌های تصویری EPS را در ویندوز باز کنیم؟
  • 1395/8/16
  • زهرا معبودی
  • 0

فایل EPS نوع خاصی از فایل‌های تصویری است که شامل برنامه‌ی PostScript می‌باشد. اگر با یکی از این نوع فایل‌ها برخورد کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که برنامه‌های کمی قادر به باز کردن آن‌ها هستند. پس چطور باید آن‌ها را مشاهده کنیم؟

باز کردن عکس EPS روی ویندوز

در ویندوز برنامه‌های زیادی برای این کار وجود دارد، اما ما دو مورد از آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم.

EPS Viewer

ساده‌ترین راه برای مشاهده‌ی فایل‌های EPS استفاده از نرم‌افزار EPS Viewer است. این نرم‌افزار یک برنامه‌ی تک کاربردی برای مشاهده‌ی فایل‌های EPS می‌باشد.

باز کردن عکس EPS روی ویندوز

پس از نصب برنامه باید فایل EPS خود را باز کنید. EPS Viewer هیچ بخشی برای تنظیمات ندارد، بنابراین اگر فایل‌ها به طور پیشفرض با این نرم‌افزار باز نمی‌شوند، باید بر روی آن‌ها کلیک راست کرده و به منوی Open with > Choose another app بروید.

EPS Viewer

از بخش Other options نرم‌افزار EPS Viewer را انتخاب کرده و سپس تیک گزینه‌ی Always use this app to open .eps files را بزنید.

باز کردن عکس EPS روی ویندوز

با توجه به این که EPS Viewer فقط برای مشاهده‌ی فایل‌های EPS طراحی شده، امکانات بسیار کمی در آن وجود دارد. به جز امکان باز و ذخیره کردن فایل‌ها، می‌توانید اندازه‌ی تصاویر را تغییر داده، در آن‌ها زوم کنید، یا آن‌ها را به سمت چپ یا راست بچرخانید.

مشاهده عکس eps

هنگامی که می‌خواهید یک فایل را ذخیره کنید، بهتر است آن را به یک قالب متداول‌تر مثل JEPG، Bitmap، PNG، GIF یا TIFF تبدیل نمایید.

باز کردن عکس EPS روی ویندوز

اگر به دنبال نرم‌افزار ساده‌ای برای مشاهده‌ی فایل‌های EPS هستید EPS Viewer کار شما را راه می‌اندازد.

Irfanview

اگر نرم‌افزاری می‌خواهید که علاوه بر پشتیبانی از این قالب بتواند فایل‌های تصویری دیگر را هم باز کند، بهتر است IrfanView را امتحان کنید. این برنامه‌ی قدیمی از قالب‌های تصویری زیادی پشتیبانی می‌کند.

بسیاری از قالب‌های تصویری موجود در عکس زیر بلافاصله پس از نصب نرم‌افزار با Irfanview باز خواهند شد، اما برای این که فایل‌های EPS را هم به طور پیشفرض با این برنامه باز کنید، باید چند کار انجام دهید.

باز کردن عکس EPS روی ویندوز

ابتدا باید پلاگین‌های Irfanview را نصب کنید. این بسته یک لینک تکی بوده که از سایت رسمی این برنامه قابل دانلود کردن است.

آیتم دومی که نیاز دارید مفسر منبع باز PostScript به نام Ghostscript است. نصب Ghostscript ساده بوده و نیاز به تنظیمات خاصی ندارد. از صفحه‌ی دانلود Ghostscript گزینه‌ی Postscript and PDF interpreter/renderer را انتخاب کرده و سپس بسته‌ی مناسب با نسخه‌ی ویندوز خود را انتخاب کنید (۳۲ یا ۶۴ بیت).

Irfanview هم ویژگی‌های اساسی EPS Viewer یعنی امکان باز و ذخیره کردن، چرخش تصویر و زوم را دارد.

باز کردن عکس EPS روی ویندوز

علاوه بر این گزینه‌های بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد. با نگاه کردن به منوی Edit متوجه خواهید شد که امکان افزودن متن به تصویر، بریدن عکس، و حتی علامت گذاری با ابزارهای نقاشی در تصویر وجود دارد.

باز کردن عکس EPS روی ویندوز

گزینه‌های موجود در منوی Image هم بسیار زیادند. از آن‌جا می‌توانید عمق رنگ، تیزی تصویر، تغییر جهت به حالت عمودی و افقی و موارد دیگر را تنظیم کنید.

Irfanview برای دیدن عکس eps

اگر منوهای این نرم‌افزار را به صورت تک به تک بررسی کنید، می‌بینید که امکانات Irfanview بسیار بیشتر از مشاهده‌ی ساده‌ی فایل‌های EPS است.

انتخاب یک نرم‌افزار برای باز کردن فایل‌های EPS سخت‌ترین بخش کار کردن با این نوع فایل نیست، بلکه باید ببینید که چه چیزی از آن نرم‌افزار می‌خواهید. اگر فقط می‌خواهید فایل‌ها را باز کرده و یا آن‌ها را به قالب‌های دیگر تبدیل کنید EPS Viewer برای شما کافی است. اما اگر برنامه‌ای با امکانات بیشتر می‌خواهید، چیزی که بتواند قالب‌های تصویری مختلف را باز کرده و چندین ویژگی ویرایشی پیشرفته‌تر داشته باشد، ما Irfanview را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نظر شما در مورد این برنامه ها چیست؟ چرا با این همه پیشرفت هنوز ویندوز برای باز کردن برخی نرم افزارها مشکل دارد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب روی شبکه های اجتماعی به کاربران کمک کنید که بتوانند، بهترین روش را برای باز کردن فایل EPS در ویندوز یاد بگیرند.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *