با عملکرد های جدید Siri در iOS10 آشنا شوید

با عملکرد های جدید Siri در iOS10 آشنا شوید
  • 1395/8/17
  • زهرا معبودی
  • 0

با عرضه آیفون ۷ و همچنین سیستم عامل جدید اپل ملقب به iOS10، دستیار هوشمند صوتی اپل، سیری عملکردی هوشمندانه تر و بهتر از خود به نمایش گذاشته است و کاربردی تر از پیش عمل می کند. در این مطلب با گویا آی تی همراه باشید تا به معرفی ترفند هایی برای افزایش کارایی این دستیار هوشمند در سیستم عامل جدید بپردازیم.

سیری، دستیار هوشمند صوتی اپل است که پیش از این تنها با نرام افزار هایی کار می کرد که ساخته این کمپانی بودند وتنها تعداد کمی از نرم افزار های شخص سوم را ساپورت می نمود اما با ارتقاء نسخه جدید سیستن عامل iOS این دستیار هوشمند به سادگی با تمامی نرم افزار های سوم شخص ارتباط برقرار می کند. همچنین قادر است از طریق مک بوک و آی مک نیز خدمات رسانی نماید. همچنین پیش گویی های آن قوی تر شده و شما به دون نیاز به جستجو خواهید توانست پایخ خود را بیابید.

More software control

در این مقاله قصد داریم به تعدادی ترفند ویژه برای تعامل بهتر با سیری در برنامه های مختلف بپردازیم با ما همراه باشید.

  • کنترل تعداد بیشتری از نرم افزار ها

در این نسخه از سیستم عامل شما قادر هستید برنامه های بیشتری را با صدای خود کنترل نمایید در زیر لیستی از فرمان های قابل اجرا در برنامه اه را بهم بررسی خواهیم نمود:

پینترست (Pinterest): به کمک فرمان صوتی (Hey Siri, find men’s fashion pins on Pinterest) به معنی ” هی سیری، مدل‌های مردانه‌ی پین شده را در پینترست پیدا کن ” شما قادر به جستجوهای تمام پین های ذخیره شده خواهید بود.

اسکویر کش (Square Cash): فرمان صوتی (Hey Siri, pay Miad 10 dollars with Square Cash) به معنی” هی سیری، با نرم‌افزار اسکویر کش، ۱۰ دلار برای میعاد پرداخت کن”، شما قادر هستید بسیار ساده تر از پیش بدون لمس  نرم افزار Square Cash  مبلغ مورد نظر خود را تعیین و پرداخت نمایید.

More software control

لینکدین (LinkedIn): با بهره گیری از فرمان صوتی (Hey Siri, send a LinkedIn message to Miad that says, ‘Great meeting today.'”) به معنی “هی سیری، پیام ‘قرار ملاقات مهم امروز’ را برای میعاد در لینکدین ارسال کن” شما قادر به ارسال پیام به شخص مورد نظر در نرم افزار لینکدین خواهید بود.

The Roll: فرمان صوتی (Hey Siri, show me my best photos of idyllic sunsets taken last summer using The Roll) به معنی “هی سیری، با استفاده از نرم‌افزار The Roll بهترین تصاویری که از غروب زیبای خورشید در تابستان گذشته گرفته‌ام نشان بده” قادر خواهید بود به کمک نرم افزار The Roll تصاویر مختلف مورد نظر خود را با بهره گیری از کلمات کلیدی بیابید.

علاوه بر فرمان های فوق لیست اپل شامل نرم‌افزار Pikazo (تبدیل عکس به نقاشی)، Vogue Runway (مد و فشن)، Looklive (تشخیص مد و فشن) و Monzo (ساخت مدل‌های سه بعدی) نیز می باشد که به کمک فرامین صوتی قادر هستید از کمک سیری در آنها بهره مند شوید.

  • به کمک نرم افزار های شخص سوم پیام ارسال نمایید.

پیش از این تنها در نرم افزار های بومی اپل مانند Messages یا Mail قادر بودید از کمک سیری استفاده نمایید اما با این ارتقاء سیستم عامل شما خواهید توانست در تمامی برنامه ههای سوم شخص به کمک فرنان صوتی به سیری پیام های دلخواه خود را ارسال نمایید به عنوان مثال با بیان دستور صوتی (Tell Hami I’ll be there in 5 minutes with WhatsApp). به معنی “با واتس‌اپ به حامی بگو که ۵ دقیقه‌ی دیگر آنجا خواهم بود” خواهید توانست به وسیله نرم افزار واتس اپ به ارسال پیام مورد نظر خود بپردازید.

  • با سیری تاکسی بگیرید.

با بهره مندی از دستورهای صوتی (Order a Lyft) به معنی “یک لیفت سفارش بده” و یا (Order me an Uber) به معنی “برای من یک اوبر سفارش بده” قادر خواهید بود بدون باز نمودن نرم افزار های Uber و Lyft درخواست تاکسی نمایید. (البته این سرویس در ایران قابل استفاده نخواهد بود.)

  • به سرعت تایپ کنید.

برخی از عملکرد های سیری نیاز با تعامل مستقیم با آن ندارد و این نشان دهنده هوش سیری در سیستم عامل جدید می باشد. به عنوان مثال درصورتی که سیری در حال جستجو در لیست مکالمات نرم‌افزار Messages شماست به کمک یک فرمان صوتی خواهد توانست ورودی متنی جدید را در تقویم ایجاد نماید. همچنین در زمان مکالمات متنی، سیری پیشنهادات هوشمندانه ای برایتان خواهد داشت به عنوان مثال در صورتی که شما در حال صحبت با یکی از دوستانتان هستید و فرد مورد نظر درخواست آدرس اسمسلی را از شما داشته باشد سیری به صورت خودکار و بدون درخواست جستجوی شما آن را  به طور خودکارپیشنهاد خواهد داد.

Fast typing

توجه به این نکته ضروری است که تمامی این فرایند ها در پس زمینه انجام خواهند گرفت و نیازی به تعامل مستقیم شما ندارند.

  • ویدئو های یوتیوب را در اپل تی وی بیابید.

سیری عملکرد جذابی را بر روی نرم افزار  اپل تی‌وی (Apple TV) از خود به نمایش می گذارد. در این سیستم عامل جدید شما با بهره گیری از امکانات صوتی سیری بسیار ساده تر از کمک گرفتن از ترک پد اپل تی وی قادر به مرور کردن محتوای  مورد نظر خواهید داشت. پیش از این کاربران برای جستجو در یوتیوب (YouTube)، مجبور به اجرای نرم‌افزار یوتیوب، مرور صفحه برای دسترسی به تب جستجو و فشردن و نگه داشتن دکمه ‌ی سیری برای فرمان دادن به آن بودند. در حالی که این بروز رسانی به کاربران امکان داده است تا از هرجایی با کمک سیری بتوانند محتوای مورد نیاز خود را در یوتیوب جستجو نمایند  برای این کار تنها لازم است از فرمان صوتی (Search YouTube for cat videos) به معنی  “ویدیوهای مربوط به گربه را در یوتیوب جستجو کن” دستور مورد نظر را ابلاغ نمایند.

نکته جذاب ماجرا آن جاست که با افزوده شدن قابلیت نرم‌افزار Remote به این سیستم عامل شما به سادگی می توانید این کار را با آیفون خود نیز انجام دهید.

  • بهره مندی از پخش زنده تلوزیون.

اپل به کمک برنامه اهی بسیاری چون  CBS ،FXNow ،Discovery Go و غیره این امکان را فراهم نموده که بتوان به وسیله اپل تی وی از پخش زنده برنامه های تلوزیون بهره مند شد. در این بروزرسانی شما قادرید با استفاده از فرمان صوتی  (Watch ESPN) به معنی “تماشای ای‌اس‌پی‌ان” به تماشای کانال مورد نظر مشغول شوید.

  • فیلیم های سینمایی را با جستجوی موضوعی بیابید.

پیش از این سیری تنها این امکان را برای کاربران خود فراهم می نمود که با  جستجو بر اساس ژانر، بازیگر، عنوان، کارگردان یا دهه‌ی اکران فیلم و موارد دیگر اقدام به یافتن فیلم های مورد نظر خود نمایند. اما از این پس کاربران قادرند با بهره گیری از جستجوی موضوعی مثلا با دستور صوتی (Show me movies about technology) به معنی “فیلم‌هایی درباره فناوری به من نشان بده” و یا فرمان (Find high school comedies from the ’80s) به معنی “فیلم‌های کمدی‌ با موضوع مدرسه را که مربوط به دهه‌ی ۸۰ است، پیدا کن” اقدام به یافتن فیلم هایی با موضوعات خاص خود نمایند.

  • سیری و عملکرد آن در رایانه ی مک

سیری از این پس به رایانه ی مک راه یافته  و با قرار گیری در نوار منو قادر است دسنورات مورد نظر شما را اجرا نماید مثلا دستوراتی شامل کنترل فیلم در حال تماشا، پیام رسانی، تماس با مخاطب‌ها، تعیین یادآور یا تنظیم دکمه‌های لغزنده‌ی بلوتوث و وای‌فای (Wi-Fi) به کمک سیری قابل دست یابی خواهد بود.

Siri on Mac

هم چنین کاربران قادرند از دیگر امکانات سیری بر روی مک بوک های خود بهره گیرند برای مثال کاربران می‌توانند با گفتن عبارت‌هایی مانند “فایل صفحه گسترده‌ای (Exel) که دیشب روی آن کار می‌کردم به من نشان بده” (Show me that spreadsheet I was working on last night) و “عکس‌هایی که هفته‌ی گذشته گرفتم، پیدا کن” (Find photos I took last week)، با استفاده از سیری اقدام به جستجو کنند.

هرچند اینها تمامی عملکرد های معرفی شده برای سیری جدید نیستند اما تلاش نمودیم به برخی از مهم ترین های آن ها در این مقاله بپردازیم اگر قصد دارید موارد بیشتری از این عملکرد ها را بشناسید می توانید با مراجعه به این آدرس از تعداد دیگری از عملکرد های سیری آگاهی یابید.

نظرات و دیدگاه های خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع CNET
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *