تقلب آئودی در میزان آلایندگی خودروهای گازوئیلی و بنزینی ثابت شد

تقلب آئودی در میزان آلایندگی خودروهای گازوئیلی و بنزینی ثابت شد
  • 1395/8/19
  • زهرا معبودی
  • 0

درست زمانی که فولکس واگن حاضر به پرداخت غرامت ۱۴٫۷ بیلیون دلاری شد و برنامه بازخرید سیستم های TDI اش را به اجرا گذاشت دنیا با آسایش خیال از اینکه پرونده رسوایی خودرو های دیزلی بسته شده است نفسی راحت کشید. اما گزارشات جدید حاکی از این است که این زخم تازه بهبود یافته قرار است بار دیگر باز شود. روزنامه آلمانی Bild am Sonntag و the Wall Street Journal دو خبر بدون ذکر منبع منتشر کرده اند که حاکی از این است که کارگروه منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) نرم افزار کاهش دهنده میزان آلاینده ای در خودرو های آئودی در تابستان امسال پیدا کرده است. این بار مرتبط به آلاینده کربن دی اکسید در خودرو های دیزلی و هم چنین خودرو های بنزینی است.  در حالی که دستگاه TDI برای کاهش نتایج حاصل از میزان انتشار آلاینده های نیتروژن اکسید بوده است.

بر اساس این گزارش، نقض نتایج در خودرو های مختلفی از آئودی پیدا شده است و همانند دستگاه متقلب فولکس واگن که در موتور های ۳ لیتری TDI V6 و ۲ لیتری TDI  چهار سیلندر قرار داشت، این دستگاه جدید نیز به گونه برنامه ریزی شده بود که هنگام انجام تست بر روی خودرو میزان خروجی آلاینده های سوختی را تغییر می داد. البته امیدواریم خودروی Audi R8 V10 Plus مدل ۲۰۱۷ از این معضل به دور باشد.

audi

روزنامه Bild اعلام کرد که CARB  به این موضوع پی برده است که این نرافزار هنگام عملکرد می تواند متوجه گردش فرمان به کمتر از ۱۵ درجه در هر جهت شود. این بدین معناست که خودرو در حال تست شدن است. در پاسخ به گردش ۱۵ درجه ای فرمان، نرم افزار نحوه تعویض اتوماتیک دنده را تغییر و شیوه رانندگی کم مصرف تری را به خود می گیرد. در نتیجه در نتایج بدست آمده اینگونه نشان می دهد که خودرو میزان کمتری از آلاینده های کربنی نسبت به حالت عادی منتشر می کند. در صورتی که فرمان بیش از ۱۵ درجه بچرخد، برنامه غیر فعال می شود.

Bild همچنین اذعان داشت که این برنامه مختص یک نوع موتور نیست بلکه در تمام خودرو های آئودی که جعبه دنده اتوماتیک دارند و همچنین هم در خودرو های دیزلی و هم بنزینی یافت شده است. طبق گزارشات آئودی از ماه می سال جاری این نرم افزار را کنار گذاشته است.

با وجود اینکه فولکس واگن بر سر موتور های ۲ لیتری به توافق رسیده است اما هنوز تصمیمی در خصوص بازخرید خودرو های ۳ لیتری گرفته نشده است. با این اطلاعات جدید بدست آمده به نظر می رسد این رسوایی ها تنها قرار است بدتر و بدتر شوند.

نظر خود را در مورد خودروهای آئودی تا آن جا که اطلاعات کسب کرده اید بگویید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی دیگران را از این رخداد مطلع کنید.

منبع: caranddriver

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *