راهنمای استفاده از تمپلت های آماده مایکروسافت برای مجموعه آفیس

راهنمای استفاده از تمپلت های آماده مایکروسافت برای مجموعه آفیس
  • 1395/8/19
  • زهرا معبودی
  • 0

حتما شما هم مثل من روزانه ساعت ها یا حتی ساعتی با نرم افزارهای مجموعه آفیس کار می کنید. هر چند بیشتر این برنامه ها را برای واژه پردازی و کارهایی نظیر این انجام می دهند اما گاهی کاربران خوش ذوق به این هم دقت دارند که فایلی ایجاد کنند که از نظر گرافیکی جذاب باشد.

برای اینکه بتوانید از طرح های زیبا و گرافیکی استفاده کنید می توانید از تمپلت های آماده بسیاری استفاده کنید که هم اکنون شمار آن در اینترنت زیاد است. اما اگر می خواهید به تناسب موضوعات خاص، به دنبال تمپلت های استاندارد باشید می توانید از سرویس انلاین خود مایکروسافت استفاده کنید.

بیایید این موضوع را در برنامه word تست کنیم. با هم این نرم افزار را باز می کنیم.

اگر صفحه اینترو را در word حذف نکرده باشید، با یک صفحه آغازین روبرو می شوید که باید از طریق آن یک صفحه سفید را انتخاب کنید. به جای انتخاب این صفحه سفید می توانید چندین تمپلت را در آن جا مشاهده کنید.

انتخاب تمپلت اماده برای آفیس

از آیکون هایی که مشاهده می کنید می توانید وضعیت گرافیکی این تم ها را متوجه شوید. اما اگر این تم ها شما را راضی نمی کند می توانید کمی عمیق تر جستجو کنید.

مایکروسافت هزاران تم آماده به صورت دسته بندی شده دارد که می تواند حسابی شما را به تردید اندازد. اما به تناسب متن و فایل و سندی که در حال اماده سازی آن هستید، می توانید تم های مناسب پیدا کنید.

در همین صفحه ابتدایی و اینترو، در بالای صفحه لیست دسته بندی ها را مشاهده می کنید.

 تمپلت های آماده مایکروسافت برای مجموعه آفیس

دقت کنید که کدام یک از دسته ها برای برنامه شما موضوعیت دارد، همان را انتخاب کنید.

وقتی که یکی از موارد یاد شده را کلیک کنید، می توانید شمار زیادی از تصاویر و تمپلت های اماده را مشاهده کنید.

word-template-selecting

حتی می توانید دسته بندی را در سمت راست مشاهده کرده و تغییرات لازم را اعمال کنید. در مقابل هر کدام از این دسته بندی ها شمار قالب های اماده قابل مشاهده است.

 تمپلت های آماده مایکروسافت برای مجموعه آفیس

به هر حال باید یک تم نظر شما را به خود جلب کند. در چنین شرایطی، می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید تا فرآیند آماده سازی آن انجام شود.

بعد از انتخاب، با صفحه ای مطابق زیر روبرو می شوید:

 تمپلت های آماده مایکروسافت برای مجموعه آفیس

اگر قصد دارید از تم مورد نظر استفاده کنید باید گزینه CREATE را بزنید.

با این کار، عملیات دانلود تم مورد نظر طی چند ثانیه تمام می شود و شما می توانید تمپلت مورد نظر را مشاهده کنید و ویرایشات و کارهای خاص خود را روی ان انجام دهید و در نهایت از آن خروجی بگیرید.

بدین طریق می توانید از هزاران تمپلت استاندارد و رنگارنگ آفیس استفاده کنید. این دسته بندی ها و تمپلت ها در تمام سرویس های مایکروسافت نظیر، پاورپوینت، اکسل و غیره وجود دارد. نکته مهم تر اینکه در برنامه های گرافیکی تر مثل پاور پوینت شما این امکان را دارید که برای برخی تم ها رنگ های خاصی انتخاب کنید که خود مایکروسافت کالکشنی از آن ایجاد کرده است.

نظر خود را در مورد این تمپلت های رایگان با ما در میان بگذارید و به ما بگویید که شما تمپلت هایتان را از چه منبعی دریافت می کنید؟ همچنین ضمن بیان تجربیات خود از دکمه های زیر استفاده کرده و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

منبع: گویا آی تی

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *