چگونه اپلیکیشن های جعلی اندروید و iOS را تشخیص دهید

چگونه اپلیکیشن های جعلی اندروید و iOS را تشخیص دهید
  • 1395/8/24
  • زهرا معبودی
  • 0

در برخی از روزنامه ها مانند (New York Times, New York Post) در مورد خرید چندین برنامه جعلی خبر داده اند. این برنامه ها تبلیغاتی از دید بازدید کننده ازار دهنده و مزاحم هستند را نمایش می دهند. اما بعضی دیگر نیز هستند که عواقب بسیار خطرناکی دارند. این مشکل در مورد Google Play نیز وجود دارد.بعضی از این برنامه ها ممکن است بدافزار یا ویروس باشند که باعث اسیب رسیدن به سیستم یا باعث سرقت اطلاعات شخصی شما می شود. افراد سودجو ممکن است از طریق این بدافزارها اطلاعات کارت بانکی و کارت اعتباری و… شما را دریافت کنند.

در این پست به شما توضیح خواهیم داد که چگونه این برنامه های جعلی را از واقعی تشخیص دهید.

تخفیف برنامه ها

مراقب برنامه هایی که تخفیف می دهند و یا رایگان هستند باشید ممکن است برای اینکه شما بدون مشکل این برنامه را دانلود کنید برنامه را رایگان ارائه دهند.

_سعی کنید برنامه را از جاهای مطمئن دانلود کنید مانند بازار.

تشخیص برنامه های جعلی

_ اگر کسی برنامه ای برای شما میفرستد و نمی دانید که چه برنامه ای هست دانلود نکنید ممکن است ویروس باشد

_حتمی در گوشی خود انتی ویروس داشته باشید تا ویروس ها و بدافزار ها را شناسایی کند.

وبسایت اصلی برنامه

اگر هنگام دانلود ویا اجرای برنامه شکی داشتید به وبسایت فروشگاه مربوط سری بزنید و به دنبال ایکن ”Get it on Google play” یا “Get it on App store”باشید. این کلید یک شماره به برنامه انتقال می دهد و از انجا می توانید برنامه را با خیال راحت دانلود کنید. بهترین راه تشخیص برنامه جعلی دانلود از ادرس اصلی برنامه می باشد.

 fake apps for Android and iOS to recognize

تاریخ انتشار برنامه

حتما به تاریخ انتشار برنامه دقت کنید. اکثر برنامه های جعلی تاریخ انتشاری نزدیکتر به تاریخ فعلی دارند . در همه ی برنامه های اصلی قسمتی به نام “Updated on” وجود دارد. . حتمی به تاریخ انتشار برنامه دقت کنید. این روش راحت ترین روش برای تشخیص برنامه های جعلی می باشد.

تشخیص برنامه های جعلی

توضیحات برنامه

به توضیحات برنامه دقت کنید و آن را با برنامه های واقعی و نمونه اصلی آن مقایسه کنید. گاهی تفاوت نوشتاری این بخش می تواند مشکل گشای خوبی باشد.

سازنده ی برنامه

دقت کنید که سازنده برنامه چه کسی هست یا چه کسی برنامه را منتشر کرده است. مراقب باشید که اکثر کلاهبرداران از نام سازنده اصلی برنامه با کمی تغیرات استفاده می کنند مانند برنامه ی Overstock  که برنامه اصلی آن com هست ولی برنامه جعلی با نام Overstock Inc منتشر شده است.

تشخیص برنامه های جعلی

نظرات برنامه

به نظرات برنامه ها دقت کنید. اگر برنامه مشکلی داشته باشد یا برنامه جعلی باشد حتما  در نظرات نوشته می شود.اکثر مشکلات برنامه ها در نظرات  نوشته می شود پس اگر برنامه جعلی باشد می توانید از این طریق نیز تشخیص دهید.

اگر شما از طریق راه های دیگری این موضوع را تشخیص می دهید، ما را از طریق نظرات مطلع کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *