راهنمای تبدیل دستگاه اندرویدی به نمایشگر دوم PC یا مک

راهنمای تبدیل دستگاه اندرویدی به نمایشگر دوم PC یا مک
  • 1395/8/24
  • زهرا معبودی
  • 0

بر هیچ کس پوشیده نیست که داشتن دو نمایشگر بر افزایش بهره‌وری نقش بسزایی دارد، اما کار همه طوری نیست که دائماً به چند نمایشگر نیاز داشته باشند. اگر حس کردید که داشتن نمایشگر دوم می‌تواند برایتان مفید باشد، می‌توانید از دستگاه اندرویدی خود برای این منظور استفاده کنید.

اکنون پیش از آن که وارد آموزش شویم، ابتدا می‌خواهم بگویم که اگرچه منطقی‌تر است که از یک تبلت اندرویدی به عنوان نمایشگر دوم استفاده کنید، اما امکان استفاده از موبایل هم برای این کار وجود دارد. اگر واقعاً فقط می‌خواهید بخش کوچکی از صفحه را در نمایشگر دوم داشته باشید، می‌توانید از موبایل استفاده کنید، اما حقیقت این است که تبلت بهترین گزینه می‌باشد.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

برای راه اندازی نمایشگر دوم به چند چیز نیاز دارید: یک کامپیوتر (ویندوز یا مک فرقی ندارد، اما لینوکس پشتیبانی نمی‌شود)، یک دستگاه اندرویدی، اپلیکیشن iDisplay به قیمت ۹.۹۹ دلار از پلی استور، و درایور iDisplay برای کامپیوترتان. علاوه بر این برای ایستاده نگه داشتن تبلت، شاید بخواهید یک استند یا کیس هم تهیه کنید. iDisplay به خوبی از طریق Wi-Fi و USB کار می‌کند، اما بسته به این که کجا باشید، بهتر است از کابل USB برای وصل کردن تبلت به کامپیوتر استفاده کنید. در ادامه‌ی مطلب بیشتر در این باره صحبت می‌کنیم.

گام اول: نصب iDisplay بر روی تبلت و کامپیوتر

اگر همه‌ی فایل‌های لازم را دانلود کرده باشید، نصب آن‌ها دیگر کار خاصی ندارد. با توجه به این که فرآیند نصب iDisplay اساساً روی دستگاه‌های اندرویدی به طور خودکار انجام می‌شود، بگذارید نحوه‌ی نصب آن بر روی کامپیوتر را بررسی کنیم. در این آموزش من از ویندوز استفاده می‌کنم، ولی مراحل باید در مک هم به همین صورت باشد.

ابتدا بر روی فایل درایور دوبار کلیک کنید. بسته به این که نسخه‌ی ویندوز شما چه چیزی باشد، ممکن است با صفحه‌ی هشدار مواجه شوید. اگر چنین شد، گزینه‌ی Yes را انتخاب کنید تا برنامه نصب شود.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

بقیه‌ی مراحل نصب کاملاً واضح است. اجازه دهید خود iDisplay کارها انجام بدهد. این برنامه هیچ ابزار دیگری با خود نصب نمی‌کند پس از این بابت جای نگرانی نیست.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

 

با توجه به سرعت سیستم شما، فرآیند نصب ممکن است چند دقیقه طول بکشد. در این حین با نصب شدن درایور نمایشگر ممکن است صفحه‌ی شما چند بار بپرد. پس از نصب هم باید کامپیوتر را Restart کنید.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

 

پس از بالا آمدن سیستم، درایور iDisplay باید به طور خودکار اجرا شود. بخش System Tray را بررسی کنید، اگر اجرا نشده بود، دکمه‌ی ویندوز را فشار داده و نام iDisplay را بنویسید. پس از آن که برنامه در لیست ظاهر شد، بر روی آن کلیک کنید تا اجرا شود.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

 

گام دوم: تبلت خود را وصل کنید

حالا که سیستم سرویس دهنده آماده به کار شده، زمان آن است تا iDisplay را بر روی دستگاه اندرویدی خود هم اجرا کنید. پس برنامه را اجرا نمایید تا با صفحه‌ای مشابه نسخه‌ی کامپیوتر نرم‌افزار مواجه شوید.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

نکته‌ی جالب درباره‌ی iDisplay این است که از یک ارتباط ترکیبی استفاده می‌کند، پس می‌توان با Wi-FI یا/و USB از ان استفاده کرد. اگر در مکانی هستید که سرعت Wi-Fi کند است، کابل USB را وصل کنید. اما اگر وضعیت Wi-Fi خوب است، با توجه به این که تفاوت Latency بین Wi-Fi و USB بسیار کم می‌باشد، استفاده از هر دوی آن‌ها را توصیه می‌کنم.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

 

بعد از این که iDisplay کامپیوتری که می‌خواهید به آن وصل شوید را پیدا کرد، آن را انتخاب کنید. اگر چندین کامپیوتر دارید، می‌توانید از بین گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید. سپس پنجره‌ای باز می‌شود و برای وصل شدن از شما تایید می‌گیرد؛ اگر کامپیوتری که در حال استفاده از آن هستید کامپیوتر شخصی شماست، گزینه‌ی Always Allow را انتخاب کنید تا این هشدار دیگر نمایش داده نشود.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

 

اکنون یک بار دیگر پنجره‌ی هشدار باز شده و به شما می‌گوید که نمایشگر دستگاه دچار پرش خواهد شد. پس از چند ثانیه دستگاه اندرویدی، صفحه‌ی PC شما را نشان می‌دهد.

گام سوم: تنظیمات نمایشگر

حالا مثل هر نمایشگر دیگری می‌توانید تنظیمات آن را تعیین کنید. برای انجام این کار بر روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه‌ی Display Settings را انتخاب نمایید.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

با توجه به تفاوت‌هایی که در نسخه‌های مختلف ویندوز وجود دارد تصویر زیر شاید باید تنظیمات دستگاه شما فرق داشته باشد، ولی کلیت آن یکی است. می‌توانید مثل نمایشگرهای ثانویه‌ی معمولی تنظیماتی مثل انتقال صفحه از چپ به راست یا از بالا به پایین، گسترش آن، یا حتی انتخاب این نمایشگر به عنوان نمایشگر اصلی را اعمال کنید.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

زمانی که کارتان تمام شد به سادگی می‌توانید نمایشگر را قطع کنید. برای انجام این کار دکمه‌ی سبز رنگ موجود در گوشه‌ی راست صفحه را انتخاب کنید تا منویی در سمت چپ صفحه باز شود. از آن جا می‌توانید گزینه‌ی Disconnect را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه، نمایشگر کامپیوتر یکبار دیگر چشمک می‌زند و در نهایت همه چیز به حالت طبیعی بر می‌گردد.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

گزینه‌های کاربردی دیگری مثل گزینه‌ای برای نمایش کیبورد مجازی هم در این منو وجود دارد. اما مفیدترین گزینه احتمالاً Show window است که لیست کاملی از نرم‌افزارهای در حال اجرا را نشان می‌دهد. علاوه بر این در نوار وظیفه هم می‌توانید با استفاده از Start Application اپلیکیشن‌ها را اجرا کنید.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از نمایشگر دوم خود داشته باشید، حتماً نگاهی به منوی Settings بیاندازید. و در آن جا هم حتماً گزینه‌ی Resolution را بررسی کنید تا با توجه به اندازه‌ی تبلت‌تان بتوانید رزولوشنی را انتخاب کنید که بهترین ترکیب را برای شما نمایش دهد. برای رسیدن به این حالت باید گزینه‌های مختلف را آزمایش نمایید.

تبدیل اندروید به نمایشگر pc و مک

تبلت‌های اندرویدی امروزه می‌توانند دستگاه‌های بسیار مفیدی باشند، ولی گاهی اوقات کافی نیستند. این جاست که می‌توانید آن‌ها را به نمایشگر دوم خود تبدیل کنید تا از این طریق بهره‌وری لپتاپ‌تان را بالا ببرید.

 

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *