۸ ترفند کاربردی برای بهره وری بیشتر از دوربین Google Pixel

۸ ترفند کاربردی برای بهره وری بیشتر از دوربین Google Pixel
  • 1395/8/25
  • زهرا معبودی
  • 0

قبل از این که بتوانید با دوربین موبایل پیکسل جدید خود عکس‌های دیدنی بگیرید، باید چند نکته‌ی کوتاه درباره‌ی دوربین آن بدانید.

آن‌هایی که قبلاً از اپلیکیشن Camera گوگل استفاده کرده باشند، احتمالاً مشکل خاصی با این دوربین ندارند. اما کسانی که از تلفن‌های اندرویدی دیگر یا آیفون می‌آیند می‌توانند در کمترین زمان چم و خم آن را یاد بگیرند.

در ادامه‌ی مطلب برای بهره‌وری حداکثر از دوربین دستگاه موبایل پیکسل، با نکته‌های ما همراه باشید و آن‌ها را به خاطر بسپارید.

tips-for-the-google-pixel-camera-app

دوربین را به سرعت از هر جایی باز کنید

سامسونگ از دو بار فشردن دکمه‌ی هوم به عنوان میانبر دوربین استفاده می‌کند. در iOS 10 هم اگر در صفحه‌ی خانگی به سمت چپ سوایپ کنید، دوربین باز می‌شود.

در پیکسل هم گوگل از دکمه‌ی پاور استفاده کرده است. این ویژگی برای اولین بار در دستگاه‌های نکسوس سال ۲۰۱۵ معرفی شد و اکنون هم به پیکسل راه پیدا کرده است.

بدون توجه به این که موبایل شما قفل است یا در حال نوشتن یک ایمیل جدید هستید، دو بار دکمه‌ی پاور را فشار داده و منتظر باز شدن دوربین بمانید.

حرکت چرخشی مچ دست

در هنگام تصویربرداری هم می‌توانید با لمس دکمه‌ای که در سمت چپ دکمه‌ی شاتر قرار دارد، بین دوربین جلو و عقب دستگاه خود جابجا شوید، یا از ژسچرهای جدید استفاه کنید.

می‌توانید از حرکتی مثل چرخاندن دست در هنگام باز کردن یک درب استفاده کنید. با این کار پس از هر بار چرخاندن مچ دستتان می‌توانید حالت دوربین را تغییر دهید.

قابلیت های دوربین گوگل پیکسل

این قابلیت جدید به طور پیشفرض در بخش Moves اپلیکیشن Settings فعال است، که در آن‌جا می‌توانید پیش نمایشی از نحوه‌ی انجام این کار را ببینید و اگر خواستید آن را غیرفعال کنید.

حالتهای فیلمبرداری مخفی

آن دسته از کاربران iOS که به استفاده از حالت‌های مختلف فیلمبرداری عادت کرده‌اند، شاید جابجایی در میان این حالت‌ها در پیکسل برای آن‌ها دشوار باشد.

نکته این جاست که سوایپ کردن از سمت چپ صفحه لیستی از حالت‌های موجود به اضافه‌ی دکمه‌ی Settings را به شما نشان می‌دهد.

در حال حاضر لیست حالت‌های فیلمبرداری شامل این موارد است: اسلو موشن، پانوراما، Photo Sphere یا تصویر کروی، و لنز محو یا Lens Blur.

تصویر ۲

تعریف عملکرد برای دکمهی صدا

از دکمه‌ی صدا در حالت عادی به عنوان شاتر دوربین استفاده می‌شود. اما شما می‌توانید به تنظیمات دوربین رفته و مثلاً آن را برای کنترل زوم مشخص کنید.

قابلیت های دوربین گوگل پیکسل

تغییر تصویر و کیفیت ویدیو

کیفیت ویدیو و تصاویر خود را از طریق تنظیمات دوربین و انتخاب رزولوشن دلخواه خود تعیین کنید.

گوگل به هر دلیلی، قابلیت ۴K را به طور پیشفرض در تلفن‌های پیکسل غیرفعال کرده است. اگر فضای ذخیره سازی زیادی دارید، دلیلی ندارد که از کیفیت ۴K استفاده نکنید.

غیرفعال کردن فرآیند پایدارسازی ویدیو

تا زمانی که این قابلیت فعال باشد و در زمان ضبط ویدیو دوربین را در محور مدوری نچرخانید، این ویژگی تحسین برانگیز است. اما اگر در حال حرکت هستید و دوربین را تکان می‌دهید، قابلیت پایدارسازی موجب پرش ویدیو می‌شود. این اتفاق برای بعضی‌ها قابل قبول و برای گروهی دیگر غیرقابل پذیرش است.

قابلیت های دوربین گوگل پیکسل

شما می‌توانید ویژگی Video Stabilization را از بخش تنظیمات دوربین غیرفعال کنید.

ایجاد خودکار GIF یا نه، مسئله این است

زمانی که شاتر دوربین را فشار می‌دهید و آن را نگه می‌دارید، دستگاه به سرعت و یکی پس از دیگری عکس می‌گیرد.

چون Google Photos فوق العاده است و دوست دارد که تصاویر پشت سر هم را به تصاویر متحرک تبدیل کند، پس دوربین پیکسل هم به طور طبیعی این کار را می‌کند.

اما اگر از به حرکت درآمدن تصاویرتان متنفرید، می‌توانید این قابلیت را از تنظیمات دوربین غیرفعال کنید.

میانبر اپ

فراموش نکنید که اگر انگشت‌تان را بر روی آیکن اپلیکیشن دوربین نگه دارید می‌توانید بدون این که خود اپلیکیشن را باز کنید به میانبرهای آن یعنی Take a video یا Take a selfie دسترسی داشته باشید.

قابلیت های دوربین گوگل پیکسل

https://www.cnet.com/how-to/tips-for-the-google-pixel-camera-app/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *