فروش خودروی الکتریکی جگوار I-Pace کانسپت برای ۲۰۱۸ قطعی شد

فروش خودروی الکتریکی جگوار I-Pace کانسپت برای ۲۰۱۸ قطعی شد
  • 1395/8/26
  • زهرا معبودی
  • 0

 

هم اکنون نیز جگوار F-Pace در لیست فروش خودرو های جگوار قرار دارد و فروش این خودرو به قدری خوب بوده است که حال جگوار مدلی الکتریکی مشابه آن ساخته و برنامه دارد تا سال ۲۰۱۸ آن را به مرحله فروش برساند.

تنها شباهت واقعی I با F-Pace طرح کراس اور بودن آن است. از آن جایی که خودرو های الکتریکی نیازی به کاپوت و فضای جلویی زیادی ندارند تا موتور شان را در آن قرار دهند، کل کابین خودرو به سمت جلو کشیده شده است. البته رخ نمای جلویی این خودرو از بعضی زوایا به شدت جذاب است.

فضای داخلی مانند بیرون نیست، فرمان همان فرمان سنتی جگوار است و کلید های شبه لمسی نیز بر روی آن تعبیه شده اند. بقیه فضا توسط داشبورد که مملو از صفحات LCD و کلید های های فیزیکی و صندلی های اسپرت ( در واقع اسپرت یعنی در مسافت های طولانی آزار دهنده خواهند بود) اشغال شده است.

خودروی الکتریکی جگوار I-Pace کانسپت

البته از آن جایی که این خودروی کانسپت قرار است روزی به مرحله تولید برسد باید آمار و ارقامی از آن را در اختیار شما قرار دهیم. موتور های الکتریکی (بله موتور ها!) این خودرو که بر روی هر اکسل قرار گرفته اند توان کلی قریب به ۴۰۰ اسب بخار تولید می کنند و ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن نیز در ۴ ثانیه اتفاق می افتد.

باتری این خودرو ظرفیت چندانی ندارد و بر اساس آمار مصرفی که جگوار منتشر کرده است با یک بار شارژ ۲۲۰ مایل را طی خواهد کرد در حالی که پکیج باتری آن ۹۰ kWh است. تسلا مدل ایکس که باتری ای مشابه جگوار دارد می تواند ۲۵۰ مایل را طی کند.  البته با نگاهی بر ساختار باتری جگوار می توان متوجه شد که این خودرو از سلول های بسیار متفاوتی نسبت به تسلا استفاده می کند.

احتمالا جگوار برنامه دارد  I-Pace را در اواخر سال ۲۰۱۷ و احتمالا در آغاز نمایشگاه خودرو پرده برداری کند. و پس از آن در سال ۲۰۱۸ برای فروش آماده عرضه کند. این خودرو اولین خودروی الکتریکی جگوار خواهد بود قطعا قیمت آن هم کم نخواهد بود. از آن جا که برخی مدل های F-Pace هم اکنون قیمتی نزدیک به ۵۶,۷۰۰ دلار دارند احتمالا این خودرو قیمتی نزدیک تر به ۶ رقم خواهد داشت. I-Pace در طول نمایشگاه Los Angeles Auto Show برای نمایش به همگان حضور خواهد داشت.

منبع: cnet.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *