چگونه تنظیمات شبکه‌ی iOS را ریست و مشکلات آن را برطرف کنیم؟

چگونه تنظیمات شبکه‌ی iOS را ریست و مشکلات آن را برطرف کنیم؟
  • 1395/8/26
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر Wi-Fi یا اینترنت سیم کارت دستگاه شما مشکل دارد و تاکنون نتوانسته‌اید مشکل آن را حل کنید، می‌توانید از قابلیتی که برای ریست کردن کل تنظیمات شبکه فراهم شده استفاده کنید. با این کار همه چیز به پیشفرض‌های کارخانه بر می‌گردد و فرصت این را دارید که از صفر شبکه را پیکربندی کنید.

قبل از این که کار را شروع کنید بهتر است به طور دقیق بدانید که با ریست کردن تنظیمات شبکه‌ی شما چه اتفاقی می‌افتد. با ریست کردن اطلاعات مربوط به همه‌ی شبکه‌هایی که بر روی این دستگاه از آن‌ها استفاده شده به تنظیمات کارخانه بر می‌گردد. این قضیه شامل تنظیمات اینترنت سیم کارت هم می‌شود، پس اگر راهی برایتان نمانده بهتر است شانس خود را امتحان کنید. اگر از اپراتوری استفاده می‌کنید که تنظیمات APN و MMS را باید به صورت دستی تنظیم کنید، پس از ریست کردن باید این‌ها را هم مجدداً وارد نمایید. البته در بیشتر اپراتورها نیازی به ورود دستی این اطلاعات نیست.

تنظیمات شبکه‌ی iOS

البته با این کار کانکشن‌های VPN هم پاک می‌شوند. اگر مشکل شما عمدتاً مربوط به اتصالات Wi-Fi است، به جای ریست کردن بهتر است وای فای مربوطه را Forget کنید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که همه چیز مطابق میل شماست، باید دیگر بخش‌های تنظیمات Wi-Fi مثل Wi-Fi assist و Wi-Fi calling را هم بررسی کنید.

و در نهایت همه‌ی کانکشن‌های بلوتوث هم حذف می‌شود، پس برای استفاده‌ی مجدد باید دوباره آن‌ها را اضافه نموده و تنظیماتشان را چک کنید.

با این همه، ریست کردن شبکه خیلی راحت است. ابتدا باید وارد اپلیکیشن Settings شوید و به بخش General بروید.

تنظیمات شبکه‌ی iOS

 

در این صفحه Reset را لمس کنید.

ریست تنظیمات شبکه‌ی iOS

در صفحه‌ی بعدی گزینه‌ی Reset Network Settings را لمس کنید.

ریست تنظیمات شبکه‌ی iOS

 

اگر بر روی دستگاه خود رمز گذاشته‌اید، اکنون باید آن رمز را وارد کنید.

ریست تنظیمات شبکه‌ی iOS

 

و زمانی که پیام تایید نمایش داده شد، گزینه‌ی Reset Network Settings را انتخاب نمایید.

ریست تنظیمات شبکه‌ی iOS

دستگاه شما Restart شده و همه‌ی تنظیمات شبکه به حالت پیشفرض باز خواهد گشت. همان طور که گفتیم، اگر Wi-Fi، بلوتوث یا اینترنت سیم کارت شما کار نمی‌کند، بهتر است فقط زمانی از این روش استفاده کنید که هیچ راه دیگری جواب نداده باشد. اما به هر حال ریست کردن معمولاً برای حل بسیاری از مشکلات راه حل خوبی است، علاوه بر این می‌توانید تنظیمات را مجدداً به شکلی که دوست دارید تعیین کنید.

نظر شما در مورد وضعیت شبکه در ios چیست؟ آیا تا کنون با معضلی در این باره روبرو بوده اید؟ تجربیات خود را در  برخورد با مشکلات شبکه اینترنت در دستگاه های مبتنی بر ios با ما در میان بگذارید و این مطلب را برای توسعه دانش عمومی دیجیتالی، روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *