جنجال سرمایه گذار ایرانی هایپرلوپ در استقلال کالیفرنیا از آمریکا

جنجال سرمایه گذار ایرانی هایپرلوپ در استقلال کالیفرنیا از آمریکا
  • 1395/8/26
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

کالیفرنیا ساکت نمی نشیند! ما باید درباره سرنوشت کالیفرنیا و استقلالش از ایالات متحده تصمیم جدی بگیریم. سخنان شروین پیشه ور بود پس از انتخاب دونالد ترامپ به سمت ریاست جمهوری آمریکا . وی در چرخشی عجیب شب گذشته حرف خود را پس گرفت.

گویا آی تی – شروین پیشه ور نامی آشنا برای اهالی سلیکون ولی و دنیای دیجیتال به شمار می رود چرا که او یکی از سرمایه گذاران اصلی پروژه پرسر و صدای هایپرلوپ و سهامدار شرکت معروف اوبر به شمار می رود.
پس از انتخاب پر سرو صدای دونالد ترامپ به سمت ریاست جمهوری امریکا، پیشه ور با تشکیل کمپینی خواستار جدایی ایالت بزرگ و پر جمعیت کالیفرنیا از امریکا شد و این حرکت او مورد توجه بسیاری از چهره ها شناخته شده امریکایی نیز قرار گرفت و آنها نیز برای پیوستن به این حرکت اعلام امادگی کرده اند.

اما شب گذشته در چرخشی عجیب، پیشه ور در توئیتی اعلام کرد که کالیفرنیا باید همچنان جزئی از خاک آمریکا باقی بماند و در مورد اظهار نظر قبلی خود اینطور توضیح داد که در شب انتخاب دونالد ترامپ او عصبانی بوده و نتوانسته منظور خود را بیان کند و از صحبت های او سو برداشت شده است. من این کشور را با هر رییس جمهوری که بر کرسی قدرت قرار گیرد، دوست دارم.
calexit-1-793x526
این توئیت در حالی شب گذشته منتشر شد که تا قبل از این پیشه ور در رقابت های انتخاباتی ترامپ، مواضع بسیار تندی علیه او می گرفت اما پس از اینکه مواضع سفت و سخت فرمانداری چند ایالت را در قبال ترامپ دید، به نظر می رسد خیالش از برخی جهات راحت تر شده است و از مواضع قبلی خود مقداری کوتاه امده است چرا که شهردار شیکاگو اعلام کرد، با قاطعیت از حقوق مهاجرین در برابر ترامپ دفاع خواهد کرد، فرماندار کالیفرنیا نیز بر روی ادامه مبارزه برای برون رفت از معضل تغییرات آب و هوایی جهان تاکید کرد و فرماندار نیو یورک نیز بر روی مبارزه جدی با سیاست های نژادپرستانه ترامپ اصرار ورزید.

شایان ذکر است دو کمپین Calexit و Yes California تا قبل از برنده شدن ترامپ اعلام کرده بودند درصورت برنده شدن ترامپ خواهان جدایی کالیفرنیا از ایالات متحده هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *