بررسی گوشی (Galaxy J7 (2016

بررسی  گوشی (Galaxy J7 (2016
  • 1395/9/2
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از پرطرفدار ترین اسمارت فون های میان رده این روزهای بازار، گلکسی جی ۷ است. محصولی که با دارا بودن امکانات مطلوب و قیمت مناسب توانسته نظرات کاربران بسیاری را به خود جلب نماید. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا نقدی کامل و دقیق بر این اسمارت فون محبوب داشته باشیم.

کمپانی سامسونگ محصولات میان رده خود را با نام تجاری Galaxy J روانه بازار نمومده است. اعضای این خانواده اغلب محصولاتی هستند که با قیمت هایی به مراتب ارزان تر از قابلیت های در نظر گرفته شده برایشان روانه بازار شده اند. از این رو می توان گفت تمامی محصولات این خانواده ارزش خرید بالایی دارند و به همین دلیل است که طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده اند. امروز قصد داریم درباره بزرگ ترین عضو این خانواده یعنی J7 (2016) صحبت کنیم.

طراحی

samsung-j-7-gsm-009

همانطور که مشاهده می کنید بازهم در این محصول شاهد طراحی آشنای اسمارت فون های سامسونگ هستیم. طرحی که از Galaxy S5 شروع شد و همچنان ادامه دارد.
در جلوی گوشی و در زیر نمایشگر ۳ کلید Home،بازگشت به عقب و مشاهه برنامه های اخیر به چشم می خورد و در قسمت بالای نمایشگر نیز شاهد دوربین دوم و فلش آن و همچنین سنسور مجاورت در طرفین اسپیکر خروجی صدا هستیم.

پنل پشتی گوشی از یک پلاستیک مرغوب ساخته شده و به صورت یک درب برای رسیدن به محتوای داخلی و باتری گوشی، سیم کارت ها و کارت حافظه طراحی شده  است. در بخش وسطی این پنل آرم سامسونگ را مشاهده می کنیم که از جنس فلز بر روی بدنه حکاکی شده است.

samsung-j-7-gsm-009

باز هم مشابه سایر اسمارت فون هایی که با این طراحی شاهدشان بوده ایم برخلاف قاب پنل پشتی دستگاه، حاشیه فریم از جنس فلز طراحی شده است تا بتواند تا حد زیادی اثر صربه های وارده از این نواحی را دفع نماید.
در فرم حاشیه ای دستگاه و در سمت راست شاهد قرار گیری کلید پاور و در لبه سمت چپ شاهد کلید های کم و زیاد نمودن صدا هستیم. فریم پایینی گوشی حاوی جک سوکت ۳٫۵ میلی ‌متری صدا، میکروفون اصلی و درگاه ارتباطی میکرو یو اس‌ بی است و در بخش بالایی نیز هیچ آیتمی تعبیه نشده است.

وزن ۱۶۹ گرمی و ضخامت ۸ میلیمتری این دستگاه با توجه به صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی آن کاملا مناسب به نظر می رسد. با وجود اینکه Galaxy J7 (2016) یک اسمارت فون با سایز معمولی تمامی اسمارت فون های هم رده خود است اما خیلی بهتر از برخی دیگر از هم رده های خود در دست جای می گیرد و به اصطلاح بسیار خوش دست و مناسب طراحی شده است.

samsung-j-7-gsm-017 samsung-j-7-gsm-018 samsung-j-7-gsm-016 samsung-j-7-gsm-015

هرچند لبه های فلزی دستگاه می توانند حس خوب مرغوبیت را به شما القا نماید اما بدنه پپلاستیکی پشتی نشان می دهد که با یک اسمارت فون میان رده طرف هستیم. قاب پشتی دستگاه به سبب براق بودن به سادگی قادر به جذب اثر انگشت شما خواهد بود و خیلی زود متوجه می شوید که این کثیف شدن قاب کمی آزار دهنده است. البته اگر قصد دارید از یک گارد و یا قاب برای اسمارت فون خود استفاده نمایید تقریبا می توان گفت هرگز با این مشکل سرو کله نخواهید زد.

صفحه نمایش

گلکسی j7 سامسونگ مانند سایر گلکسی های سامسونگ از بهترین کیفیت صفحه نمایش دنیا که همان سوپر امولد است بهره مند گردیده است. اما سامسونگ مجبور شده به منظور بالانس سازی قیمت آن از کیفیت اچ دی در این صفحه نمایش بهره مند شود.
به طور کلی می توان گفت همه چیز دز این صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی مطلوب و خوب است. بهره گیری از رنگ های اشباء شده به همراه عمق بسیار زیاد رنگ مشکی این اسمات فون را به ابزاری مناسب برای مشاهده فیلم در تاریکی تبدیل می کند.

samsung-j-7-gsm-009

هرچند سامسونگ برای این اسمارت فون هیچ  سنسور نوری در نظر نگرفته است اما با قرار دادن آیتمی تحت عنوان outdoor این امکان را برای کاربر فراهم نموده تا در صورت قرار داشتن در نور مستقیم خورشید با فعال نمودن آن بتواند خوانایی لازم برای صفحه نمایش خود را بهبود بخشد.

samsung-j-7-gsm-004

همانطور که گفتیم عملکرد این صفحه نمایش تا حد زیادی مطلوب است اما هنوز تا رسیدن به صفحه نمایش های  IPS سامسونگ مسیری طولانی در پیش دارد. با توجه به قابلیت عنوان شده در بالا عملکرد صفحه نمایش در شرایط نور زیاد و تابش مسقیم خورشید هرچند بهبود قابل توجهی می یابد اما می توان گفت هنوز هم کیفیت کامل را ندارد و ممکن است کاربر را به دردسر بیاندازد.

samsung-j-7-gsm-009

با وجود تمامی مطالب عنوان شده باید گفت از آنجا که در یک اسمارت فون صفحه نمایش یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین بخش ها می باشد، این اسمارت فون توانسته بسیار بیشتر از انتظار کاربران ظاهر گردد و با توجه به رده قیمتی خود کیفیت مطلوبی را ارائه می دهد و تقریبا این نقطه اتکایی برای برتری میان سایر رقبا محسوب می گردد.

سخت افزار

گوشی هوشمند گلکسی جی ۷ از دو سیم کارت هم زمان به همراه کارت حافظه پشتیبانی می کند اما  درگاه های سیم کارت در قسمت زیرین باتری تعبیه شده اند و شما برای تعویض و جا به جایی سیم کارت بایستی گوشی را خاموش و باتری را از دستگاه خارج نمایید. اما برای تعویض و یا خارج نمودن کارت حافظه نیازی به خروج باتری نخواهد بود.
از آنجایی که اکثر اسمارت فون های امروزی از نوع متداول نانو سیم کارت استفاده می کنند بهره مندی این دستگاه از سیم کارت های میکرو کمی عجیب به نظر می رسد.

samsung-j-7-gsm-009

اسپیکر این دستگاه در یکی از طرفین دوربین و در قاب پشتی تعبیه شده است. هرچند این اسپیر صدای بسیار بلندی را تولید می کند اما به سبب کیفیت پایین، افزایش صدا تنها منجر به گوش خراش تر شدن آن خواهد شد. علاوه بر این محل قرار گیری آن هم چندان مناسب به نظر نمی آید.

جی ۷ سامسونگ به یک پردازنده اسنپدراگون ۶۱۷ مجهز شده است که هشت هسته ای بوده و می تواند به خوبی از پس تمامی عملیات سنگین نرم افزاری بر آید.
در مواقع کاری سبک تر ۴ هسته از این پردازنده در حالت بیکاری به سر می برند تا بتوانند در مصرف باتری تا حد ممکن صرفه جویی نمایند.

هرچند روی کاغذ تقریبا باید گفت این پردازنده از قدرت چندان بالایی برخوردار نیست اما در نهایت خواهید دید که در عمل چیزی از پرچمداران بزرگ کم ندارد و عملیات سنگین نرم افزاری را با روانی هرچه تمام تر پاسخگو خواهد بود.
برای تست این پردازنده بازی سنگین و پر حجم آسفالت ۸ را روی آن اجرا نمودیم و مشاهده شد که این بازی با روانی هرچه تمام تر اجرا گردید. در هیچ کدام از مراحل بازی (از منو گرفته تا بخش های داخلی) هیچگونه لگ و مشکلی مشاهده نگردید.

samsung-j-7-gsm-009

بسیاری از پرچمداران فعلی بازار در هنگام انجام کارهای سنگین مانند فیلمبرداری و یا بازی های سنگین با مشکلاتی مانند داغ شدن مواجه می شوند که این اتفاق در J7 هرگز رخ نخواهد داد.

حافظه داخلی کلی این اسمارت فون ۱۶ گیگابایت است که ۵ گیگ آن به نرم افزار ها و سیستم عامل دستگاه اختصاص یافته و ۱۱ گیگابایت الباقی در دسترس کاربر خواهد بود.

نرم افزار

سیستم عمل پیش فرض نسب شده بر روی این اسمات فون اندوید نسخه ۶ مارشملو است  که در کنار رابط کاربری همیشگی گلکسی (تاچ ویز) توانسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. هرچند باید گفت که این که کارا بودن و روانی این رابط کاربری به اندازه رابط کاربری سونی و یا اچ تی سی تمیز و روان نیست اما با توجه به تغییراتی که به همراه داشته است می تواند مشتری را راضی نگه دارد.
بخش دوست‌ داشتنی این رابط کاربری و دیگر گلکسی‌ ها بخش تم است. در این بخش می ‌توانید به دنیایی از تم‌ های متنوع و رنگی دسترسی داشته باشید.

samsung-j-7-gsm-009

به جز جذابیت های قرار گرفته در بخش تم می توان به بخش تنظیمات سیم کارت نیز به عنوان یکی از کارآمد ترین بخش ها در اسمارت فون های دو سیم کارته سامسونگ اشاره نمود که با توجه به تغییرات صورت گرفته بر روی آن می توان گفت از نقاط قوت این گوشی به نسبت رقبا محسوب می شود. به وسیله این قسمت شما خواهید توانست به تمامی تنظیمات لازم که می تواند کارایی دو سیم کارت را تعریف نموده و بهبود بخشد دسترسی داشته باشید.

ارتباط

گلکسی جی ۷ دارای قابلیت ساپورت OTG بوده و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با استفاده از یک رابط USB به MicroUSB به سادگی از اطلاعات روی فلش خود استفاده نمایید.

samsung-j-7-gsm-009

از دیگر ویژگی های این سیم کارت می توان به پشتیبانی همزمان از ۲ درگاه سیم کارت و کارت حافظه اشاره نمود. به این معنی که اسلت حافظه هیچ ارتباطی با درگاه دوم سیم کارت ندارد و کاملا عملکرد جدایی برای آن تعبیه شده است.  سیم‌ کارتی که به‌ عنوان سیم‌ کارت اصلی برای استفاده از دیتا تنظیم می ‌کنید اگر از شبکه پرسرعت  LTE پشتیبانی کند، می‌ توانید روی گوشی از این شبکه بهره ‌مند شوید.

دوربین

دوربین اصلی این دستگاه مجهز به یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است که که قادر به تصویر بداری فول اچ دی به همراه امکان دسترسی به دوربین در صورت دوبار فشردن پشت سرهم کلید Home می باشد. دوربین دوم این دستگاه مجهز به سنسور ۵ مگاپیکسلی به همراه تصویر برداری فول اچ دی می باشد.

samsung-j-7-gsm-009

بخش منوی دوربین گوشی های گلکسی سامسونگ تنظیمات و ویژگی های متنوع بسیاری را داراست. به عنوان مثال منوی Mode  قادر است به شما حالت های عکاسی متنوع و بی شماری را ارائه دهد.

samsung-j-7-gsm-009 samsung-j-7-gsm-009
این منو همچنین به صورت مجزا برای دوربین دوم نیز تعبیه شده که یکی از کاربردی ترین مود هایی که در اختیار کاربر قرار می دهد Wide Selfie  است که با فعال کردن آن در موقع گرفتن عکس سلفی می‌ توانید منظره بیشتری را پوشش دهید. یکی از امکانات خوب دوربین دوم فلاشی است که در قاب جلویی گوشی برای عکاسی در نور کم در نظر گرفته شده.

samsung-j-7-gsm-009 l2llvi_samsung-j-7-gsm-020

باتری

گلکسی جی ۷ به یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که با یک استفاده معمولی خواهد توانست با یک بار شارژ یک روز دوام آورد. اما در صورتی که از افراد پر مشغله هستید این اسمارت فون برای شما شاید تا ۲ بار شارژ نیز نیاز داشته باشد.

با این جود یکی از قابلیت هایی که از طرف این کمپانی برای کاربران گنجانده شده امکان استفاده از باطری یدکی است. به این صورت که اگر شما روز کاری شلوغی را در پیش دارید با خرید یک باتری یدکی و فول شارژ نمودن آن می توانید به خود این فرصت را دهید تا در صورت اتمام شارژ باتری اول آن را با دومین باتری تعویض نمایید.

بر اساس تست های انجام شده باتری این گوشی در ۱ ساعت فیلمبرداری تا ۲۰ درصد کاهش یافت. همچنین در زمان انجام بازی آسفالت، با ۳۰ دقیقه بازی ۱۰ درصد کاهش باتری را تجربه نمودیم. از آنجا که قابلیت شارژ سریع در J7 سامسونگ تعبیه نشده شما زمان طولانی سه ساعته را بایستی برای فول شارژ شدن باتری خود سپری نمایید.

نتیجه گیری نهایی

در این بررسی دقیق سعی کردیم به طور کامل شما را با بخش ها و ویژگی های مختلف این اسمارت فون آشنا نماییم. با جمع بندی نمهایی و کلی می توان گفت جی ۷ یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار در این رده قیمتی است که علاوه بر ویژگی های مطلوبی که دارد در واقع استقبال بی نظیر انجام گرفته از آن می تواند گواه محکمی بر ارزش خرید بالای این دستگاه باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *