آموزش تنظیم صفحه خانگی برای مرورگر های کروم، فایرفاکس و سافاری

آموزش تنظیم صفحه خانگی برای مرورگر های کروم، فایرفاکس و سافاری
  • 1395/9/2
  • زهرا معبودی
  • 0

بارها برایم پیش آمده که وقتی وارد برخی سایت ها می شوم بدون اینکه توجه داشته باشم، روی برخی درخواست ها کلیک می کنم اما از ان به بعد متوجه می شوم که بلافاصله بعد از باز کردن مرورگر وارد آن سایت می شوم. این یعنی تنظیمات صفحه خانگی مرورگر من تغییر کرده است. همه ما دوست داریم صفحه ی خانگی مرورگرمان روی موتورهای جستجو تنظیم شود تا هر وقت که می خواهیم به جستجو بپردازیم زمانمان صرف نوشتن آدرس گوگل و این گونه موارد نشود.

اگر می خواهید صفحه خانگی مرورگرتان برای ادرس خاصی تنظیم شود یا اینکه بلافاصله با باز کردن مرورگر وارد سایت خاصی شوید کافیست تنظیمات مرورگر خود را دست کاری کنید. ما برای سه مرورگر مطرح کنونی دنیای وب، آموزشی تهیه کرده ایم با ما همراه باشید.

تنظیم صفحه خانگی در مرورگر

مرورگر گوگل کروم

در مرورگر گوگل کروم کافیست ابتدا به بخش تنظیمات بروید و یا اینکه آدرس زیر را بنویسید و اینتر را بزنید:

chrome://settings

در انتهای صفحه تنظیمات، بخشی وجود دارد به نام Appearance که باید به آن مراجعه کنید. در همین بخش گزینه Show Home button فعال کنید. در همین وضعیت در کنار گزینه New Tab page روی عبارت Change کلیک کنید. حالا اگر می خواهید یک آدرس دلخواه به مرورگر بدهید Open this page را انتخاب کرده و ادرس مورد نظر را به عنوان صفحه خانگی قرار داده و تنظیمات را ثبت کنید.

تنظیم صفحه خانگی در مرورگر کروم

مرورگر فایرفاکس

در مروگر فایرفاکس، آدرس about:preferences را دنبال کنید. در همین بخش قسمت عمومی یا general را انتخاب کنید و بعد از آن در بخش startup گزینه Home Page را انتخاب کنید. همینجا می توانید همان آدرس دلخواه تان را تعریف کنید و در نهایت از صفحه خارج شوید. حالا اگر مرورگر را باز کنید وارد آدرس مورد نظرتان خواهید شد.

تنظیم صفحه خانگی در مرورگر فایرفاکس

مرورگر سافاری

علاقمندان به مرورگر سافاری نیز می توانند از خاصیت سفارشی سازی صفحه خانگی استفاده کنند. کافیست به صفحه Preferences بروید و بعد از آن جا وارد بخش عمومی یا general بروید. عبارت Homepage به خوبی جلو چشم شما برق می زند! در کنار آن آدرس مورد نظرتان را وارد کنید تا بتوانید از این به بعد مرورگر خود را مستقیما به سمت این سایت هدایت کنید.

تنظیم صفحه خانگی در مرورگر سافاری

صفحه خانگی مرورگر ها تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد؟ این مطلب را یاد بگیرید و با انتشار آن در شبکه های اجتماعی، به دیگران نیز این ترفند ها را بیاموزید.

منبع MAKEUSEOF

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *