آشنایی با ۹ میانبر حرفه ای ۳D Touch برای اپل فن ها

آشنایی با ۹ میانبر حرفه ای ۳D Touch برای اپل فن ها
  • 1395/9/3
  • زهرا معبودی
  • 0

تا کنون در مورد میان بر های زیادی در سیستم عامل اندروید صحبت کرده ایم اما این بار خاصیت لمس سه بعدی در آی او اس موجب شده که کارایی گوشی های مبتنی بر آن بسیار بالا برود. در همین وضعیت تصمیم داریم شما را با چند میانبر حرفه ای در کار کردن با گوشی های آیفون آشنا کنیم بنابراین با گویا آی تی همراه باشید.

تماس فوری با مخاطبین موجود در Favorites

شاید با برخی از افراد بیش از دیگران در تماس باشید و به گونه ای است که باید امکان تماس گیری با آن ها بدون هیچ مانعی در دسترس شما باشد. در چنین شرایطی می توانید لیست این افراد را در بخش Favorites تنظیم کرده باشید. هنگام تماس سریع می توانید، روی اپلیکیشن phone ضربه بزنید و با این کار مستقیما به بخش Favorites بروید. در این مکان از گوشی آیفون شما سه مخاطب از لیست Favorites خود را خواهید دید. افرادی در این لیست نمایش داده می شوند که جزو ۳ نفر اول مورد معرفی شما باشند. پس باید مهم ترین افراد خود را مشخص کنید و آن ها را در لیست های ابتدایی بگنجانید

گرفتن سلفی سریع با دکمه Take Selfie

گاهی فرصت هایی پیش می آید که باید سریع دوربین گوشی خود را آماده کنید و یک عکس سلفی با محبوب تان یا در مکان دلخواه تان بگیرید. اگر وقت و حوصله چندانی برای باز کردن اپلیکیشن دوربین ندارید تا مراحل بعدی را طی کنید، کافی است یک بار روی اپلیکیشن دوربین فشار بیاورید و از بین گزینه هایی که مشاهده می کنید روی عبارت Take Selfie ضربه  بزنید و تصویر مورد نظرتان را شکار کنید.

میانبر گرفتن سلفی در آیفون

مشاهده سریع ایمیل‌ها

برای باز کردن ایمیل ها و بررسی ارسال کننده ها هم می توان از خاصیت تاچ سه بعدی و یا لمس سه بعدی استفاده کنید. هر وقت ایمیلی برای شما ارسال می شود کافیست روی لیست کمی فشار بیاورید تا از کم و کیف ایمیل ها سر در بیاورید. حالا اگر لازم شد که ایمیلی را بخوانید می توانید روی آن ایمیل یک ضربه طولانی تر بزنید. قبل از اینکه ایمیل را باز کنید انگشت خود را به سمت چپ و راست بکشید تا با مشاهده گزینه های بیشتر، از امکانات دیگر این سرویس استفاده کنید.

مشاهده افراد حاضر در گروه

اپلیکیشن Messages به شما امکان گروه سازی مخاطبین را به خوبی داده است. حالا اگر بخواهید افراد حاضر در گروه ها را به طور خاص مورد نظر قرار داده و از وضعیت شان اطلاع پیدا کنید باید به آیکونی توجه کنید که در سمت چپ هر گروه وجود دارد. روی آن کمی ضربه بزنید تا منوی آن باز شود. در این منو می توانید لیست افراد حاضر در گروه را مشاهده کنید.

افراد حاضر در گروه ها

کنترل محل قرارگیری نشانه نوشتن (Cursor)

Cursor در واقع خط نمایی است که مکان درست نوشتار ها را در صفحه به شما نمایش می دهد. هر جا که Cursor حاضر باشد، شما می توانید از همانجا نوشتار خود را ادامه دهید. در مدل های قبلی با ضربه بر روی Cursor می توانستید آن را جابجا کنید اما قابلیت لمس ۳D این روزها به شما امکان می دهد آن را از طریق کیبرد مدیریت کنید.

به‌روزرسانی تمامی اپلیکیشن‌ها

گاهی متوجه می شوید که اپلیکیشن ها به خوبی کار نمی کنند یا اینکه نوتیفی هایی دریافت می کنید مبنی بر اینکه نرم افزارهایتان به روز رسانی شده اند پس آن ها را آپدیت کنید. برای چنین کاری لازم نیست تک تک آن ها را بروز رسانی کنید. یک بار به اپ استور بروید و گزینه Update All را پیدا کنید و آن را لمس کنید. با این کار تمامی نرم افزارهایی که بروز رسانی شده اند، طی یک عملیات متوالی بروز رسانی می شوند.

بروز رسانی اپلیکیشن ها

عکس‌های زنده

گاهی عکس های لایو می گیریم یا اینکه از طرف دوستانمان چنین تصاویری دریافت می کنیم. مهم دیدن این تصاویر در حالت زنده و لایو است. برای این کار کافی است که روی آن ها ضربه بزنیم و لایو بودن آن را ببینیم و لذت ببریم.

ارسال توییت

بعد از بروز رسانی های جدید توییتر، به دلیل قابلیت های ویژه ای که دارد، باز شدن این نرم افزار با مشکلاتی روبرو است که زمان زیادی را از ما تلف می کند. حالا شما اگر بخواهید یک توییت ارسال کنید لازم نیست ناز این نرم افزار را بکشید و منتظر باشید تا به درستی اجرا شود. کافیست روی آیکون توییتر، یک ضربه طولانی بزنید و از میان گزینه هایی که نشان می دهد عبارت New Tweet را لمس کنید و توییت جدید خود را بنویسید و ارسال کنید.

Shazam Now

گاهی اوقات بعد از گوش دادن به یک موسیقی چنان در گیر آن می شویم که لازم می دانیم حتما از جزییات این موسیقی سر در بیاوریم. در چنین حالتی اگر روی Shazam   ضربه بزنید و عبارت Shazam Now را انتخاب کنید اطلاعات موسیقی و نام خواننده و ترک و موارد اینچنینی را مشاهده خواهید کرد.

آیا با قابلیت حرفه ای دیگری در این باره آشنا هستید که از لیست گویا آی تی جا مانده است؟ نظر و تجربیات ارزنده خود را با ما در میان بگذارید. در صورتی که این مطلب را مفید می دانید این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *