تفاوت بین چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ نسبت به مدل های قدیمی تر ۸۲۰ و ۸۲۱ چیست؟

تفاوت بین چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ نسبت به مدل های قدیمی تر ۸۲۰ و ۸۲۱ چیست؟
  • 1395/9/3
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی کوالکام هفته گذشته از نسل جدید چیپست های مدرن خود رونمایی نمود. چیپستی که  اسنپدراگون ۸۳۵ نامیده شده است در واقع نسل جدید از  چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ است که پیش از این بر روی گوشی های پیکسل ساخت کمپانی گوگل مشاهده نموده ایم. به احتمال زیاد این چیپست قرار است در اسمارت فون های تولید شده در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ تعبیه و روانه بازار گردد. با توجه به اندک مشخصاتی که از این چیپست بیان شده است، به نظر می رسد با یک چیپست رده بالا از سوی شرکت کوالکام، طرف هستیم.

همانطور که اشاره نمودیم، هنوز اطلاعات کامل و دقیقی از این چیپست به بیرون درز پیدا نکرده است. اما بر اساس شنیده ها، کمپانی موالکام در تولید این قطعه سنگ تمام گذاشته و این دستاورد جدید حوزه ی فناوری های موبایلی یکی از با کیفیت ترین چیست های فعلی موجود در بازار خواهد بود.

همانطور که حتما شنیده اید پیش از این شایعات فراوانی مبنی بر قطع همکاری کمپانی های سامسونگ و کوالکام اعلام شده بود. که بر اساس آنها به دلیل عدم تحویل به موقع تکنولوژی ۱۰ نانومتری سامسونگ، این کمپانی تولید آن را به شرکت دیگری با نام TSMC  خواهد سپرد. ولی حالا مشخص شد که این موضوعات شایعه ای بیش نبوده است.

snapdragon-830-header1-620x349

چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ ساخته شده توسط کمپانی کوالکم، بر اساس فرآیند ۱۰ نانومتری FinFET سامسونگ تولید شده و از نسل جدید تکنولوژی شارژ سریع تحت عنوان Quick Charge 4.0 پشتیبانی می کند. این تغییر بیانگر آن است که اسنپدراگون ۸۳۵ توانسته است تا ۳۰ درصد کاهش سایز، ۲۷ درصد افزایش قدرت و ۴۰ درصد کارآمدی بیشتر را به نسبت اسنپدراگون ۸۲۱ تجربه نماید.

نسل جدید از تکنولوژی شارژ سریع این کمپانی نیز قادر است با ۵ دقیقه شارژ به میزان ۵ ساعت مصرف شما انرژی ذخیره نماید و این به معنای افزایش سرعت ۲۰ درصدی آن به نسبت نسل پیش از خود می باشد.

در ادامه قصد داریم به مقایسه دقیقی بین سه چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ (Qualcomm Snapdragon 835)، اسنپدراگون ۸۲۱ (Qualcomm Snapdragon 821) و اسنپدراگون ۸۲۰ (Qualcomm Snapdragon 820) شرکت کوالکام بپردازیم. هرچند هنوز اطلاعات کامل و دقیقی از سوی کمپانی کوالکام برای این چیپست ۱۰ نانومتری ارائه نگردیده اما ما فعلا در این بررسی به دانسته های خود اکتفا می کنیم و در صورت دریافت اطلاعات کامل تر از سوی کمپانی سازنده اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

مشخصات/چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ اسنپدراگون ۸۲۱ اسنپدراگون ۸۲۰
تکنولوژی پردازش ۱۰ نانومتری ۱۴ نانومتری ۱۴ نانومتری
هسته‌های پردازنده ۴ هسته کریو ۴ هسته کریو
خوشه هسته قدرتمند ۲ هسته تا ۲٫۴ گیگاهرتز ۲ هسته تا ۲٫۲ گیگاهرتز
خوشه هسته ذخیره انرژی ۲ هسته تا ۲٫۰ گیگاهرتز ۲ هسته تا ۱٫۶ گیگاهرتز
GPU آدرنو ۵۳۰ آدرنو ۵۳۰
کلاک ریت GPU ۶۵۳ مگاهرتز ۶۲۴ مگاهرتز
نسخه شارژ سریع ۴٫۰ ۳٫۰ ۳٫۰
سال درسترسی ۲۰۱۷ سه ماهه سوم ۲۰۱۶ سه ماهه چهارم ۲۰۱۵

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی به اشتراک گذاشته و در صورت تمایل این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود منتشر نمایید.

منبع :phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *