سامسونگ به‌دنبال تامین‌کنندگان جدیدی برای ماژول‌های حسگر اثرانگشت در محصولات آینده خود است

سامسونگ به‌دنبال تامین‌کنندگان جدیدی برای ماژول‌های حسگر اثرانگشت در محصولات آینده خود است
  • 1395/9/4
  • مقدم
  • 0

در حدود دو هفته پیش، اعلام شد که شرکت سامسونگ، احتمالاً بر روی حسگرهای اثرانگشت مختص به خود مشغول به کار است. با توجه به احتمال صحت‌داشتن این گزارش، در یک شایعه جدید، اعلام شده است که شرکت سامسونگ، به دنبال تامین‌کننده‌های جدیدی برای ماژول‌های حسگر اثرانگشت خود است و احتمالاً، از تامین‌کننده‌های محلی برای این منظور کمک خواهد گرفت. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

برطبق گزارش منتشرشده در کره‌جنوبی، شرکت سامسونگ، به دنبال آن است تا تامین‌کننده جدیدی را برای حسگرهای اثرانگشت لازم برای استفاده در محصولات رده‌پایین (یا ارزان‌قیمت) خود، پیدا نماید و اولویت سامسونگ با تامین‌کننده‌های محلی در کشور کره‌جنوبی است. بنابر شایعات، سامسونگ با تامین‌کننده‌های احتمالی برای همکاری در حال مذاکره است و به‌زودی، مشخص خواهد شد.

گمان می‌رود که اگر شرکت سامسونگ به توافق دست پیدا نماید، دو تامین‌کننده جدید، نزدیک به دو میلیون ماژول حسگر اثرانگشت برای محصولات سامسونگ تولید خواهند کرد. البته، همان‌طور که در ابتدای مطلب خواندید، کسب‌وکار SLI سامسونگ بنابر شایعات از سال گذشته، بر روی تراشه‌های حسگر اثرانگشت مختص به محصولات سامسونگ کار می‌کند و این تراشه‌ها برای عرضه به بازار در سال ۲۰۱۷، آماده شود.

تامین بخشی از ماژول‌های حسگر اثرانگشت توسط سازندگان محلی در کره‌ جنوبی، باعث خواهد شد تا شرکت سامسونگ، کم‌تر به شرکت‌های خارجی دیگر وابسته باشد. با این‌حال، هم‌چنان سامسونگ برای تامین ماژول‌های حسگر اثرانگشت لازم برای استفاده در محصولات خود، از شرکت‌های دیگر کمک می‌گیرد.

حسگرهای اثرانگشت به لطف سازندگان چینی، به یک استاندارد رایج در میان تمامی محصولات ارزان‌قیمت تبدیل شده است و این موضوع که برخی از گوشی‌های ارزان‌قیمت و حتی میان‌رده برخی از سازندگان دیگر با حسگر اثرانگشت همراه نیست، ممکن است برای طرفداران آن‌ها چندان خوشایند نباشد.

البته در حال‌حاضر، حسگرهای اثرانگشت، کم‌کم با یک فناوری امنیتی جدید مانند حسگر‌های تشخیص عنبیه چشم، جایگزین خواهند شد و این موضوع، می‌تواند باعث شود تا حسگرهای اثرانگشت در تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی تا دو سال آینده، استفاده شود.

در رابطه با فناوری‌های امنیتی محصولات سامسونگ، شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد گلکسی اس ۸ با حسگر اثرانگشت و احتمالاً یک حسگر تشخیص عنبیه چشم مانند گلکسی نوت ۷، همراه است. امیدواریم که محدودیت‌های کم‌تری برای استفاده از حسگر تشخیص عنبیه چشم در محصولات آینده سامسونگ، وجود داشته باشد؛ هرچند این محدودیت‌ها در مقایسه با محدودیت‌هایی که این حسگر در لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال مایکروسافت مواجه بود، به طور مسلم، کم‌تر خواهد بود.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *