چگونه با استفاده از موبایل عکس‌های قدیمی را اسکن کنیم؟

چگونه با استفاده از موبایل عکس‌های قدیمی را اسکن کنیم؟
  • 1395/9/6
  • زهرا معبودی
  • 0

قیمت دوربین‌های دیجیتال در اوایل معرفی آن‌ها خیلی گران بود. مدتی طول کشید تا این دستگاه‌ها ارزان‌تر شده و دوربین‌های تلفن‌های همراه هم از کیفیت بالاتری برخوردار شوند. از این رو بسیاری از مردم رویدادهای خاص زندگی خود را با استفاده از دوربین‌های قدیمی استاندارد ثبت کردند. این عکس‌های ثبت شده در آلبوم‌های بزرگ یا در جعبه‌های کفش نگهداری می‌شدند. با آمدن دوربین‌ها و تلفن‌های هوشمند دیجیتال، دوربین‌های قدیمی از رده خارج شدند، اما هنوز می‌شود تعداد زیادی عکس کاغذی را در خانه‌ها پیدا کرد، عکس‌های ارزشمندی که عموماً در برگه‌های ۴x6 چاپ می‌شدند. شما می‌توانید آن‌ها را با دستگاه‌های مخصوص اسکن کنید تا یک نسخه‌ی دیجیتالی هم از آن‌ها در کامپیوتر خود داشته باشید، اما این کار خیلی زمانبر است. گوگل به تازگی اپلیکیشن جدیدی به نام PhotoScan منتشر کرده که امکان اسکن عکس‌های قدیمی را از طریق موبایل‌تان به شما می‌دهد. نحوه‌ی عملکرد این برنامه را در ادامه‌ی مطلب توضیح می‌دهیم.

اسکن عکس با موبایل

برای شروع کار اسکن کافی است عکس‌های قدیمی خود را بر روی یک سطح صاف قرار دهید. حتماً آن را طوری قرار دهید که گوشه‌هایش بر نگردد. حالا اپلیکیشن را باز کرده و با رعایت قاب بندی صحیح از آن عکس بگیرید.

پس از این که عکس گرفتید نگذارید اپلیکیشن یا تصویر از صفحه خارج شود. چهار دایره‌ی راهنما به همراه یک دایره‌ی هدف در وسط آن‌ها بر روی صفحه ظاهر می‌شود. موبایل خود را تکان دهید تا دایره‌ی هدف یک به یک در داخل دایره‌های راهنما قرار بگیرد. منتظر بمانید تا پردازش هر دایره تمام شود، سپس به سراغ دایره‌ی بعدی بروید.

اسکن عکس با موبایل

اسکن عکس با موبایل

هنگامی که اسکن هر چهار دایره تمام شد، دایره‌ی کوچک سمت راست پایین صفحه را لمس کنید تا تصاویر اسکن شده را مشاهده و آن‌هایی که می‌خواهید را ذخیره کنید.

اسکن عکس با موبایل

اسکن عکس با موبایل

این اپلیکیشن خیلی خوب عکس‌ها را اسکن می‌کند. نتیجه‌ی کار تقریباً مثل این است که از دستگاه اسکنر استفاده کرده باشید. علاوه بر این در هنگام عکس گرفتن می‌توانید از فلش دوربین هم استفاده کنید اما به دلیل به وجود آمدن انعکاس این کار را توصیه نمی‌کنیم.

آیا تا پیش از این برای اسکن عکس های قدیمی تان از روش های متفاوتی استفاده کرده اید؟ این روش ها را با ما در میان بگذارید و بهترین پیشنهادتان را به خوانندگان گویا آی تی بگویید. همچنین این مطلب را برای اطلاع عمومی، روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

دانلود PhotoScan از اپ استور

دانلود PhotoScan از گوگل پلی استور

منبع: addictivetips.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *