۵ عملکرد آسیب رسان به دستگاه اندرویدی خود را بشناسید

۵ عملکرد آسیب رسان به دستگاه اندرویدی خود را بشناسید
  • 1395/9/7
  • زهرا معبودی
  • 0

امروزه تلفن های هوشمند در زندگی روزمره اکثریت افراد نقش بسزایی را ایفا می کنند، به طوری که می توان با اطمینان خاطر و به قطعیت اعلام کرد که در بسیاری از کارهای روزانه و شخصی مورد استفاده قرار می گیرند.

از این رو باید از صحت و سلامت این گوشی های هوشمند اطمینان حاصل کرد و تمامی تدابیر لازم جهت مراقبت های هرچه بیشتر و مطمئن تر را بیندیشیم، تا به فایل ها و اطلاعات ما آسیبی نرسد و بتوانیم مدت زمان بیشتری از آنها بهره ببریم.

بسیاری از افراد نصب آنتی ویروس های مختلف روی گوشی همراه خود و یا بستن برنامه هایی که در پس زمینه در حال انجام فعالیت هستند را بخش مهمی از این مراقبت می دانند. حتی برخی از افراد معتقدند که انجام این ۲ روش به تنهایی، راه حل مناسبی برای رسیدن به اطمینان از سلامت گوشی های هوشمند خود می باشد.

آیا به راستی انجام این کار ها باعث حصول اطمینان برای ما خواهند بود؟

و یا انجام این اقدامات برای گوشی های هوشمند ما مفید است ؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی ۵ مورد از اعمالی که می تواند به سلامت اسمارت فون ما لطمه زده و به آن  آسیب برساند بپردازیم. با گویا آی تی همراه باشید.

۱استفاده از Task Killer‌ها یا بستن دستی اپلیکیشن‌ ها

antivirus

برخی کاربران گوشی های اندرویدی فکر می کنند که Task killer ها ابزارهای مهمی در این سیستم عامل هستند . این افراد گمان می کنند که با حذف کردن برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند، می توانند باعث افزایش بازدهی دستگاه و همچنین عمر باتری شوند . فارغ از اینکه نمی‌ دانند انجام این کارها، باعث وارد شدن آسیب به پردازنده گوشی های هوشمند می‌ شود.

چرخه اجرای نرم افزار ها در گوشی های هوشمند بدین صورت است ، زمانی که برای بار اول یک نرم افزار را باز می کنیم، بخشی از اطلاعات پردازشی آن در حافظه موقت (رم) گوشی های هوشمند ذخیره می شود. حال اگر از نرم افزار به صورت معمولی خارج شویم و زمانی برای بار دوم وارد این نرم افزار شویم، به دلیل این که بخشی از اطلاعات نرم افزار از قبل در حافظه موقت تلفن هوشمند ما ذخیره شده است، عملیات بارگذاری نرم افزار با سرعت بیشتری انجام می شود.

با توجه به توضیحات داده شده، اگر ما نرم افزارهای فعال در پس زمینه گوشی های هوشمند خود را به صورت دستی ببندیم و یا حافظه موقت تلفن همراه مان را خالی کنیم، اطلاعاتی که در حافظه موقت ذخیره شده بودند از بین می روند و چنانچه مجددا اقدام به باز کردن نرم افزار کنیم، این چرخه اجرای نرم افزار از سر گرفته می شود.

به هر حال پیشنهاد می شود تنها در صورتی به چرخه اجرای نرم افزار ها خاتمه بدهید که یا مصرف باطری فوق العاده زیادی دارند و یا مشکلاتی در اجرای آنها پیش آمده است. در غیر این صورت، هرگز این کار توصیه نمی شود. چرا که نه تنها باعث حصول اطمینان از سلامت گوشی های هوشمند نمی شود، بلکه باعث وارد شدن صدمه جدی به پردازشگر خواهد شد.

۲استفاده از بیش از یک آنتی‌ ویروس

اگر احساس می‌ کنید که دستگاه آندرویدی شما نیازمند یک نرم افزار آنتی ‌ویروس است، باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این چنین نرم افزار ها منابع زیادی از جمله حافظه موقت (رم) دستگاه را اشغال می‌ کنند و مصرف باتری بسیار بالایی دارند. این نوع نرم افزار ها جزو نرم افزار های فشرده به حساب می‌ آیند که به طور مداوم در پس‌ زمینه تلفن هوشمند شما در حال اجرا خواهند ماند. استفاده از بیش از یک نرم افزار آنتی‌ ویروس به امنیت بیشتر تلفن هوشمند شما هیچ کمکی نخواهد کرد. اگر قصد استفاده از نرم افزار آنتی ‌ویروس را دارید مطمئن شوید که از بین نرم افزار های موجود بهترین را انتخاب خواهید کرد و تنها از یک نرم افزار آنتی ‌ویروس برای دستگاه آندرویدی خود استفاده می کنید.

۳بی محلی به انجام به‌روزرسانی دیوایس

android-apk

سیستم ‌عامل گوشی هوشمند شما به منظور رفع نقایص امنیتی خود، هر چند وقت یک‌ بار نیازمند به ‌روز رسانی است. به محض مطلع شدن از به ‌روز رسانی، سیستم ‌عامل خود را آپدیت کنید. در واقع حتی می‌ توانید تنظیمات گوشی خود را به نحوی تغییر دهید که به محض دریافت آپدیت، به طور خودکار به‌روز رسانی دستگاه انجام شود. با انجام این عمل امنیت و عملکرد دستگاه شما بهتر و کارآمد تر خواهد شد.

۴دانلود اپلیکیشن از منابع نامعتبر

فایل ‌های APK سیستم ‌عامل اندروید می ‌توانند به نحوی دست ‌کاری شوند که حاوی ویروس یا مسائل امنیتی باشند و دستگاه شما را آلوده کنند. مطمئن شوید که نرم افزار های مورد نیاز خود را از منابع قابل اعتماد همانند گوگل پلی دانلود می ‌کنید.

۵ریستارت نکردن و یا عدم راه ‌اندازی مجدد گوشی‌ های هوشمند

در رابطه با را‌ه ‌اندازی مجدد گوشی ‌های هوشمند موضوعات قابل بحث بسیاری وجود دارد. با این‌حال راه‌ اندازی مجدد گوشی هفته‌ ای یک بار مفید است. از طرف دیگر با انجام این عمل داده‌ های کش موقت حذف خواهند شد زیرا دیگر نیازی به آن‌ ها نیست. گاهی اوقات نیز ممکن است حافظه مسدود شود و داده‌ های موقت ذخیره شده حذف نشوند که این امر منجر به عملکرد کند دستگاه خواهد شد بنابراین با راه ‌اندازی مجدد دستگاه می‌توان به طور موقت به بهبود سرعت عملکرد دستگاه نیز کمک کرد.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران مجله اینترنتی گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید در صورت تمایل به وسیله دکمه های رنگی زیر این مقاله کاربردی را در دیگر شبکه های اجتماعی خود با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع: ANDROIDPIT

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *