بررسی گوشی LG V20

بررسی گوشی LG V20
  • 1395/9/7
  • زهرا معبودی
  • 2

اسمارت فونی که امروز در گویا آی تی قصد بررسی آن را داریم جدیدترین پرچمدار کمپانی ال جی است که با نام LG V20 معرفی شده است. این محصول کمپانی ال جی که به تازگی توزیع جهانی آن آغاز شده است از هفته آینده در ایران نیز به فروش خواهد رسید از این رو مناسب دیدیم در این فرصت و پیش از آغاز رسمی فروش آن در ایران بررسی دقیق و کاملی از این اسمارت فون محبوب کره ای داشته باشیم. با گویا آی تی و این بررسی دقیق از پرچمدار کره ای همراه باشید.

lg-v20

سال گذشته کمپانی ال جی با معرفی اسمارت فون وی ۱۰ اولین عضو این خانواده را به جهان معرفی نمود. محصولی که علی رغم ویژگی های سخت افزاری و ظاهری بی نظیر خود نتوانست جایگاه مناسبی را برای خود در بازار گوشی های موبایل دست و پا کند. از این رو کمپانی ال جی تلاش نمود با طراحی جدید و بی نظیر دیگری یک جایگزین بسیار قوی و موفق را برای وی ۱۰ معرفی نماید. این محصول با بدنه تمام فلزی، نمایشگر دوم همیشه روشن و امکان تعویض باتری نه تنها جایگزینی مناسب برای جی ۱۰ است بلکه می تواند جای خالی نوت ۷ سامسونگ را نیز به راحتی برای علاقه مندان به این فبلت پر نماید.

طراحی

بدنه وی ۲۰ تماما از یک فلز بسیار مرغوب و با کیفیت ساخته شده است که می تواند حس مطلوب اصالت و مرغوبیت را در هنگام دست گرفتن به کاربر منتقل نماید. این محصول علاوه بر دارا بودن بدنه فلزی مستحکم از استاندارهای نظامی ال جی نیز سر بلند بیرون آمده تا به تواند خیال کاربران خود را از هرنوع ضربه و صدمه ای راحت نماید. یکی دیگر از قابلیت هایی که ال جی وی ۲۰ را در میان سایر پرچمداران بازار منحصر به فرد می کند امکان تعویض باتری این دستگاه می باشد.

lg-v20-review3

ویژگی های مهم دیگری که در طراحی این دستگاه به چشم می آید عدم وجود هیچ گونه روکشی بر روی فلز بدنه (مانند ال جی جی ۵) است که حس لذت بخش تماس با فلز را به فرد القا می نماید. این دستگاه با دارا بودن نمایشگر ۵٫۷ اینچی اصلی در کنار یک نمایشگر جانبی، دارای ابعاد نسبتا بزرگی است که عملا انجام کار با یک دست را غیر ممکن می کند. بخش های بالا و پایین این دستگاه از جنس پلاستیک ساخته شده اند که به نظر می رسد به سبب اخذ استاندارد های نظامی و البته آنتن دهی بهتر مورد استفاده قرار گرفته است. البته این نکته شایان ذکر است که با توجه به همخوانی رنگ این بخش ها با قسمت های فلزی زیبایی و طراحی بی نظیر این دستگاه همچنان حفظ شده است.

در پنل پشتی دستگاه شاهد یک دوربین دوگانه، حسگر اثر انگشت و دکمه پاور که با یکدیگر تلفیق شده اند و همچنین فلش LED را شاهد باشیم. طراحی پنل پشتی دستگاه به شدت ساده بوده ومی توان گفت پنل دوربین و ال ای دی با برجستگی ظاهری خود تا حدودی این سادگی را به هم زده اند و دوگانگی نه چندان دلچسبی را پدید آورده اند.
حسگر اثر انگشت که درست در زیر پنل دوربین تعبیه شده است ععملکرد بی نظیری را از خود به نمایش می گذارد و سرعت و کارایی بسیار بالایی را داراست به گونه ای که با کوچکترین لمسی اسمارت فون قفل گشایی شده و آماده استفاده خواهد بود.

lg-v20-review4

یکی دیگر از ویژگی های جالب در طراحی این محصول تعبیه یک دکمه در سمت راست فریم گوشی است که به منظور راحت باز شدن قاب تعبیه شده و دسترسی فوق العاده ساده و سریعی را به باتری، خشاب های سیم کارت و کارت حافظه فراهم می کند. همچنین جا زدن مجدد آن نیز بسیار ساده و بی دردسر انجام می پذیرد.

lg-v20-review4

یکی دیگر از قابلیت های بی نظیر تعبیه شده در این دستگاه حسگر مادون قرمز می باشد که به شما این امکان را می دهد تا اسمارت فون خود را به یک کنترل همه کاره هوشمند برای لوازم الکتریکی منزل تبدیل نمایید. برای این منظور تنها کافی است یک بار همگام سازی و تنظیمات لازم را بین اسمارت فون خود و دستگاه هایی مانند تلوزیون، دی وی دی، کولر گازی و یا هر وسیله هوشمند دیگر انجام دهید و از آن پس از این قابلیت بی نظیر بهره مند شوید. شاید به نظر شما این ویژگی یک قابلیت ضروری برای یک اسمارت فون نباشد اما در صورتی که تنها یک بار از آن استفاده نمایید بدون شک اعتراف خواهید نمود که جای خالی آن در تمامی پرچمداران قابل مشاهده است.

lg-v20-review5

در سمت دیگر فریم (سمت چپ) دکمه های کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته اند. به عنوان یک نقص کوچک در طراحی می توان به این موضوع اشاره نمود که طراحی این دکمه ها به اندازه ای مسطح است که شاید گاهی بدون نیاز به نگاه کردن به گوشی نتوانید آنها را بیابید.

طراحی این فبلت در پنل جلویی نیز همان سادگی و ظرافت سایر بخش ها را داراست. طراحی ال جی در این دستگاه بی نهایت ظریف و زیبا بوده و علی رغم این که بایستی به منظور کسب استاندارد های نظامی از لبه بیشتری در طرفین دستگاه برخوردار شود اما مشاهده می کنید که حاشیه های دو طرف ال جی وی ۲۰ در حداقل ترین میزان ممکن بسر می برند. حاشیه بالای دستگاه نیز به دلیل وجود نمایشگر دوم می باشد که در فاصله ای بین دوربین سلفی و امتداد نمایشگر اول قرار گرفته است.

lg-v20-review6

به طور کلی می توان گفت طراحی این دستگاه چیزی از دیگر پرچمداران فلزی بازار کم ندارد و با توجه به قابلیت هایی مانند امکان تعویض باتری و نمایشگر دوم حتی از بسیاری از آنها بهتر نیز می باشد.  در کنار تمامی این ویژگی های خوب به عنوان دومین نقص باید به عدم توانایی این گوشی در مقابله با گرد و غبار و آب اشاره نمود که با توجه به تمامی استاندارد های نظامی این دستگاه جای خالی آن بیشتر از همیشه به چشم می آید.

اسپیکر

lg-v20-review4

این دستگاه به یک اسپیکر تک کاناله در قسمت زیرین فریم مجهز است که هرچند کیفیت فوق العاده ای را از آن شاهد نیستیم اما حجم صدای تولیدی آن بسیار زیاد بوده و می تواند در محیط های شلوغ صدا را با کیفیت مناسب به گوش شما برساند. همانطور که حتما پیش از این در مشخصات این دستگاه مطالعه نموده اید. ال جی وی ۲۰ علی رغم دارا نبودن اسپیکر های با کیفیت بالا از یک DAC چهار کاناله ۳۲ بیتی بهره مند است که قادر به ارائه کیفیت صدای فوق العاده حرفه ای از طریق جک ۳٫۵ میلی متری این دستگاه می باشد. برای استفاده از این قابلیت بی نظیر تنها کافی است پس از اتصال هدفون خود از طریق نوار اعلان DAC  را فعال نمایید. همچنین برای کسانی که موسیقی را به صورت حرفه ای گوش می دهند این قابلیت فراهم شده است تا بتوانند با توجه به نوع آهنگی گوش می دهند پروفایلی برای صدا بسازند تا کیفیت خروجی آن بهتر نیز بشود. بدون شک گوش دادن به موسیقی با استفاده از این ویژگی تجربه‌ ای لذت ‌بخش و عالی است که تا کنون در کمتر گوشی شاهد آن بوده‌ ایم.

lg-v20-review4

از دیگر ویژگی هایی که می تواند این گوشی را به یک ابزار مناسب برای حرفه ای های موسیقی تبدیل نماید امکان ضبط صدای بسیار با کیفیت است. وی ۲۰ به شما این امکان را می دهد که با تعیین محل ورودی صدا، در زمان ضبط صدا و یا فیلم کیفیت بی نظیر صدای ضبط شده را تجربه نمایید.

صفحه نمایش

نمایشگر اصلی این دستگاه ۵٫۷ اینچی از نوع IPS LCD است. این نمایشگر دقت رنگ بالایی دارد و عمق رنگ مشکی در آن بسیار بالاست تا آنجا که ممکن است شما آن را با یک نمایشگر امولد اشتباه بگیرید. همچنین رزولوشن بسیار بالای ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل باعث شده تا تصاویر و متون بسیار واضح باشند و استفاده از این صفحه نمایش را لذت ‌بخش ‌تر نیز می‌ کند.

lg-v20-review4

حداقل و حداکثر روشنایی این دستگاه بسیار عالی بوده و عملکرد آن  در تمامی حالت های نوری از تابش مستقیم خورشید تا محیط های تاریک بسیار مطلوب ارزیابی می شود.

صفحه نمایش دوم

کمپانی ال جی در طراحی این اسمارت فون از یک صفحه نمایش همیشه روشن با رزولوشن ۱۰۴۰ در ۱۶۰ پیکسلی بهره می برد که می تواند قابلیت های بسیاری را برای شما به ارمغان آورد. به عنوان مثال شما قادر خواهید بود با انجام تنظیمات به دستگاه دستور دهید که اعلان های برنامه های مختلف را تنها در این نمایشگر به شما نمایش دهد و مثلا در زمان مشاهده فیلم و یا بازی این اعلان ها نتوانند ایجاد مزاحمت نمایند.

lg-v20-review11

نحوه استفاده از نمایشگر دوم کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و می توانید روشن بودن یا نبودن آن در حالت اسلیپ، منو های موجود و … را از طریق تنظیمات دستگاه فعال و یا غیر فعال نمایید. در حالت پیش فرض اما این نمایشگر همیشه روشن بوده و به نمایش اعلان ها و وضعیت آب و هوایی مشغول است.

نرم افزار

ال جی وی ۲۰ اولین اسمارت فونی است که با اندروید نوقا روانه بازار گردیده است. البته لازم به اشاره ست که اندروید خام بر روی این دستگاه پیاده سازی نشده و اندروید موجود با رابط کاربری همیشگی ال جی و امکانات گسترده آن تلفیق شده است.

به صورت پیش ‌فرض رابط کاربری ال‌ جی فاقد اپ ‌دراور است که به راحتی می ‌توانید از بخش تنظیمات آن را برگردانید. به راحتی می‌ توانید دکمه‌ های ناوبری روی صفحه نمایش را تغییر داده یا دکمه‌ های جدید مانند سوییچ بین سیم‌ کارت ‌ها یا پایین آوردن نوار اعلامیه‌ ها را به آن اضافه کنید. حتی اگر می‌ خواهید از صفحه نمایش بزرگ کمال استفاده را ببرید، می ‌توانید دکمه‌ های ناوبری را در اپلیکیشن‌ های خاص ناپدید کنید.

lg-v20-review4

یکی دیگر از ویژگی هایی که ال جی به واسطه سایز بزرگ نمایشگر خود و همچنین قابلیت اسپلیت اسکرین اندروید نوقا توانسته فراهم آورد، نمایش همزمان دو اپلیکیشن در کنار هم است که می تواند تا حد زیادی کار را برای کاربران ساده تر نماید.

به طور کلی می توان گفت رابط کاربری ال جی یکی از محبوب ترین رابط های کاربری در میان سایر رقباست زیرا به کاربران اجازه می دهد تا تغییر دلخواه خود را در هر بخشی که می خواهند اعمال نمایند و قدرت شخصی سازی بسیاری را برای کاربران فراهم نموده است.

lg-v20-review4

دوربین

ال‌ جی تلاش دارد تا با ارائه‌ ی امکانات مختلف، گوشی هوشمند پرچمدار خود را از دیگر گوشی‌ های هوشمند جدا کند. دوربین دوگانه نیز قدمی در این راه است. ال‌ جی یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با میدان دید ۸۵ درجه و دوربین دیگر با لنز مجهز به زاویه دید ۱۳۵ درجه را در پشت گوشی قرار داده است. این دو حسگر کاملا مستقل از هم عمل کرده و تصاویر متفاوتی ثبت می‌ کنند، اما می ‌توان به صورت همزمان نیز از هر دو استفاده کرد.

lg-v20-review4

حسگر ۸ مگاپیکسلی این دستگاه با کیفیتی نسبتا مناسب به همراه یک زاویه بسیار عریض می تواند تمامی سوژه های مورد نظر شما را در تصویر بگنجاند. این لنز دارای حالت فیش‌ آی (Fish Eye) است و باعث می شود حاشیه های تصویر کمی از این حالت را به خود بگیرند.

حسگر دوم این دستگاه با لنز ۱۶ مگاپیکسلی خود تصاویری فوق العاده با کیفیت و بی نظیری را ثبت می کند و می توان گفت عملکرد این دوربین بی نظیر دقیقا مشابه عملکرد دوربین استفاده شده در ال جی جی ۵ می باشد. این دوربین با دارا بودن داینامیک رنج بسیار بالا و لرزش گر اپتیکال به همراه گشودگی دریچه بالا قادر است در تمامی حالت های نوری تصویری دلچسب به شما ارئه نماید. نکته ای که در این دوربین گاهی کمی آزار دهنده به نظر می رسد این است که در بعضی عکس ها به دلیل پردازش بسیار زیادی که بر روی تصاویر صورت می گیرد، تصویر کمی شارپ به نظر می رسد.

lg-v20-review4

در بخش ویدیو نیز ال‌ جی وی ۲۰ عملکرد بسیار خوبی دارد. ویدیو‌ های ثبت شده با این گوشی، جزئیات بالا داشته و کیفیت صدای خوبی نیز دارند. البته وی ۲۰ جزو معدود گوشی ‌های هوشمند بازار است که در بخش ثبت ویدیو نیز امکان تنظیمات دستی را به شما می ‌دهد. تمامی المان‌ های تاثیرگذار مانند اکسپوژر و وایت بالانس را می‌ توان در بخش ویدیو نیز تنظیم کرد و حتی این امکان را نیز دارید تا تعیین کنید صدا از کدام سمت دوربین بیشتر ضبط شود.

بازده و عملکرد

lg-v20-review4

LG V20 به دومین پردازنده قدرتمند کوالکام که همان اسنپدراگون ۸۲۰ می باشد به همراه ۴ گیگابایت رم مجهز شده است. تفاوت این پردازنده با اسنپدراگون ۸۲۱ تنها در فرکانس های کاری پایین کمی بهتر از ۸۲۰ عمل می کند.

عملکرد پردازنده وی ۲۰ با تست های نرم افزاری انجام شده بسیار عالی ارزیابی می شود و در روند کار هرگز لگ و یا کندی مشاهده نمی شود.

باتری

lg-v20-review4

وی ۲۰ به یک باتری قابل تعویض ۳۲۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی مجهز است. عملکرد باتری این دستگاه تقریبا متوسط ارزیابی می شود و در یک روز پر کار می تواند تا ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه برق مصرفی شما را تامین نماید. همچنین تا  حدود ۸ ساعت وبگردی را نیز پاسخگو می باشد. البته شما می توانید در روزهای نسبتا شلوغ از یک باتری یدکی فول شارژ بهره مند شوید که در صورت اتمام شارژ باتری اول، دومی را جایگزین آن گردانید.

جمع بندی نهایی

lg-v20-review4

به طور کلی می توان با تمامی ویژگی های بیان شده برای این دستگاه آن را یکی از بهترین دستگاه های اندرویدی حال بازار دانست. به طور کلی می توان ویژگی های مثبت و منفی این دستگاه را به صورت زیر جمع بندی نمود:

ویژگی های مثبت ویژگی های منفی
طراحی با ظرافت و بی نظیر کیفیت پایین اسپیکر ها
باتری قابل تعویض ضد آب و گرد و غبار نبودن گوشی
عملکرد مطلوب و بالای باتری ابعاد بسیار بزرگ گوشی
صفحه نمایش دوم بسیار کاربردی
ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری بی نظیر

 

منبع: گویا آی تی

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. قطعا بهترین گوشی سال همینه . همه چیزش کامل و عالیه . قیمتش هم خیلی مناسبه . بین یک و صد تا یک و دویست قیمت داره که برای چنین گوشی ای با این امکانات و کیفیت فوق العاده بدنه ، قیمت خیلی خوبیه .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *