شرکت هوآوی بر روی دو مدل لپ‌تاپ ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی مشغول به کار است

شرکت هوآوی بر روی دو مدل لپ‌تاپ ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی مشغول به کار است
  • 1395/9/8
  • مقدم
  • 0

در سال گذشته، شرکت هوآوی به طور رسمی از تبلت هیبریدی ویندوزی هوآوی میت‌بوک رونمایی کرد و انتظار می‌رود که در سال آینده، این سازنده، محصولات ویندوزی جدیدی را به بازار عرضه نماید زیرا شرکت شیائومی با عرضه چندین مدل لپ‌تاپ، وارد بازار رایانه‌های شخصی قابل‌حمل شده است و هوآوی در رقابت با شیائومی، باید محصولات جدیدی را عرضه نماید. بنابر اطلاعات تازه منتشرشده، شرکت هوآوی بر روی دو مدل لپ‌تاپ ۱۳ و ۱۵ اینچی مشغول به کار است و آن‌ها را در سال آینده به‌طور رسمی، معرفی خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه شوید.

شرکت هوآوی از اولین تبلت هیبریدی خود با نام میت‌بوک در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ به طور رسمی رونمایی کرد و براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، این سازنده به دنبال چیزی بیشتر از یک محصول هیبریدی در بازار رایانه‌های شخصی قابل‌حمل است و به همین جهت، محصولات جدیدی را عرضه خواهد کرد. شایعات منتشرشده، نشان می‌دهد که فاکس‌کان، تولید لپ‌تاپ‌های جدید هوآوی را بر عهده دارد.

از آنجایی که هوآوی میت‌بوک در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ به طور رسمی رونمایی شد، گمان می‌رود که لپ‌تاپ‌های جدید هواوی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ در شهر بارسلون ارائه شود. در بخش مشخصات‌فنی نیز، اعلام شده است که لپ‌تاپ‌های جدید هوآوی در دو نسخه با صفحه‌نمایش ۱۵ و ۱۳ اینچی عرضه خواهد شد و به احتمال زیاد، رزولوشن صفحه‌نمایش در مدل رده‌بالای آن‌ها Quad HD است.

در کنار این موضوع، شایعاتی مبنی بر استفاده از پردازنده‌های Core i5 و Core i7 در لپ‌تاپ‌های جدید هوآوی وجود دارد زیرا هوآوی میت‌بوک از یک پردازنده Core M استفاده می‌کند و این موضوع برای کاربرانی‌ که به دنبال یک محصول قدرت‌مند با توان پردازشی بالا هستند، چندان جالب نیست.

حداقل هشت گیگابایت حافظه رم، باتری با ماندگاری بالا و چندین درگاه یواس‌بی Type-C از جمله مشخصات دیگری است که به احتمال زیاد، لپ‌تاپ‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی هوآوی از آن‌ها بهره می‌برد. هم‌چنین، احتمال می‌دهیم که شرکت هوآوی به جای استفاده از هارد دیسک، از حافظه‌های SSD در لپ‌تاپ‌های جدید خود استفاده خواهد کرد که نسخه پایه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس قرار می‌گیرد.

در کنار این موضوع، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استفاده از کارت‌ گرافیک مجزا در محصولات ویندوزی جدید هوآوی وجود دارد. البته در حال‌حاضر، مشخص نیست که لپ‌تاپ‌های جدید هوآوی از سری ۱۰۰۰ GTX کارت‌ گرافیک‌های انویدیا استفاده خواهد کرد یا خیر.

قیمت پایه لپ‌تاپ‌های جدید هوآوی که در سال آینده به طور رسمی ارائه خواهد شد، به احتمال زیاد نزدیک به ۸۰۰ دلار یا حتی ۱۰۰۰ دلار است. با توجه به این موضوع که قیمت آن‌ها به طور رسمی مشخص نشده است، نمی‌دانیم که قیمت‌های اعلام شده صحت دارد یا خیر؛ با این‌حال، نباید قیمت چندان بالایی را  برای محصولات جدید هوآوی متصور باشیم زیرا لپ‌تاپ‌های جدید هوآوی از نظر قیمت‌گذاری و مشخصات‌فنی باید توان رقابت با نوت‌بوک‌های ایر شیائومی را برای رقابت در بازار چین و سپس در بازارهای جهانی، داشته باشد.

منبع: thetechnews

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *