بهترین روش برای اندازه گیری سیگنال ها در آیفون

بهترین روش برای اندازه گیری سیگنال ها در آیفون
  • 1395/9/8
  • زهرا معبودی
  • 0

هندست ها درآیفون کاربرد های مخفی بسیاری دارند. به عنوان مثال یکی از مهمترین کارهایی که به وسیله آن می توان انجام داد، دسترسی به جزئیاتی چون قدرت سیگنال، برج ‌های اوپراتور و غیره است. برای دسترسی به این جزئیات تکنیکی بایستی به یک مود خاص با نام  Field test وارد شوید. البته توجه به این نکته ضروری است که اطلاعاتی این چنینی برای کاربران عادی و مبتدی هیچ لزوم و کاربردی ندارد، هر چند از همین جا خیلی راحت می‌ توان به قدرت واقعی سیگنال پی برد.

برای ورود به مود Field test ابتدا بایستی با ورود به صفحه شماره گیری تماس کد *۳۰۰۱#۱۲۳۴۵#* را شماره گیری نمایید.

signal-strength3

با گرفتن این شماره همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید هندست وارد یک منوی تنظیمات با امکانات و قابلیت های بسیار می شود.

signal-strength

اگر از نسخه iOS 8 و یا پیش تر استفاده می کنید می توانید در قسمت بالا، سمت چپ قدرت سیگنال را مشاهده نمایید. اما در حالتی که نسخه سیستم عامل شما iOS 9 و بالا تر است در این ناحیه عبارت Back to Phone قابل مشاهده خواهد بود. در این نسخه ها برای نمایش دادن قدرت سیگنال به یک مرحله ساده دیگر نیاز دارید.

دکمه پاور را بفشارید و آنقدر آن را نگه دارید تا پیغام Slide to Power Off روی نمایشگر آیفون ظاهر شود. حالا دکمه Home  را فشرده و آنقدر نگه دارید تا صفحه اصلی گوشی ظاهر شود. با انجام این چند مرحله ساده می توانید قدرت سیگنال را در همان قسمت بالا سمت چپ مشاهده نمایید.

ابن تغییر تا زمانی وجود دارد که هندست را ری استارت نمایید. همچنین قادر خواهید بود با لمس قدرت سیگنال آن را به حالت قبلی خود که نمایش بارهای سیگنال است تغییر دهید.

signal-strength

با انجام این کار و نمایش قدرت سیگنال های گوشی آیفونتان می توانید قوی ترین مکان ها در خانه را بیابید تا در زمان تماس مدام به دنبال جایی با آنتن قوی تر نگردید. به عنوان آخرین نکته باید اشاره نماییم که قدرت سیگنال با مقیاس دیسیبل نمایش می یابد و این عدد دارای یک مقدار منفی است. بنابراین اگر چیزی از ریاضیات دوران شیرین راهنمایی به خاطر ندارید باید بگوییم در اعداد منفی هرچه عدد پشت منفی کوچکتر باشد، در واقع عدد بزرگ تر است. به عنوان مثال در اینجا سیگنال  ۷۵- قوی ‌تر از سیگنال ۱۱۵- خواهد بود.

نظرات و دیدگاه های خود را با  ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی، نشان دهید که تا چه میزان در استفاده از ابزار های تکنولوژی حرفه ای عمل می کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *