تولید آزمایشی سرفیس فون مایکروسافت توسط پگاترون آغاز خواهد شد

تولید آزمایشی سرفیس فون مایکروسافت توسط پگاترون آغاز خواهد شد
  • 1395/9/9
  • مقدم
  • 0

بنابر جزئیات منتشرشده، مایکروسافت در سال آینده از گوشی‌ رده‌بالای سرفیس فون رونمایی خواهد کرد و یک گزارش جدید، نشان می‌دهد که این سازنده برای تولید آزمایشی سرفیس فون، آماده می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

دیجی تایمز به نقل از یک روزنامه چینی، به تازگی اعلام کرده است که شرکت مایکروسافت با همکاری پگاترون، برای تولید اولین نمونه از سرفیس فون برای آزمایش و بررسی‌های داخلی آماده می‌شود. پگاترون، یکی از شرکای اپل است که بخشی از تولید آیفون‌های این سازنده را بر عهده دارد و به‌نظر می‌رسد که با مایکروسافت برای تولید نمونه‌های آزمایشی سرفیس فون نیز همکاری خواهد کرد.

در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری درباره سرفیس فون مایکروسافت منتشر نشده است اما در بخشی از گزارش مربوط به سرفیس فون، آمده که گوشی پرچم‌دار و رده‌بالای ویندوزی مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

microsoft-surface-phone-1

شایعه منتشرشده درباره تولید نمونه‌های نهایی آزمایشی سرفیس فون، با گزارش‌های پیشین مبنی بر عرضه این محصول در پاییز ۲۰۱۷ هم‌خوانی دارد و اگر مشکلی در برنامه‌های مایکروسافت وجود نداشته باشد، سرفیس فون در اواخر بهار یا اوایل تابستان به صورت انبوه برای عرضه در پاییز تولید خواهد شد.

در کنار این موضوع، تقریباً مطمئن هستیم که سرفیس فون تا پیش از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه نخواهد شد زیرا مایکروسافت، این محصول رده‌بالا را به همراه قابلیت “اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی” معرفی خواهد کرد و این ویژگی بنابر شایعات در اواخر سال ۲۰۱۷ به همراه به‌روزرسانی رداستون ۳ ارائه می‌شود.

بنابراین، عرضه سرفیس فون در بهار که پیش‌تر شایعه شده بود، کار چندان معقولی به نظر نمی‌رسد زیرا این موضوع، باعث خواهد شد تا نقص‌های عمده قابلیت “اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی” در هنگام عرضه سرفیس فون برطرف نشود و سرفیس فون همانند لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال با مشکلات نرم‌افزاری در ابتدای عرضه به بازار، همراه باشد.

بنابر شایعات منتشرشده، سرفیس فون به تراشه رده‌بالای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز خواهد بود و در بالاترین نسخه آن، از شش گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. البته، پیش‌تر شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه رده‌بالای سرفیس فون با هشت گیگابایت حافظه رم منتشر شده بود اما مطابق با گزارشی که چند روز پیش ارائه شد، مدل رده‌بالای سرفیس فون به شش گیگابایت حافظه رم مجهز است.

در کنار این موضوع، برخی از شایعات منتشرشده پیرامون سرفیس فون، از حافظه داخلی نزدیک به ۵۱۲ گیگابایت برای این محصول خبر داده‌اند که با توجه به عرضه سرفیس فون به عنوان یک گوشی‌هوشمند و عدم نیاز به چنین حافظه‌ای در یک تلفن همراه، بعید به نظر می‌رسد.

به دلیل اینکه حداقل یک مدل از سرفیس فون برای کاربران بخش “تجاری” عرضه خواهد شد، گمان می‌رود که شرکت مایکروسافت، قیمت نسبتاً بالایی را برای آن در نظر بگیرد. البته، مایکروسافت، سرفیس فون را در چندین مدل به بازار عرضه خواهد کرد و احتمالاً، مدل پایه سرفیس فون، نمی‌تواند برنامه‌های ۳۲ بیتی را اجرا نماید و تنها به عنوان یک گوشی رده‌بالای ویندوزی معرفی خواهد شد.

یکی از موضوعاتی که در حال‌حاضر پیرامون سرفیس فون مطرح شده، عرضه آن با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ است؛ شرکت کوالکام در سال آینده مشابه با سال ۲۰۱۶، دو تراشه پرچم‌دار عرضه می‌کند و ارائه سرفیس فون در اواخر سال آینده با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ که به عنوان یک تراشه رده‌بالا برای عرضه در نیمه اول ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است، چندان معقول نخواهد بود.

هم‌چنین، یکی دیگر از ایراداتی که به برنامه‌ریزی مایکروسافت برای معرفی سرفیس فون در پاییز ۲۰۱۷ و یا اواخر تابستان سال آینده، وارد شده؛ مربوط به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل است. این پلت‌فرم در حال‌حاضر، وضعیت چندان مطلوبی ندارد و ممکن است تا چند ماه آینده، به طور کلی فراموش شود یا بسیاری، آن را یک سیستم‌عامل “مرده” مانند سیستم‌عامل بلک بری به حساب آورند زیرا سهم محصولات مجهز به ویندوز فون (و ویندوز ۱۰ موبایل) در بازار امروزی، بسیار پایین است. بنابراین، مایکروسافت، کار بسیاری دشواری برای جان‌بخشیدن به این سیستم‌عامل نیمه‌جان در پیش خواهد داشت که در نهایت، ممکن است سرفیس فون را به زمین بزند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *