بی ام و، دایلمر، فورد و فولکس واگن و توسعه شبکه شارژدهی خودروهای الکتریکی

بی ام و، دایلمر، فورد و فولکس واگن و توسعه شبکه شارژدهی خودروهای الکتریکی
  • 1395/9/10
  • زهرا معبودی
  • 0

این چهار خودرو با همکاری هم قصد عرضه گسترده شبکه شارژ سریع در اروپا را دارند تا با این شرایط مردم در خرید خودرو های الکتریکی بیشتر تشویق شوند

شرکت خودروسازی بزرگ بی ام و، دایلمر، فورد و فولکس واگن طرحی برای نصب ۱۰۰۰ ایستگاه شارژ در مسیر های اصلی اروپا دارند. این ایستگاه ها توان خروحی ۳۵۰ کیلو واتی دارند.

آغاز طرح از سال ۲۰۱۷ است و گروه خودروسازان بر این عقیده هستند که با پیشرفت تکنولوژی انتظار می رود که شارژ خودرو های الکتریکی در زمینه راحتی و سرعت عمل به خودرو های بنزینی نزدیک شوند این مسئله هم مستقیما به زمان شارژ شدن و یا همان سوخت گیری آن ها اشاره دارد.

تنها خودرو هایی که مجهز به سیستم شارژی ترکیبی (CCS) هستند قادر به استفاده از این شبکه خواهند بود. همانطور که استاندارد شدن سیستم های شارژ الکتریکی خودرو ها در پی انجام است؛ اینگونه به نظر می رسد که با سرمایه گذاری این چهار شرکت عظیم بر روی این نوع سیستم شارژ، CCS به زودی تبدیل به سیستم شارژ پیش فرض همه خودرو های الکتریکی شود.

سیستم شارژ الکتریکی

خودرو های سری i بی ام و، i3 و i8 و فولکس واگن e-UP و e-Golf همگی از سیستم CCS  به عنوان روش شارژ باتری هایشان استفاده می کنند و در آینده نیز ناوگان خودرو های الکتریکی فورد و خودرو های سری EQ مرسدس بنز نیز همگی به این سیستم مجهز خواهند شد.

از سیستم های رقیب این طرح می توان به سیستم سوپرشارژر انحصاری تسلا و سیستم ChaDeMo که توسط گروه PSA، نیسان و میتسوبیشی بکار گرفته شده است اشاره کرد.

البته با وجود این که در آغاز طرح تنها این چهار شرکت در آن مشارکت کرده اند اما از دیگر شرکت ها نیز برای شرکت در اجرا و سرمایه گذاری در آن دعوت به عمل آمده است.

الیور بلوم، سر رئیس شورا اجرایی پورشه گفته است که ” دو جنبه انتخابی برایمان وجود دارد: شارژ کردن فوق سریع و جایگذاری ایستگاه های شارژ در مکان های مناسب. این دو فاکتور با کمک هم به ما این امکان را می دهند که درست مانند خودرو های بنزینی بتوانیم در خودرو های الکتریکی نیز مسافرت کنیم. به عنوان شرکت های خودروسازی  ما به دست خودمان آینده مان را شکل می دهیم نه فقط با عرضه و توسعه خودرو های تمام الکتریکی بلکه همچنین با ساختن زیر ساخت های مورد نیاز برای برای آن ها.

البته هنوز مشخص نیست که آیا این ایستگاه های شارژ رایگان خواهند بود یا خیر،  البته با وجود مسائل سیاسی در اروپا به احتمال قوی این ایستگاه ها به بریتانیا راه پیدا نخواهند کرد. تاریخ آغاز طرح برای سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده است از این رو اطلاعات تکمیلی هم در همان زمان انتشار پیدا خواهند کرد.

نظر خود را در باره این امکان برای خودروهای خارجی و همکاری شرکت های بزرگ، برای اهداف مشترک با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع: autocar.co.uk

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *