چگونه بدون حساب کاربری از اسکایپ استفاده کنیم؟

چگونه بدون حساب کاربری از اسکایپ استفاده کنیم؟
  • 1395/9/10
  • زهرا معبودی
  • 0

اسکایپ اخیراً قابلیت جدید و جالبی اضافه کرده که به کمک آن هر کسی حتی بدون داشتن حساب کاربری می‌تواند از نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن پیام‌رسانی استفاده کند. برای انجام این کار باید از نسخه‌ی وب اسکایپ استفاده کنید؛ البته کسانی که اکانت دارند هنوز هم می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای این سرویس وارد حساب کاربری خود شوند.

این ویژگی نسخه‌ی توسعه یافته‌ی قابلیتی است که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ معرفی شد، کاربران به واسطه‌ی آن قابلیت می‌توانستند کاربران غیر اسکایپی را به مکالمه‌های خود دعوت کنند.

استفاده از اسکایپ بدون اکانت

هنگامی که از ویژگی بدون نیاز به اکانت اسکایپ استفاده می‌کنید، شما به عنوان یک مهمان به حساب می‌آیید. همه‌ی گفتگوها مبتنی بر یک لینک منحصر به فرد انجام می‌شود که برای صحبت کردن با بقیه می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. لینک مکالمات مهمان تا ۲۴ ساعت باقی می‌ماند و حداکثر ۳۰۰ نفر برای گفتگوهای متنی و ۲۵ نفر برای گفتگوهای صوتی یا ویدیویی می‌توانند به مکالمات شما بپیوندند.

در مکالمات مهمان هم مثل حساب‌های کاربری رایگان اکثر ویژگی‌ها مثل اشتراک گذاری صفحه و فایل را در اختیار دارید. اما مترجم اسکایپ (سرویس ترجمه‌ی همزمان) و تماس‌های خطوط ثابت یا موبایلی، با توجه به این که فقط برای اکانت‌های پولی در دسترس هستند، برای مهمانان هم قرار داده نشده‌اند.

شروع کار با اسکایپ بدون اکانت

استفاده از اسکایپ بدون اکانت

از آن‌جایی که این سیستم یک سرویس مبتنی بر وب است، ابتدا باید به آدرس skype.com بروید. هنگامی که بارگذاری صفحه کامل شد، دکمه‌ای تحت عنوان Start a conversation خواهید دید.

استفاده از اسکایپ بدون اکانت

بر روی آن کلیک کنید تا یک پنجره‌ی کوچک باز شده و نام شما را بپرسد. با توجه به این که این نام برای حساب کاربری خاصی استفاده نمی‌شود، می‌توانید هر اسمی که دوست دارید انتخاب کنید. من اصولاً اسکایپ را به عنوان یک راه ارتباطی مطمئن برای برقراری تماس‌های حساس و ناشناس به حساب نمی‌آورم. پس شاید بهتر باشد که یک نام مستعار انتخاب کنید.

بعد از این که نام موردنظر خود را وارد کردید، بر روی دکمه‌ی Start a conversation کلیک کنید. اکنون مایکروسافت در حال آماده کردن یک مکالمه‌ی بدون اکانت برای شماست و یک صفحه‌ی در حال بارگذاری می‌بینید.

استفاده از اسکایپ بدون اکانت

زمانی که همه چیز آماده شد، یک اسکایپ برای پنجره‌ی مکالمه‌ی تحت وب ظاهر می‌شود. اگر می‌خواهید بقیه را به این گفتگو دعوت کنید، باید لینک آدرس منحصر به فردی که برای مکالمه‌ی شما ساخته شده را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. این لینک را می‌توانید از پنل سمت چپ یا از جعبه‌ی آبی بزرگی که در بخش اصلی صفحه قرار دارد کپی کنید. حالا لینک را برای هر کسی که دوست داشتید بفرستید.

اگر می‌خواهید لینک را برای کسی که از کامپیوتر شخصی استفاده می‌کند بفرستید، زمانی که بر روی لینک کلیک کند، از او پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهد اپلیکیشن اسکایپ بر روی سیستمش باز شود. اگر ترجیح می‌دهد که از حساب کاربری خودش استفاده نکند، می‌تواند بر روی دکمه‌ی Join conversation کلیک کند تا او هم به عنوان یک کاربری مهمان به مکالمه بپیوندد. کاربران موبایل هم برای پیوستن به گفتگو می‌توانند از همین آدرس در اپلیکیشن اسکایپ تلفن هوشمند یا تبلت‌شان استفاده کنند.

نظر شما در مورد این سرویس چیست؟ آیا از کاربران همیشگی اسکایپ هستید؟ در صورتی که در کار کردن با این سرویس از تجربه شخصی برخوردار هستید آن را با گویا آی تی در میان بگذارید و با نشر این مطلب روی شبکه های اجتماعی، به دیگر هم نوعان خود در بهره مندی از ابزارهای آنلاین کمک کنید.

منبع: pcworld.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *