میزو ایکس به طور رسمی با تراشه هلیو پی ۲۰ و یک طراحی جدید، معرفی شد

میزو ایکس به طور رسمی با تراشه هلیو پی ۲۰ و یک طراحی جدید، معرفی شد
  • 1395/9/10
  • مقدم
  • 0

شرکت میزو به‌تازگی، از گوشی جدید میزو ایکس رونمایی کرده است و با توجه به این موضوع که محصولات میزو در سال ۲۰۱۶ چندان برای کاربران این برند هیجان‌انگیز نبوده است، به‌نظر می‌رسد که میزو ایکس خواهد توانست تا تغییری را در روند تکراری طراحی محصولات این سازنده ایجاد نماید. برای جزئیات بیشتر درباره مشخصات میزو ایکس در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

درباره طراحی میزو ایکس، می‌توان گفت که طراحی این محصول (حداقل با مشاهده بدنه پشتی میزو ایکس) شما را به یاد هوآوی آنر ۸ با دوربین دوگانه می‌اندازد؛ با این‌حال، محصول میان‌رده جدید میزو به دوربین دوگانه مجهز نشده است. میزو ایکس از یک شیشه‌ ۲٫۵ بعدی خمیده استفاده می‌کند و از فرآیند دوگانه پوشش شیشه کریستال، در طراحی آن استفاده شده است.

میزو ایکس، یک محصول بسیار خاص به‌نظر می‌رسد و شرکت سازنده در زمینه طراحی یک محصول متفاوت، موفق بوده است. در کنار این موضوع، شرکت میزو، گوشی میان‌رده جدید خود را در چهار رنگ مشکی، سفید، طلایی و آبی طراحی کرده است و با توجه به رنگ‌های در نظر گرفته‌شده برای میزو ایکس و هم‌چنین طراحی متفاوت آن در مقایسه با روند تکراری که این سازنده در محصولات خود در پیش گرفته بود، علاقه‌مندان به محصولات میزو را به خود جلب‌می‌کند.

meizu-mx-06

میزو ایکس به یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است و نمایشگر آن، تراکم پیکسلی، قابل قبولی را به عنوان یک محصول میان‌رده ارائه می‌دهد. صفحه‌نمایش مورد استفاده در میزو ایکس، توسط شارپ به تولید رسیده است و از فناوری TDDI برای دقت بیشتر در هنگام لمس صفحه‌نمایش توسط کاربر، استفاده می‌کند.

به طور مسلم، عملکرد آن همانند پنل‌ آمولد به کار گرفته شده در گوشی پرچم‌دار میزو پرو ۶ نیست اما اگر نگاهی به قیمت در نظر گرفته‌شده برای آن بیاندازید، چندان به میزو برای عدم استفاده از پنل آمولد در میزو ایکس خرده نخواهید گرفت. با این‌حال، باید توجه داشت که شرکت شیائومی در بازه قیمتی نزدیک به میزو ایکس، شیائومی می پرو را عرضه کرده است که از صفحه‌نمایش آمولد استفاده می‌کند؛ هرچند، بدنه آن به خوبی جنس بدنه مورداستفاده در میزو ایکس، نیست و طراحی آن، همانند میزو ایکس جذاب نیست (البته، این موضوع سلیقه‌ای بوده و ممکن است شما آن را بپسندید!).

درباره مشخصات سخت‌افزاری دیگر میزو ایکس، باید گفت که این گوشی ۳۰۰ دلاری به تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک (MT6757) مجهز شده است و درباره این تراشه، باید گفت که مدیاتک از لیتوگرافیکی ۱۶ نانومتری در توسعه آن استفاده کرده است. تراشه هلیو پی ۲۰ به هشت هسته پردازشی مجهز شده و حداکثر فرکانس کاری هسته‌های آن، ۲٫۳ گیگاهرتز است.

شرکت مدیاتک در هنگام معرفی این تراشه، وعده داده بود که هلیو پی ۲۰ در مقایسه با نسل قبل، تا ۴۰ درصد کارآیی بهتری دارد و مصرف انرژی در آن تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. علاوه‌براین، این تراشه از حافظه رم از نوع LPDDR4X پشتیبانی می‌کند که قابل‌توجه است.

میزو ایکس بنابر آنچه که شرکت سازنده در هنگام معرفی این گوشی میان‌رده، اعلام کرده است؛ در دو نسخه با سه گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، عرضه خواهد شد و در بخش نرم‌افزاری، سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰ که رابط‌کاربری Flyme 5.2 شخصی‌سازی شده است، میزو ایکس را همراهی می‌کند. البته، شرکت سازنده وعده داده است که در آینده، به‌روزرسانی جدیدی را برای میزو ایکس منتشر خواهد کرد که نسخه جدید رابط‌کاربری این سازنده را برای میزو ایکس، به همراه دارد.

meizu-mx-camera-specs

میزو ایکس به عنوان دوربین اصلی، از یک سنسور ۱۲ سونی IMX386 با گشودگی دیافراگم f/2.0، ۶ لنز پلاستیکی و PDAF استفاده می‌کند و شرکت سازنده، آن را با یک الگوریتم نرم‌افزاری جدید برای بهبود کیفیت تصاویر ثبت‌شده، عرضه خواهد کرد. هم‌چنین برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در اختیار خواهید داشت که با توجه به قیمت میزو ایکس، عملکرد قابل‌قبولی را به همراه دارد.

meziu

میزو ایکس همانند بسیاری از محصولات دیگر این سازنده، به یک حسگر اثرانگشت مجهز شده است که می‌تواند با تشخیص اثرانگشت کاربر، گوشی را به سرعت و در مدت ۰٫۲ ثانیه آنلاک نماید. این سنسور از سرویس‌های پرداخت رایج در بازار چین، پشتیبانی می‌کند و با توجه به این موضوع که محصولات میزو به طور عمده در چین عرضه می‌شود، این موضوع چندان بد نیست.

شرکت میزو، هم‌چنین از یک باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت در میزو ایکس استفاده کرده است که به لطف فناوری mCharge، این گوشی در مدت ۳۰ دقیقه تا چهل درصد شارژ می‌شود. با توجه به تراشه مورداستفاده در میزو ایکس و هم‌چنین پنل صفحه‌نمایشی که این گوشی میان‌رده به آن مجهز شده است، شرکت سازنده وعده داد که باتری میزو ایکس با یک‌بار شارژ کامل، حداقل به مدت یک روز ماندگاری دارد.

meizu-x-price-1

نسخه پایه میزو ایکس با سه گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۱۶۹۹ یوآن (نزدیک به ۲۴۶ دلار) و نسخه دیگر این گوشی با چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۱۹۹۹ یوآن (نزدیک به ۲۹۰ دلار) به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Gizmochina

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *