گوشی رده‌بالای میزو پرو ۶ پلاس با تراشه اگزینوس سامسونگ و صفحه‌نمایش Quad HD معرفی شد

گوشی رده‌بالای میزو پرو ۶ پلاس با تراشه اگزینوس سامسونگ و صفحه‌نمایش Quad HD معرفی شد
  • 1395/9/11
  • مقدم
  • 0

شرکت میزو به‌تازگی، از گوشی جدید و رده‌بالای میزو پرو ۶ پلاس به عنوان یک نسخه به‌روزرسانی‌شده از گوشی پرچم‌دار میزو پرو ۶، رونمایی کرده است. برای جزئیات بیشتر درباره مشخصات‌فنی میزو پرو ۶ پلاس در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی، همراه باشید.

میزو پرو ۶ پلاس در مقایسه با میزو پرو ۶، به یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۵٫۷ اینچی آمولد مجهز شده است و صفحه‌نمایش آن در مقایسه با پرچم‌دار میزو پرو ۶ به دلیل استفاده از یک نمایشگر Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، تراکم‌پیکسلی بیشتری است. با این‌حال، اختلاف صفحه‌نمایش Full HD و Quad HD چندان در صفحه‌نمایش‌ گوشی‌های هوشمند مشخص نیست و این موضوع، تنها ماندگاری شارژ باتری را کاهش می‌دهد.

در کنار این موضوع، میزو پرو ۶ پلاس برخلاف میزو پرو ۶ که از تراشه نه‌چندان کارآمد هلیو ایکس ۲۰ مدیاتک بهره می‌برد، به تراشه قدرت‌مند اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ مجهز شده است و این موضوع، قدرت بیشتری را برای میزو پرو ۶ پلاس به همراه دارد. در تمامی بررسی‌های صورت‌گرفته میان میزو پرو ۶ و دیگر گوشی‌های هوشمند، میزو پرو ۶ عملکرد ضعیف‌تری داشت و این موضوع در اجرای بازی‌های سنگین، به وضوح مشاهده می‌شود.

استفاده از تراشه قدرت‌مند و رده‌بالای اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ، این مشکل را برطرف خواهد کرد و قدرت پردازشی نزدیک به گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ دیگر برای محصولات رده‌بالای میزو به همراه می‌آورد. با این‌حال، باید توجه داشته باشید که تا چند هفته آینده، سال جاری میلادی به پایان می‌رسد و عرضه یک محصول مانند میزو پرو ۶ پلاس، به احتمال زیاد، چندان کاربران را به خرید این محصول و عدم‌انتظار برای گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۷، مجاب نخواهد کرد.

meizu-pro-6-plus-1

در کنار این قابلیت‌ها، هم‌چنین مشخص شده است که میزو پرو ۶ پلاس از یک صفحه‌نمایش حساس‌به‌فشار استفاده می‌کند و حسگر اثرانگشت در زیر دکمه Home مانند دیگر محصولات این سازنده، تعبیه شده است.

دوربین اصلی به کار گرفته شده در میزو پرو ۶ پلاس، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX386 سونی است که در میزو MX6 به کار گرفته شده بود. با این‌حال، ماژول دوربین در میزو پرو ۶ پلاس با پردازشگر سیگنال تصویر سامسونگ و تثبیت‌کننده نوری تصویر، همراهی می‌شود و این موضوع، باعث شده است که تصاویر خروجی، کیفیت بهتری در مقایسه با تصاویر ثبت‌شده میزو MX6 داشته باشد. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری نیز، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 در میزو پرو ۶ پلاس در اختیار خواهید داشت.

فناوری صوتی Hi-Fi، پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی نسل چهارم در سراسر جهان (به احتمال زیاد، به جزء در آمریکا) و درگاه یواس‌بی Type-C از جمله دیگر مشخصاتی است که برای محصول رده‌بالای میزو، اعلام شده. برای تامین انرژی لازم برای پردازنده و صفحه‌نمایش، در میزو پرو ۶ پلاس از یک باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر استفاده شده است که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و به کمک این قابلیت، باتری تا ۶۰ درصد ظرفیت اصلی‌اش در ۳۰ دقیقه، شارژ خواهد شد.

ضخامت میزو پرو ۶ پلاس برخلاف سخت‌افزار به کار گرفته شده در آن، بسیار پایین است و براساس آنچه که سازنده اعلام نموده، میزو پرو ۶ پلاس تنها ۷٫۳ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن، نزدیک به ۱۵۸ گرم است. با این‌حال، گوشی پرچم‌دار میزو با وجود ضخامت بسیار پایین‌اش، هم‌چنان از یک جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا بهره می‌برد.

میزو پرو ۶ پلاس به چهار گیگابایت حافظه رم و سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰ با رابط‌کاربری Flyme 6.0 مجهز شده است و در دو نسخه با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شود. مدل پایه به قیمت ۴۳۵ دلار، ارائه خواهد شد و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی میزو پرو۶ پلاس نیز، نزدیک به ۴۸۰ دلار قیمت دارد. بنابر اعلام‌رسمی شرکت سازنده، میزو پرو ۶ پلاس در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری به صورت جهانی عرضه خواهد شد.

شرکت میزو، باید میزو پرو ۶ پلاس را چند ماه پس از معرفی میزو پرو ۶ ارائه می‌داد و پایان سال ۲۰۱۶، زمان مناسبی برای عرضه یک نسخه جدید از گوشی پرچم‌دار میزو نیست. این، یکی از اشکالاتی است که برنامه‌های میزو برای معرفی گوشی‌های هوشمند جدیدش، گرفته می‌شود. این سازنده، محصولات خود را در زمانی به بازار عرضه می‌کند که در مقایسه با قابلیت‌های محصولات سازندگان دیگر، حرف چندانی برای گفتن ندارد و این موضوع، از زمان‌بندی نادرست میزو برای معرفی محصولات جدید خود، ناشی می‌شود.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *