چگونه امکان اتصال مهمان به شبکه‌ی وای فای Eero را فراهم کنیم؟

چگونه امکان اتصال مهمان به شبکه‌ی وای فای Eero را فراهم کنیم؟
  • 1395/9/13
  • زهرا معبودی
  • 1

زمانی که مهمان دارید و می‌خواهید اینترنت وای فای را با آن‌ها به اشتراک بگذارید، Eero انجام این کار را برایتان فوق العاده ساده کرده است. با روشی که در ادامه‌ی مطلب خواهیم گفت، آن‌ها اینترنت خواهند داشت، ولی نمی‌توانند به دستگاه‌های دیگر یا فایل‌هایی که در شبکه به اشتراک گذاشتید دسترسی داشته باشند.

ایجاد شبکه مهمان وای فای

این مسئله خصوصاً اگر فایل‌هایی به اشتراک گذاشته باشید که اطلاعات حساسی داخل آن‌ها باشد حائز اهمیت است. ایجاد یک شبکه‌ی Wi-Fi مهمان ایده‌ی فوق العاده‌ای است، مخصوصاً به خاطر این که باعث می‌شود مجبور نشوید رمز اصلی وای فای خود را به دیگران بدهید.

برای شروع اپلیکیشن Eero را از روی تلفن هوشمند خود باز کرده و آیکن سه خط منو که در گوشه‌ی سمت چپ صفحه قرار دارد را لمس کنید.

 

ایجاد شبکه مهمان وای فای

از لیست موجود گزینه‌ی Guest Access را انتخاب کنید.

 اپلیکیشن Eero برای دسترسی به وای فای

سوئیچ Enable را فعال کنید.

 اپلیکیشن Eero برای دسترسی به وای فای

حالا Network name را لمس کرده و نامی برای شبکه‌ی مهمان انتخاب نمایید. سیستم به طور پیشفرض عبارت Guest را به انتهای نام فعلی شبکه‌ی شما اضافه می‌کند.

 اپلیکیشن Eero برای دسترسی به وای فای

سپس Network password را لمس کنید. این گزینه‌ی یک رمزعبور تصادفی برای شما ایجاد می‌کند که می‌توانید آن را در اختیار مهمانان خود قرار دهید.

 اپلیکیشن Eero برای دسترسی به وای فای

با این حال، اگر می‌خواهید رمزعبور خودتان را بسازید، کافی است گزینه‌ی Edit Password را لمس نموده و رمزعبور دلخواه خود را وارد کنید. در انتها گزینه‌ی Save را انتخاب کنید.

شبکه امن وای فای

علاوه بر این با لمس گزینه‌ی Generate a new password می‌توانید از Eero بخواهید تا یک رمزعبور تصادفی جدید برای شما تعیین کند.

اشتراک گذاری شبکه امن وای فای

 

زمانی که نام شبکه و رمزعبور آن را مشخص کردید، کار تمام است و مهمانان بلافاصله می‌توانند به این شبکه متصل شوند. اگر می‌خواهید نام شبکه و رمزعبور آن را با مهمانان خود به اشتراک بگذارید، می‌توانید آن را از طریق پیامک، ایمیل یا روش‌های مشابه برای آن‌ها بفرستید. برای انجام این کار کافی است گزینه‌ی Share guest network را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری شبکه امن وای فای

سپس سرویس موردنظر خود را انتخاب کرده و جزئیات شبکه را از طریق آن در اختیار آن‌ها قرار دهید.

اشتراک گذاری شبکه امن وای فای

Eero به طور خودکار یک متن با اطلاعات شبکه‌ی شما تهیه می‌کند که می‌توانید آن را برای مهمانانتان بفرستید. با این کار، آن‌ها به محض رسیدن به خانه‌ی شما بدون نیاز به پرسیدن می‌توانند به شبکه وصل شوند و از اینترنت استفاده کنند.

اشتراک گذاری شبکه امن وای فای

 

در نهایت هر زمان خواستید با خاموش کردن سوئیچ Enable از بخش Guest Access می‌توانید شبکه‌ی مهمان را غیرفعال کنید.

نظر شما در مورد این روش برای اشتراک گذاری اینترنت وای فای با دوستان و اطرافیان چیست؟ آیا شما روش امن دیگری را بکار می برید؟ حتما در این باره با گویا آی تی صحبت کنید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی به هم نوعان خود برای بهره مندی از این مطلب کمک کنید.

منبع: howtogeek.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *