راهنمای خرید: بهترین گوشی ها از نظر مقاومت کدام است؟

راهنمای خرید: بهترین گوشی ها از نظر مقاومت کدام است؟
  • 1395/9/14
  • زهرا معبودی
  • 0

افراد مختلف معیار های مختلفی برای انتخاب اسمارت فون مخصوص به خود دارند. برخی سرعت، کارایی، زیبایی و تکنولوژی های نو را به عنوان ملاک خود برای انتخاب اسمارت فون دلخواه خود در نظر دارند و برخی دیگر به استحکام، مقاومت در برابر آب، ضربه و چیز های دیگر اهمیت می دهند. از آن جا که گویا آی تی قصد دارد تمامی طیف های سلیقه ای را پوشش دهد، در راهنمای خرید امروز قصد داریم به معرفی محکم ترین اسمارت فون های موجود در بازار بپردازیم. در صورتی که به یک اسمارت فون مستکم و قوی نیاز دارید راهنمای خرید امروز مجله اینترنتی گویا آی تی را دنبال نمایید.

کاترپیلار S60

rugged-phones

کاترپیلار یک کمپانی معتبر و به نام در زمینه تولید ماشین آلات بزرگ و راه سازی، کامیون های غول پیکر است. البته این کمپانی تولیدات مختلف دیگری نیز در زمینه های متفاوت دارد اما به طور واضح و یک پارچه تمامی اجناس تولیدی توسط این کمپانی از استحکام و کیفیت فوق العاده ای برخوردار بوده و به منظور کار در شرایط سخت تولید شده اند.

یکی از محصولات کارآرمد این کمپانی موبایل های هوشمند و غیر هوشمندی است که  چند سال است در کشورمان نیز بازار خود را پیدا کرده است. مهمترین ویژگی های مشترک در میان محصولات این کمپانی مقاومت، تفاوت های ساختاری و همچنین قیمت بیشتر نسبت به سایر کمپانی هاست.

گوشی های این کمپانی در رده بهترین کمپانی های تولید کننده موبایل قرار نمی گیرد اما محکم ترین موبایل هایی هستند که تا کنون دیده اید. کاترپیلار مدل S60 یکی از بهترین مدل های تولید شده توسط این کمپانی است که از مشخصات سخت افزاری زیر برخوردار است:

  • دو سیم ‌کارت هم زمان و پشتیبانی از شبکه LTE
  • پردازنده ۸ هسته‌ ای ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۷
  • رم ۳ گیگابایتی
  • حافظه داخلی به میزان ۳۲ گیگابایت
  • دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی
  • صفحه نمایش ۴/۷ اینچی با تکنولوژی Advanced Hyper-Viewing Angleمتعلق به کمپانی AUO

مدل S60 اولین گوشی موبایل تولید شده در جهان است که از تکنولوژی دوربین حرارتی FLIR بهره مند می باشد. همچنین این اسمارت فون از استاندارهای IP68 و MIL-STD-810G بهره مند است که  در مقابل آب، ضربه، نمک، نور خورشید، خاک و سقوط از ارتفاع ۱/۸ متری بر روی سطح سخت آن را مقاوم می کند.

مهمترین نکته درباره این اسمارت فون ها قیمت آنهاست که همانطور که پیش تر اشاره نمودیم به نسبت محصولات سایر کمپانی ها  بسیار گران می باشد. قیمت این محصول نیز در حدود ۲تا ۳ میلیون تومان می باشد. بنابراین خرید آن تنها در شرایطی مرغون به صرفه به نظر می رسد که پای استحکام بیش از حد آن در میان باشد.

ال‌جی V20

rugged-phones

کمپانی ال جی سابقه ای چندان طولانی در زمینه اسمارت فون های مقاوم ندارد و بیشتر محصولات رده بالای این کمپانی در سالهای گذشته از بدنه ای ضعیف و بی کیفیت برخوردار بوده اند. اما ال جی با تولید مدل وی ۱۰ تصمیم گرفت این نقطه ضعف را به یک نقطه قوت تبدیل نماید از این روبا تولید یک اسمارت فون قوی نظرات بسیاری را به سوی خود جلب نمود پس از آن هم تولید نه چندان موفق مدل G5 به عنوان یک اسمارت فون قوی این مسیر را ادامه داد. امسال اما کمچانی ال جی با تولید یک پرچمدار قوی، زیبا  و با کیفیت توانسته نتیجه را به نفع خود تغییر دهد. ای جی وی ۲۰ که به تازگی روانه بازار کشورمان نیز شده است. توانسته با دریافت استاندارد های نظامی چون MIL-STD-810G و با بهرمندی از یک بدنه آلومینیومی قدرتمند (آلومینیوم AL 6013 در صنایع هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.) در برابر آب، ضربه، نمک، نور خورشید، خاک و شوک حرارتی مقاومت نماید. البته این اسمارت فون به طور کامل در برابر آب مقاوم نیست و به هیچ عنوان مقاومت آن در برابر سقوط از ارتفاع با CAT S60 قابل مقایسه نخواهد بود.

از مشخصات سخت افزاری این اسمارت فون می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰
  • رم ۴ گیگابایتی
  • سنسور اثر انگشت سریع
  • دوربین دوگانه با کیفیت خوب و زاویه دید گسترده
  • صفحه نمایش دوگانه
  • کیفیت بالای پخش صدا با بهره مندی از  از تکنولوژی کمپانی Bang & Olufsen

این اسمارت فون کمپانی ال جی یک محصول فوق العاده خوش ساخت و زیباست که از مقاومت بالایی نیز برخوردار می باشد. قیمت وی ۲۰ در حدود ۲ میلیون تومان می باشد. اما در صورتی که قصد دارید هزینه کمتری نمایید ال جی مدل وی ۱۰ نیز گزینه مناسبی است.

سامسونگ گلکسی S7

rugged-phones

همیشه و در تمامی شرایط می توان یک نماینده منحصر به فرد از محصولات سامسونگ را پیدا کرد که با شرایط آن دسته قابل تطبیق باشد.در این دسته نیز پرچمدار جدید سامسونگ گلکسی اس ۷ یکی از گزینه های مقاوم و جذاب کمپانی سامسونگ است که عملکرد بسیار مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته است. این اسمارت فون نیز مانند سایر اسمارت فون های این دسته از گواهینامه IP68 برخوردار است که باعث می شود اس ۷ در برابر آب و گرد و غبار مقاوم گردد. همچنین مجهز نمودن بدنه این دستگاه به گوریلا گلس ۴ می تواند تا حد زیادی مقاومت این دستگاه در برابر ضربه را تضمین نماید. از مشخصات سخت افزاری این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پردازنده در دو نوع اگزینوس ۸۸۹۰ و اسنپدراگون ۸۲۰
  • ۴ گیگابایت حافظه رم
  • نمایشگر AMOLED با رزولوشن K2 در ابعاد ۵٫۱ اینچی و با تراکم ۵۷۶ پیکسل در اینچ
  • سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل ۱٫۴ میکرونی و فناوری پیکسل دو گانه ، لرزه گیر اپتیکال ، لنز با اف ۱٫۷،فیلم برداری k4، دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی
  • حسگر اثر انگشت
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپرساعت

این محصول در دو نسخه یک و دو سیم کارته روان بازار گردیده است و قیمت آن در حدود ۲ میلیون تومان می باشد.

سونی Xperia Z5 premium

rugged-phones

سونی به عنوان اولین کمپانی پیشتاز در تولید اسمارت فون های ضد آب محصولات بیشماری دارد که می توانند در این دسته جای بگیرند. اما بهترین و خوش قیمت ترین محصولی که در این لیست قرار می گیرد Z5 premium است. این پرچمدار سابق کمپانی سونی از گواهینامه IP68 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار پشتیبانی می کند. با وجود شیشه ای بودن بدنه این دستگاه، مقاومت  آن در برابر ضربه نیز چندان بند به نظر نمی رسد. این محصول از مشخصات سخت افزاری زیر بهره مند است:

  • پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰
  • واحد گرافیکی Adreno 430
  • ۳ گیگابایت رم
  • نمایشگر ۵٫۵ اینچی ۴K با فناوری IPS
  • دوربین ۲۳ مگاپیکسلی اصلی با سنسور منحصر به فرد Exymor RS

این محصول با قیمتی در حدود ۱٫۵ میلیون در دسترس می باشد.

کاترپیلار B25

rugged-phones

همانطور که لیست خود را بایک محصول مقاوم از کمپانی کاترپیلار آغاز نمودیم قصد داریم آن را با یک گوشی غیر هوشمند از این کمپانی نیز به پایان برسانیم.

همانطور که واضح است همه گوشی های مقاوم این لیست نباید هوشمند باشند و چون معیار ما مقاومت و استحکام آن است یک گوشی غیر هوشمند هم می تواند در این لیست جای بگیرد. این گوشی با استاندارد IP67 برای نفوذ آب و گرد وغبار و مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع ۱/۸ متری، برای کار در شرایط دشوار مناسب است؛ همچنین هوشمند نیست و فقط از برنامه‌های جاوا پشتیبانی می کند؛ البته با یک دوربین ۲ مگاپیکسلی، پردازنده تک هسته ‌ای با سرعت ۲۰۸ مگاهرتز و  صفحه نمایش ۲ اینچی سایر بسیار شبیه به فیچرفون‌ های سری ۴۰ نوکیا به نظر می ‌رسد. کاترپیلار B25 با قیمت حدود ۲۵۰ هزار تومان در بازار موجود است که بسیار مقرون به صرفه به نظر می ‌رسد.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این راهنمای خرید با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین در صورتی که جای یک گوشی را در این لیست خالی می بینید حتما آن را از طریق بخش نظرات به ما معرفی نمایید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *