چگونه با عکس گرفتن ثروتمند شویم؟

چگونه با عکس گرفتن ثروتمند شویم؟
  • 1395/9/15
  • زهرا معبودی
  • 0

عکاسی یکی از مهارت های جذاب و پولساز است. البته اگر بتوانید به آن از دید درآمد زایی نگاه کنید. اغلب افراد این مهارت را یک سرگرمی و تفریح می دانند. در حالی که باور ندارند در حین لذت بردن از این سرگرمی جذاب می توان از آن کسب در آمد نیز نمود.  در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از فعالیت های درآمد زا در زمینه عکاسی بپردازیم. با گویا آی تی همراه باشید.

  1. دوستان، همکاران و خانواده

    how-to-become-rich-by-taking-pictures-2

    عکاسان بسیار زیادی هستند که اولین درآمدهای خود را از خانواده، دوستان و آشنایان خود کسب نموده اند. شما باید بدانید که اغلب افراد تمایل دارند یک عکاس آشنا از آن ها عکس بگیرد و بسیاری از اطرافیان شما نیز هستند که در مشاغلشان نیاز به یک عکاس حرفه ای دارند تنها کافی است با ارائه رزومه و عملکرد خود به آشنایان از آن ها بخواید شما را به افرادی که نیازمند یک عکاس هستند معرفی نمایند.

  2. کارآموزی

    یکی از روش های معقول در این زمینه انجام یک دوره کارآموزی برای یک عکاس پرتره و یا آتلیه ایست در این مدت زمان بایستی با نشان دادن مهارت های خود خود و کسب اعتماد افراد و همچنین ایججاد یک شبکه از افرادی که به نوع کار شما علاقه دارند آینده شغلی خود را در زمان مستقل شدن تضمین نمایید.

  3. کسب و کار های محلی

    در هر شهر، منطقه و یا کشوری که باشید می توانید با شناسایی نیازها و ویژگی های مختلف منطقه خود کسب و کارهایی را بیابید که نیازمند عکاسی هستند و می توانید از آن ها برای پیشرفت خود استفاده نمایید.

  4. عکاسی از مراسم های عروسی

    how-to-become-rich-by-taking-pictures-2

    عکاسی از مراسم عروسی یکی از تجارت های بزرگ پولساز برای عکاسان به حساب می آید. این کار شاید در ظاهر آسان و ساده باشد اما نیاز به مهارت های تجربی و عملی بسیاری دارد بنابراین توصیه ما به شما پیش از تصمیم به ورود این حرفه تجربه ی این کار به کمک دستیار عکاس بودن در چنین مراسمی است. با کسب تجربه در یک مدت نسبتا کوتاه می توانید به سادگی مستقل شده و با پیدا کردن زوج های جوان از آشنایان و افراد خانواده کسب و کار نوپای خود را آغاز نموده و سپس آن را گسترش دهید.

  5. مسافران و گردشگران

    how-to-become-rich-by-taking-pictures-2

    یکی دیگر از منابع مطمعن برای کسب درآمد یک عکاس تمرکز در بخش گردشگری می باشد. در صورتی که منطقه ای که شما در آن زندگی می کنید آثار تاریخی و گردشگری بسیاری دارد. می توانید با کسب اندکی اطلاعات تاریخی و همچنین تشخیص درست و به موقع از زمان هایی گردشگران نیازمند عکاسی حرفه ای و با کیفیت هستند از این مسیر کسب درآمد نمایید. همچنین هتل ها، اماکن تاریخی و طبیعی و وب‌ سایت‌ های گردشگری می‌ توانند بازار کار پویایی برای شما باشند.

  6. عکاسی از دانش آموزان

    یکی دیگر از مکان هایی که به شما در گسترش کارتان می تواند کمک کند عکاسی از دانش آموزان است. برای این منظور می توانید با مراجعه حضوری به مدارس و صحبت با مدیران و یا با قرار دادن تبلیغات در محل هایی در معرض دید دانش آموزان این امکان را برای خود فراهم آورید تا علاوه بر عکاسی های دوره ای دانش آموزان با شرکت در مراسمات و جشن های مدارس به عکاسی بپردازید. هرچند این کار به اندازه عکاسی برای تجار درآمد سرشاری ندارد اما می تواند به پیشرفت شما کمک نماید. در این مسیر مدارس غیر دولتی را در اولویت خود قرار دهید و مدارس متمول را نیز از یاد نبرید.

  7. رویداد ها و کنفرانس ها

    how-to-become-rich-by-taking-pictures-2

    عکاسی از سمینارها و رویدادها یکی دیگر از روش‌های شروع درآمدزایی از عکاسی و درعین‌ حال یکی از آسان‌ ترین و کم استرس‌ترین کارهاست. عکاسی از کنفرانس‌ ها و رویدادها فشار و مهارت تکنیکی کم‌ تری نسبت به عکاسی از عروسی ‌ها دارد و به‌ طور خلاصه آسان‌ تر از کارهای دیگر است.

  8. گوگل و رسانه های اجتماعی

    یکی دیگر از روش های کار برای مستقل شدن سرمایه گذاری برای ایجاد یک وب سایت با کیفیت از کار های شماست. همچنین در این مسیر با یادگیری روش های سئو می توانید کاری کنید که بازدید وب سایتتان بیشتر از پیش شود. در کنار تمامی این ها با ایجاد یک پیج شخصی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک و جذب هرچه بیشتر بازدیدکنندگان می توانید کار خود را به افراد بیشتری معرفی نموده تا در صورت نیاز از خدمات شما بهره مند شوند.

  9. همکاری با دیگر عکاسان

    رقابت خسته کننده و زیادی بین عکاسان در جریان است. اگر شما از این رقابت های بی مورد خسته شده اید مطمعن باشید افراد دیگری نیز در حرفه شما هستند که با شما احساس مشترکی دارند. بهتر است حرفه ای ترین هایشان را انتخاب نموده و با آن ها دوست شوید، در انجام کارهای سخت و دشوار به آن ها کمک نمایید و در زمان های بیکاری نیز به معاشرت با آن ها بپردازید. با داشتن چند دوست حرفه ای و هم سلیقه در زمینه کاری خودتان هم می توانید از آن ها کسب مهارت نمایید و هم با تشکیل یک تیم حرفه ای عکاسی پروژه های عظیم تری را از آن خود کنید.

به طور کلی در صورتی که می خواهید از این حرفه در آمد زایی کنید را ه های زیادی وجود دارد که تنها به دو چیز نیاز دارد. یکی باور کردن خودتان و مهارت هایتان و دیگری خلاقیت و پشتکار در کاری که تصمیم به انجام آن گرفته اید.

منبع: DIGITAL-PHOTOGRAPHY-SCHOOL

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *