چگونه به جای کارهای سخت، هوشمندانه شغل خود را مدیریت کنیم؟

چگونه به جای کارهای سخت، هوشمندانه شغل خود را مدیریت کنیم؟
  • 1395/9/15
  • زهرا معبودی
  • 0

 خیلی از اوقات از کارشناسان و دوستان می شنویم که باید هوشمندانه کار کنیم نه اینکه در کار کردن چنان سخت کار کنیم که خودمان را خسته کنیم. البته شمار کمی هستند که هوشمندانه کار کردن را آموخته باشند و حتی کمترند افرادی که این روش را در کار خود پیاده سازی کنند. امروز گویا آی تی قصد دارد با بررسی ۵ روش و استراتژی به شما کمک کند مهارت های کار هوشمندانه را یاد بگیرید و در عمل پیاده کنید.

اگر فکر می کنید کار شما مدت زمان زیادی زمان خواهد برد تا شما بتوانید طعم موفقیت را بچشید این مقاله درست برای شما نوشته شده است پس با ما همراه باشید.

 استراتژی شماره ۱ : تمرکز و تمرکز

تمرکز گزینه ای است که اغلب افراد در اغلب ساعات از آن محرومند اما اگر در این مورد جدی تر باشید مطمئنا می توانید سطح هوشیاری و تمرکز خود را افزایش دهید. طبق یکی از تحقیقات افراد می توانند با تمرکز بر کار خود حداقل ۵ و حداکثر ۱۰ برابر در هر ساعت کاری مولد تر باشند. بنابراین شما بدون اینکه نیاز باشد این مورد را تست کنید، سعی کنید، تمرکز بیشتری داشته باشید تا توانایی تان افزایش پیدا کند

 مدیریت هوشمندانه کار

استراتژی شماره ۲: ابزار کار یا  اهرم

در این استراتژی نیاز است که شما ابزارهای کاری خود را به خوبی بشناسید. فرقی ندارد این ابزارها نرم افزاری باشند یا سخت افزاری.

شما به راحتی می توانید با شناخت کافی در این باره، ابزارهای مفیدی که به کارتان تسریع و کیفیت می بخشند را شناسایی کنید و از آن بهره ببرید. در هر حوزه کاری که باشید، هم از نظر نرم افزاری، و هم به صورت سخت افزاری ابزارهایی وجود دارد که می تواند به شما کمک شایانی کند.

استراتژی شماره ۳: برون سپاری

در بسیاری از اوقات بهترین کار این است که کسی داشته باشید که بخشی از کارهای خود را به وی بسپارید. اگر این فرد کسی باشد که کار را بهتر از خودتان انجام می دهد که بسیار بهتر خواهد بود. اگر سیستمی که در آن کار می کنید، سودی بیش از آنچه که به فرد مورد نظر می پردازید برایتان به ارمغان می آورد مطمئنا در یک سیستم مفید در حال کار کردن هستید. بنابراین برای کارهای کلیشه ای یا کارهایی که نیاز به دقت بالاتر و تمرکز بیشتری دارد می توانید از پروسه برون سپاری استفاده کنید که البته این بسیار مهم است که چه کسی را استخدام می کنید.

مدیریت هوشمندانه کار

استراتژی شماره ۴:  کنترل زمان

زمانی شما می توانید از استراتژی های قبلی بهترین استفاده را ببرید که بتوانید زمان را در کنترل کامل خود در آورید. در چنین شرایطی است که می توانید همه چیز را به موقع در جای خود قرار دهید. تمرکز تا حد زیادی نیاز به مدیریت زمان دارد. حتی برون سپاری و مدیریت افرادی که استخدام می کنید هم به کنترل زمان ارتباط دارد.

 شما باید باور کنید که برای اینکه یک روز موفق کاری داشته باشید باید برنامه ریزی های روزتان را از روز قبل انجام دهید. باید از نیروی مغزی خود استفاده کنید و برنامه های فردا را در ذهن خود زمان بندی کنید و به زمانی که در نظر می گیرید پای بند باشید. در چنین حالتی ذهنتان به عنوان یک همیار مفید و ارزشمند به شما کمک خواهد کرد.

استراتژی شماره ۵: دقت در تفاوت کار ها

این موضوع تا حد زیادی به قانون ۸۰/۲۰ باز می گردد. باید دقت کنید که کدام یک از کارها بیشترین نتیجه را برایتان به بار آورده و از این به بعد دامنه تلاش تان را برای این کار بیشتر کنید و به عبارت دیگر روی آن سرمایه گذاری زمانی و مالی و توانی بیشتری کنید.

مدیریت هوشمندانه کار

 شما باید بدانید که هیچ کدام از کارها از اهمیت مشابهی، برخوردار نیستند. اولویت بندی ها، بر اساس میزان کاربردی بودن و سودمند بودن کارها، می تواند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند که موفق شوید و بازدهی تان را بیشتر کنید.

در سایه ی این ۵ استراتژی است که می توانید یک روز را بدون خستگی و با کارایی بالا به اتمام برسانید و با ادامه همین روال موفقیت خود را در آینده ای زودتر از آن چه که فکر می کنید جشن بگیرید.

نظر خود و تجربیات ارزنده خود را در مورد فعالیت های کاری و بهره وری بیشتر با ما در میان بگذارید و با توصیه های تکمیلی خود، به بار علمی این مطلب بیفزایید. همچنین اگر این مقاله را مفید دانستید آن را در شبکه های اجتماعی تان نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *