معرفی و بررسی گوشی Sony Xperia X Compact

معرفی و بررسی گوشی Sony Xperia X Compact
  • 1395/9/16
  • زهرا معبودی
  • 0

حدود سه ماه پیش بود که سونی این شرکت قدرتمند و قدیمی، توانست گوشی Sony Xperia X Compact را روانه بازار کند. این گوشی را می توان در زمره گوشی های دست بالای بازار به شمار آورد. امروز گویا آی تی سعی دارد با یک بررسی و معرفی مختصر، به افرادی که در مرحله انتخاب گوشی هوشمند قرار دارند کمک کند تا یک خرید راضی کننده را تجربه کنند.

Sony Xperia X Compact

Sony Xperia X Compact از دسته گوشی های اندرویدی خوش ساخت است که با نمایشگر ۴٫۶ اینچی اش، توجه بسیاری از افرادی که به دنبال گوشی های خوش ساخت و ظریف هستند را به خود جلب کرده است.

Sony Xperia X Compact

افرادی که این گوشی را خریداری می کنند از یک حافظه رم ۳ گیگابایتی برخوردار خواهند بود اما حافظه داخلی Sony Xperia X Compact به میزان ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است. اگر قصد دارید حافظه را ارتقا دهید می توانید از طریق اسلات های کارت حافظه این کار را کنید.

Sony Xperia X Compact

باتری این گوشی با ظرفیت ۲۷۰۰ میلی امپر بر ساعت، می تواند ساعت ها گوشی را پا به پای شما روشن نگهدارد اما از جمله معایب آن که به باتری بر می گردد می توان به غیر قابل جایگزین کردن باتری اشاره کرد. البته این موضوع در بسیاری از گوشی های جدید دیده می شود که باید خواه نا خواه آن را پذیرفت. عموما باتری های تو کار یا سیستم هایی که از باتری قابل تعویض استفاده نمی کنند، به باریک تر شدن گوشی می انجامند.

Sony Xperia X Compact

سونی از سال گذشته تا کنون حسابی روی دوربین هایش کار کرده به همین دلیل شما می توانید اولین دوربین ۲۳ مگاپیکسلی را در Sony Xperia X Compact مشاهده کنید. دوربین سلفی گیر این گوشی ۵ مگاپیکسل است.  دوربین عقب از فلش ساده ال ای دی برخوردار است.

این گوشی اندرویدی از Android 6.0 پشتیبانی می کند.

Sony Xperia X Compact

اگر هنگام خرید از این گوشی به عنوان یک گوشی باریک صحبت شد تعجب نکنید چرا که ابعاد این گوشی ۱۲۹ در ۶۵ در ۹٫۵  میلی متر است و چون ضخامت آن ۶۵ میلی متر است و زیر ۷ میلی متر است، به عنوان یک گوشی باریک به شمار می آید. این آیتم را هنگام خرید گوشی همیشه به یاد داشته باشید.

Sony Xperia X Compact

البته چیزی که همه ما را به تعجب واداشته، رزولوشون بسیار پایین این گوشی است که به میزان ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است. البته هنگام خرید کمی با نمونه ی باز شده ی آن کار کنید تا این میزان رزولوشن را در عمل ببینید چون بسیاری از افراد در عمل با رزولوشن مشکلی ندارند.

Sony Xperia X Compact

سونی عموما از نمایشگرهایی که با تکنولوژی IPS LCD ساخته شده اند، در سیستم هایش بکار می برد. این گوشی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

و اما به سراغ پردازنده برویم که حرف برای گفتن زیاد دارد. حالا که در بسیاری از گوشی ها و تبلت ها از پردازنده های ۸ هسته ای استفاده شده، سونی تصمیم بر این دارد که این گوشی را با پردازنده ۶ هسته ای Qualcomm Snapdragon 650 8956 به جنگ رقبا بفرستد. این پردازنده با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز به پردازش داده های شما می پردازد که رقم خوبی است.

Sony Xperia X Compact

پردازش گرافیکی این گوشی نیز بر عهده Adreno 510 است. توصیه اکید گویا آی تی این است که هنگام خرید این گوشی برای خرید حافظه اضافی نیز برنامه ریزی داشته باشید چرا که از ۳۲ گیکابایت حافطه داخلی تنها ۲۰ گیگابایت آن در اختیار کاربران قرار دارد. اما شما می توانید تا ۲۵۶ گیگابایت بر فضای این گوشی بیفزایید.

Sony Xperia X Compact

دو اسپیکر در گوشی بکار گرفته شده که یکی برای صدای گوشی و دیگری برای صدای موسیقی است. البته پخش کننده موسیقی، استریو نیست. همچنین سیستم ضبط صدا از خاصیت Noise cancellation برخوردار است.

Sony Xperia X Compact

اگر می خواهید قدرت این گوشی را با سایر برندها مقایسه کنید باید بدانید که در لیست تمام رقبای قدرتمند این گوشی، علاوه بر سری های مختلف سونی، آیفون ۷ و گلکسی اس ۷ نیز به چشم می خورد.

در بررسی ها تا کنون هیچ نقطه ضعفی برای این گوشی ثبت نشده است اما به عنوان بارز ترین ویژگی های آن بارها به حافظه رم بالا و سبک وزن بودن آن اشاره شده است.

Sony Xperia X Compact

نظر شما در مورد این گوشی سونی چیست؟ آیا تا کنون تجربه کار کردن با آن را داشته اید؟ نظر و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و برای تسهیل امر انتخاب گوشی این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Sony Xperia X Compact

منبع: phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *