چگونه یک غرفه نمایشگاهی سودمند و اثر بخش را مدیریت کنیم؟

چگونه یک غرفه نمایشگاهی سودمند و اثر بخش را مدیریت کنیم؟
  • 1395/9/16
  • زهرا معبودی
  • 0

 چند سالی است که در ایران، نمایشگاه های مختلفی اعم از نمایشگاه های بازاریابی، الکامپ، صنایع و نظیر این برگزار می شود تا مشاغل مختلف بتوانند دستاورد های جدید خود را در معرض دید عموم قرار دهند. هر چند بسیاری از افرادی که در این نمایشگاه ها شرکت می کنند، به دنبال هدف خاصی نیستند اما هستند افرادی که به قصد و هدف خاصی وارد این جریان می شوند و البته سعی دارند که در این نمایشگاه موفق شوند. امروز گویا آی تی قصد دارد با تجربیاتی که از غرفه داران در نمایشگاه ها کسب کرده به شما کمک کند که در نمایشگاه بعدی، با کمک کارکنان در غرفه شرکتتان، موفقیتتان را در هر عددی که می خواهید ضرب کنید!

یکی از مهم ترین عناصری که در موفقیت شرکت ها در نمایشگاه ها ارتباط پیدا می کند، به غرفه داران بر می گردد. تجربه ثابت کرده که غرفه داران می توانند تا حد زیادی در این وادی به موفقیت شرکت ها دامن بزنند.

 برای اینکه غرفه نمایشگاهی تان این بار، پر رنگ تر بدرخشد باید سازماندهی خوبی روی غرفه داشته باشید. در هر غرفه یک مسئول اصلی، یک کارگر و یک منشی و کارشناس فروش باید وجود داشته باشد که همه از ظاهر مناسبی برخوردار باشند که القا کننده برند باشد. حالا سعی کنید بعد از چینش این افراد و قبل از برگزاری نمایشگاه نکته های زیر را با آن ها در میان بگذارید:

 غرفه نمایشگاهی سودمند

اول اینکه دقت داشته باشید که یک غرفه باید اکتیو و فعال جلوه کند. بنابراین نباید افراد در غرفه در حال نشسته باشند. وقتی غرفه داران در پشت باجه باشند و به طور ایستاده با روی باز از افراد استقبال کنند، افراد نیز به آن ها جذب شده و سعی می کنند کمی از وقت خود را در آن غرفه سپری کنند.

   غرفه داران نباید درگیر محتویات محصولات شوند و مشغول به مطالعه مواد این بروشورها، کتاب ها و پک ها شوند. پس قبل از هر چیز پک های خود را در اختیارشان قرار دهید تا اشراف کامل نسبت به آن ها پیدا کنند.

سه رفتار بسیار زننده در اجتماع و البته در غرفه ها به این صورت دسته بندی شده است:

  1. خوردن و آشامیدن
  2. جویدن آدامس
  3. استعمال دخانیات

در چنین شرایطی شما بهترین مشتری ها را از دست خواهید داد بنابراین در سه یا ۴ روز نمایشگاه این چند رفتار را کاملا ترک کنید.

 اگر کارکنان از اعصاب ضعیف و تحمل بدنی کمی برخوردارند بهتر است که قبل از نمایشگاه آن هارا جایگزین کنید. معمولا در هر نمایشگاه روزانه حدود ۹ ساعت باید پاسخگوی افراد بود که سر پا ایستادن و پاسخ دهی به تک تک افراد، توان بدنی بالا می طلبد. از طرفی دقت کنید که باید به همه افراد فعالانه گوش داد و با حوصله پاسخ داد.

بهتر است گوشی غرفه داران تا انتهای نمایشگاه خاموش باشد. صحبت کردن با گوشی مشتریان شما را فراری خواهد داد.
محصولات و امکانات غرفه را باید به گونه ای چیدمان کرد که حضور افراد مانع دید آن ها نشود. عموما ایستادن در گوشه های سمت راست و چپ انتخاب خوبی است.

غرفه داران باید از شم خاصی برخوردار باشند تا محتویات تولیدی شرکت نظیر محصولات و بروشورها را به دست هر کسی ندهند. اگر مشتری شناس باشند می توانند بفهمند چه کسی احتمالا مشتری خواهد شد. بسیاری از افراد بعد از اینکه از غرفه رد شدند، محتویات را بیرون می ریزند و این برای شرکت هزینه در بر خواهد داشت.

حتی الامکان کارکنان در مورد مسائل شخصی شان در غرفه با هم دیگر صحبت نکنند! این ۴ روز را تحمل کنند و بعد برای صحبت وقت زیادی در اختیار دارند.
باید به غرفه داران آموخت که تمام مراجعان، با هر تیپ شخصیتی و وجهه اجتماعی، به یک میزان از اهمیت و اعتبار، برخوردار هستند. مبادا بخاطر نوع پوشش، نوع حرف زدن، و مواردی نظیر این با برخی بد رفتاری و با برخی خوش رفتاری شود. فراموش نکنید که مشتری مشتری است!

 غرفه نمایشگاهی سودمند

هر چند غرفه های مختلفی در نزدیکی هم هستند اما قرار نیست غرفه داران مختلف با هم شروع به صحبت کنند چرا که راهرو ها عموما تنگ و شلوغ است و این می تواند در کار مشکل بوجود آورد.

خوش برخوردی از اصول مهم غرفه داری است بنابراین سعی کنید از افرادی غیر عبوس و نرم خو در این باره استفاده کنید.

بهتر است پوشش همه غرفه داران، یک دست باشد و نمایش دهنده برند و هویت شرکت باشند.

هنگامی که فرد در حال صحبت کردن با غرفه داران است، هر کدام از غرفه داران باید دقت کنند تا فقط وی را ببینند و با نام اختصاصی با آن ها صحبت کنند. این کمک می کند که حس بهتری در فرد پیدا شود و به مشتری شدن راغب تر شود.

اگر غرفه داران باهوش باشند می توانند از وضعیت نمایشگاه، حضور رقبا، و البته مراجعان به غرفه، تدابیری برای نمایشگاه های بعدی بچینند تا بتوانند غرفه خود را شلوغ تر کنند، پاسخ دهی بهتری به مخاطب داشته باشند و بازارسازی خوبی تا آن زمان برایشان انجام داده باشند. ایجاد ایده های نو می تواند تا حد زیادی به این افراد کمک کند تا در نمایشگاه های بعدی جلب توجه بیشتری داشته باشند.

نظر شما در باره نکات بالا چیست؟ آیا تا کنون تجربه شرکت در نمایشگاهی دارید؟ آنچه که در این باره به ذهن تان می آید با ما در میان بگذارید و این مطلب را برای آگاهی عمومی روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *