معرفی و بررسی تبلت Asus ZenPad Z10

معرفی و بررسی تبلت Asus ZenPad Z10
  • 1395/9/17
  • زهرا معبودی
  • 1

اواخر مهر ماه امسال بود که ایسوس، آخرین تبلت خود را روانه بازار کرد. این تبلت با نام Asus ZenPad Z10 شناخته می شود. از نظر عملکردی این تبلت اندرویدی خوش ساخت، می تواند به عنوان بهترین رقیب گلکسی های جدید سامسونگ باشد. اما برای اینکه خریدی بهتر برای خوانندگان این مجله اینترنتی رقم بزنیم، تصمیم داریم مروری بر ویژگی های این تبلت داشته باشیم. با گویا آی تی همراه باشید.

Asus ZenPad Z10 یک تبلت اندرویدی است که با نمایشگر ۹٫۷ اینچی، در لیست بهترین تبلت های اندرویدی و جدید بازار قرار گرفته است. وضوح و یا همان رزولوشن نمایشگر این تبلت به میزان ۱۵۳۶  در ۲۰۴۸ پیکسل گزارش شده که رقمی بسیار عالی است.

تبلت Asus ZenPad Z10

حافظه رم این تبلت جدید ایسوس به میزان ۳ گیگابایت در نظر گرفته شده است اما از جمله ویژگی های این تبلت که بسیار نظر کاربران را به خود جلب کرده باتری آن است که با ظرفیت ۷۸۰۰ میلی آمپر در ساعت، قادر است تا ۱۰ ساعت تبلت را در حالت مکالمه ۳G روشن نگهدارد.

ایسوس در این تبلت از Android (6.0) استفاده کرده است که در مقابل اندروید کنونی کمی قدیمی تر است. اگر می خواهید تصوری از اندازه این تبلت داشته باشید می توانید ابعاد  ۲۴۲٫۳ در  ۱۶۶٫۱  در ۷٫۱   میلی متر را در ذهن خود مجسم کنید. همانطور که در مقالات قبلی نیز گفته ایم، تبلت هایی با ضخامت کمتر از ۷ میلی متر در زمره تبلت های باریک به شمار می آیند اما این تبلت با افزایش ۲ میلی میتر از حد نرمال، در لیست تبلت های باریک قرار ندارد .

تبلت Asus ZenPad Z10

بدنه اصلی این تبلت از فلزی ناشناخته ساخته شده است. ساختار این تبلت طوری طراحی شده که بدنه جلویی آن مشکی رنگ و پشت آن با رنگ خاکستری تزیین شده است. نظر شما در مورد این رنگ بندی چیست؟

تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی ۲۶۴  پیکسل بر اینچ است که رقم بسیار مناسبی است و نشان دهنده این است که این گوشی، رنگ ها را به صورت واقعی و دقت بالا به شما نمایش خواهد داد. تکنولوژی بکار گرفته شده در نمایشگر این تبلت از  IPSLCD می باشد. در این تکنولوژی رنگ ها طبیعی تر جلوه می کنند و با زاویه گرفتن چیزی از کیفیت کم نمی شود. همچنین وقتی روی نمایشگر فشار وارد می کنید، رنگ ها پخش نمی شوند. این نمایشگر قادر است تا ۱۶ میلیون رنگ را شناسایی کند و نمایش دهد اما نمایش رنگ مشکی آن تعریفی ندارد.

تبلت Asus ZenPad Z10

نمایشگر این گوشی تنها از سنسور نوری برخوردار است.

به نظر می رسد که Asus ZenPad Z10 از نظر دوربین هم حرفی برای گفتن ندارد. یک دوربین عقب با لنز ۸ مگاپیکسلی بدون فلش، در کنار یک دوربین سلفی گیر ۵ مگاپیکسلی تنها می تواند یک لبخند اجباری برای علاقمندان به سلفی گرفتن، به ارمغان آورد.

اما از نظر سخت افزاری و پردازنده ایسوس روی این تبلت حسابی سرمایه گذاری کرده است. عملیات پردازش در این تبلت توسط یک پردازنده ۸ هسته ای Qualcomm Snapdragon 650 8956 صورت می گیرد.  این پردازنده با فرکانس ۱۸۰۰ مگاهرتز عملیات پردازش داده ها را بر عهده دارد اما پردازش گر گرافیکی آن Adreno 510 است. حافظه داخلی Asus ZenPad Z10 به میزان ۳۲ گیگیابایت در نظر گرفته شده که اگر این رقم شما را راضی نمی کند می توانید هنگام خرید آن، با استفاده از کارت های خارجی، این حافظه را تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر ارتقا دهید.

تبلت Asus ZenPad Z10

این تبلت تنها قادر به پشتیبانی از یک سیم کارت است که آن هم به صورت نانو سیم، باید برش خورده باشد.

از جمله رقبای این تبلت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016)
  • Asus ZenPad Z8
  • Samsung Galaxy Tab S2 9.7-inch
  • Huawei MediaPad M3
  • Samsung Galaxy Tab E
  • Lenovo TAB 2 A10-70
  • Asus ZenPad 3S 10
  • Asus ZenPad S 8.0
  • Lenovo YOGA Tab 3 Plus
  •  Samsung Galaxy Tab A 9.7

تبلت Asus ZenPad Z10

نظر شما در مورد تبلت جدید ایسوس چیست؟ در میان تمام نظر سنجی هایی که از این تبلت به عمل آمده است مشکلات دوربین نظیر نداشتن فلش، و عدم فوکوس خودکار از جمله معایب آن به شمار آمده اما باریک بودن و از طرفی رزولوشن بالا و البته حافظه رم ۳ گیگابایتی آن موجب شده که نقاط قوت آن بر شمار نقاط ضعف، پیروز شوند.

تبلت Asus ZenPad Z10

آیا شما از تبلت های ایسوس استفاده کرده اید؟ چه چیزی در این تبلت شما را به آن وفادار کرده است؟ تجربیات خود را در این باره با ما در میان بگذارید و در ادامه برای تسهیل امر انتخاب تبلت و خرید کاربران، این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. ایسوس یه دونه باشه، من `Zenpad7 داشتم محشر بود، تا خرخره رم سی و دو و حافظه ۱۶G داخلی رو پر کرده بودم و دویست و چند تا اپلیکیشن که اکثراٌ هم حجم بالا داشتند هم به لحاظ کاربری حجم زیادی از ظرفیت پردازنده و رم رو درگیر خودش می کنه ، اما Zenpad مثل یه مرد واستاد !! نه یه بار هنگ کرد نه گیر می کرد نه ریپ میزد نه هیچ مشکل شایع دیگه ای که من به شخصه بعد از انجام عملیات مذکور روی تبلت های مختلف تجربه کردم از جمله اون ها می تو نم نام ببرم : پیرکاردین (۷` داشتم به نسبت قیمتش خوب بود اما توانایی پر کردن بیش از ۶۰-۷۰% از حجم حافظه رو نداره )، سامسونگ (گلکسی تب ۷` داشتم ، افتضاحه فقط اسم سامسونگ گول می زنه ، قیافه زشت ، حجم زیاد و یوقور و بد دست ، خنگ و هنگ و منگ و نیرز )
    حالا میل خودتونه باز من نظرم رو گفتم ، از Surface3 مایکروسافت هم دستم بود یه مدت چند ماهه و واقعا راضی بودم ازش اما اون کلاس کاریش متفاوت با این تبلت ها و البته قیمت هم منحصر به فردش کرده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *