معرفی و آموزش کار کردن با Flash Video Downloader برای firefox

معرفی و آموزش کار کردن با Flash Video Downloader برای firefox
  • 1395/9/17
  • زهرا معبودی
  • 0

در دنیای اینترنت این وب گرد ها هستند که خوب می دانند، محتویات دانلودی چقدر از حجم سایت ها را در بر گرفته است. با این حساب نیاز داریم که یک ابزار کمکی داشته باشیم که هر جا نیاز داشتیم، آن ها را دانلود کنیم. هر چند تمام مرورگر ها امکان دانلود فایل ها را برایمان فراهم می آورند اما در برخی سایت ها، وقتی بخواهیم چیزی دانلود کنیم به راحتی نمی توانیم این کار را کنیم.

مثلا فرض کنید از یک فیلم در فیس بوک خوشتان آمده است. مطمئن باشید بدون هیچ گونه ابزار اضافی خیلی سخت می توان فیلم ها را دانلود کرد اما وجود افزونه های کمکی در مرورگر ها می تواند مشکل شما را خیلی حرفه ای و سریع حل کند.

توصیه من به شما این است که حتی اگر از مرورگر های غیر فایرفاکس استفاده می کنید، در کنار آن از فایرفاکس هم استفاده کنید و افزونه های آن را نصب کنید. پیشنهاد امروز گویا آی تی به شما این است که Flash Video Downloader را نصب کنید. این افزونه در واقع یک همراه همه کاره است که به شما کمک می کند فایلهای دانلود نشدنی را خیلی راحت دانلود کنید.

افزونه Flash Video Downloader برای فایرفاکس، به شما کمک می کند در وب سایت های مختلف نظیر فیس بوک، یوتیوب و نظیر آن، فایل های ویدیویی فلش را به راحتی دانلود کنید.

البته نگران کیفیت فایل های خود نباشید چرا که این افزونه به شما امکان می دهد تا فایل ها را در کیفیت های مختلفی مثل hd، flv و موارد دیگر شناسایی و دانلود کنید. فراموش نکنید که هر چقدر که کیفیت فیلم بالاتر باشد حجم فیلم دانلودی تان نیز افزایش می یابد. اما نکته مهم تر این است که نه تنها فایل های ویدیویی که شما می توانید تمام فایل های mp3 را توسط آن دانلود کنید.

برای شروع کار با این افزونه روی لینک زیر کلیک کنید:

نصب افزونه Flash Video Downloader از فایرفاکس

برای نصب باید این مطلب را روی مرورگر فایرفاکس باز کنید و این لینک را کلیک کنید تا خود فایرفاکس به شما اجازه دهد که این نرم افزار مفید را روی مرورگر نصب کنید. اگر می خواهید بدون باز کردن این مطلب افزونه را نصب کنید می توانید روی لینک بالا کلیک راست کنید و لینک آن را کپی کنید. در ادامه آن را در مرورگر فایرفاکس paste کنید تا افزونه شروع به نصب کردن کند.

بعد از اینکه نصب شد ممکن است مرورگر شما نیاز به ریستارت شدن داشته باشد. به هر حال باید بعد از نصب شدن یک آیکون فلش آبی در بالا و سمت راست مرورگر فایرفاکس خود ببینید. اگر این شی را ندیدید، یک بار مرورگر خودتان را ببندید و دوباره آن را باز کنید.

flash-video-downloader

فرض می کنیم که در فیس بوک در حال دیدن یک صفحه پر از فیلم هستید. در همین موقع افزونه Flash Video Downloader فیلم ها را شناسایی می کند و لیستی از آن ها تهیه می کند. اما شما برای دیدن این لیست باید روی همان فلش آبی رنگ کلیک کنید. با این کار لیست فیلم ها به شما نمایش داده می شود:

آموزش دانلود فیلم فیس بوک

همانطور که مشاهده می کنید، از یک فیلم، توسط این افزونه نسخه های مختلفی با حجم های مختلفی و با کیفیت های مختلفی در اختیار کاربر قرار می گیرد که او می تواند با کلیک بر روی گزینه های آبی رنگ دانلود، آن ها را دانلود کند. اگر بخواهید فقط و فقط فیلم ها را در کیفیت خاصی دانلود کنید، می توانید در بخش تنظیمات مشخص کنید که کدامیک از این ویژگی ها و کیفیت ها نمایش داده شود.

اما وقتی که در یوتیوب هستید، عملکرد Flash Video Downloader کمی متفاوت تر می شود. در این جا این افزونه یک آیکون اختصاصی به صفحه یوتیوب و درست در موقعیت زیر فیلم ها می افزاید. شما می توانید هنگام مشاهده هر فیلم این آیکون شاخص را زیر آن مشاهده کنید:

Flash Video Downloader

وقتی که روی این آیکون کلیک می کنید می توانید حجم های مختلف از فیلم ها را مشاهده کنید. در کنار حجم فیلم ها و گزینه های پیشنهادی قالب مرسوم آن نیز نوشته شده است. حالا کافیست آیتم مورد نظر را انتخاب و روی آن کلیک کنید تا عملیات دانلود شروع شود.

این افزونه به شما امکان می دهد، تمام محتویات مثل تصاویر، فیلم و صدا را شناسایی کرده و دانلود کنید.

برای راحتی کار با این افزونه می توانید در بخش تنظیمات برای در دسترس پذیری بیشتر برای آن یک شورت کد یا کلید میانبر انتخاب کنید. حتی می توانید در بخش تنظیمات محل ذخیره سازی فیلم ها را به وضوح مشخص کنید که بعد از دانلود فقط بخواهید به یک فولدر خاص سر بزنید.

در برخی وب سایت ها، به تناسب شکل و شمایل آن ها، ظاهر آیکون و شی شناساگر افزونه تغییر می کند اما کشف آن چیز سختی نیست.

flash-video-downloader

در بروز رسانی های اخیر این افزونه به شما امکان داده شده که به راحتی، بتوانید در میان فیلم ها جستجو کنید و فیلم مورد نظر خود را بیابید و دانلود کنید. اما ویژگی برتر آن این است که می توانید چندین فیلم را با هم دانلود کنید . علاوه بر این می توانید توسط Flash Video Downloader فیلم هایی که در سایت ها برای نمای سایت به کار گرفته شده اند را شناسایی و خودتان آن را دانلود کنید.

اگر نمی خواهید تبلیغات فلش ( Superfish ) را دانلود کنید باید در بخش تنظیمات آن را غیر فعال کنید.

نکته قابل توجه این است که شما نمی توانید از طریق این افزونه ویدیو هایی که دارای حق و حقوق هستند را دانلود کنید. این گونه فیلم ها عموما در وب سایت های Vevo ،Warner Bros ،Sony Music قرار گرفته اند.

این افزونه هم اکنون حدود ۱ میلیون کاربر دارد که رقم نشان دهنده این است که افزونه یک ابزار کاربردی و کاربر پسند است. یکی از ویژگی های این افزونه رابط کاربری آسان آن است.

نظر شما در مورد این افزونه تقریبا همه کاره چیست؟ شما برای دانلود فیلم و صدا از سایت های مختلف از چه ابزاری استفاده می کنید؟ نظر خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و بهترین ابزار را به دیگر کاربران معرفی کنید. همچنین برای اطلاع عموم از ابزارهای کاربردی می توانید این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *