چگونه بهره وری کارمندان را افزایش دهیم؟

چگونه بهره وری کارمندان را افزایش دهیم؟
  • 1395/9/17
  • زهرا معبودی
  • 0

هیچ وقت  خیال نکنید می توانید با زور و ایجاد استرس، کارمندان خود را به کار بهتر ترغیب کنید، بلکه راه هایی وجود دارد که موفق ترین انسان های دنیا از آن ها استفاده کرده اند و به نتیجه مثبت رسیده اند. دیروز وقتی در حال مطالعه بودم توانستم فاکتورهایی از یک کتاب از برایان تریسی پیدا کنم که کمک می کند بازدهی کارمندان افزایش پیدا کند. این موجب شد که امروز تجربه مطالعه ام را از طریق پنجره گویا آی تی در اختیارتان قرار دهم. با ما همراه باشید.

انگیرش کارمندان با پاداش

پاداش را جدی تر بگیرید

پاداش بهترین مشوق برای افرادی است که به دنبال انگیزه می گردند. البته قرار نیست پاداش ها بدون هیچ مبنایی به افراد داده شوند. وقتی که کارمند شما، کاری انجام می دهد، که می تواند برای سازمان شما ارزش افزوده داشته باشد یا اینکه کار را با موفقیت به پایان می برد یا اینکه کار را به طور موثر تر انجام می دهد، او واقعا مستحق پاداش است. جز این موارد، هیچ چیزی اعم از مدرک، ارتقای مدرک، رتبه و مقام، و امتیازهای فردی، نباید برای پاداش دهی، مد نظر آیند.

هر چقدر که هر کارمند بتواند در حوزه فعالیت خود رشد فردی داشته باشد، بیشتر می تواند به سازمان کمک کند و این است که فرد می تواند با مسیر درست، به توسعه سازمان کمک کند. در چنین شرایطی باید بتوانید اصول مشترکی ایجاد کنید و آن ها را میان کارمندان به اشتراک بگذارید. شما می توانید این اصول را امتیاز بندی کنید و در نهایت موفقیت ها را به صورت کمی سنجش کرده و بر اساس آن پاداش دهی کنید.

انگیرش کارمندان با پاداش

پاداش می تواند به صورت مادی یا معنوی باشد. در پاداش های مادی به میزان مشخص و محدودی، بر حقوق فرد اضافه می شود یا اینکه اشیای مادی به کارمند داده می شود. این می تواند بهترین انگیزاننده باشد تا بتوانند با ایجاد موفقیتی جدید، این هدایا و اضافه حقوق ها را دریافت کنند. اما، پاداش های معنوی، می تواند شامل، تقدیر و تشکرات و موارد این چنینی باشد. حتی می شود در جشن های سالانه لوح هایی به افراد اعطا کرد اما ارزش پاداش مادی بسیار بیشتر است و اثر گذاری بهتری دارد.

به رسمیت شناختن کارها  و اعمال کارمندان

مدیر باید انقدر باهوش و توانمند باشد که بتواند فعالیت های فوق العاده کارمندان خود را شناسایی کند. وقتی که فردی کاری می کند که از خود مایه می گذارد یا از مال و اموال خود و زمان خود برای بهتر شدن کارها سرمایه گذاری می کند، مدیر باید این موضوع را درک کند. این درک می تواند از طرق مختلف به کارمند اطلاع داده شود. وقتی کارمندان متوجه شوند که مدیری با درک بالا دارند قطعا از کارهای این چنینی سر باز نمی زنند و از تکرار آن ها دلسرد نمی شوند. این تکرار مکررات کاری اثر گذار می تواند روی سازمان و کارمندان تاثیرات مثبت داشته باشند.

تقویت اعمال مثبت و اثر گذار

خود را به عنوان یک مدیر به تحسین و تمجید کارهای خاصی عادت دهید تا بتوانید بارها و بارها شاهد تکرار آن ها باشید. عموما تحسین و تمجید و کشف چیزهایی که می تواند روی سازمان تاثیر مثبتی بگذارد یکی از بهترین کارهایی است که می تواند روی شما و کسب و کارتان تاثیر مثبت و مستمر داشته باشد. وقتی که کارهای فوق العاده مثبت افراد مورد بی مهری واقع شود، مشعل این کارها خاموش شده و فرصت ها را از شما دور می کند. اینکه بدانید چه کارهایی و از سمت چه افراد می تواند روی سازمان تاثیر مثبت بگذارید کار سختی نیست کافی است کمی با همکاران و کارمندان همگام و همنشین باشید. بعد از شناساسی افراد اثر گذار و کارهای آنان، به روش های موثر این شیوه ها را تشویق کنید و در صدد تقویت آن ها باشید.

انگیرش کارمندان با پاداش

بهترین شرکت ها و موثر ترین شرکت ها این است که بر اساس امتیازهای خاصی که تعیین می کنند اضافه حقوق ها و پاداش ها به صورت مادی و معنوی برای کارمندان در نظر می گیرند. این می تواند انگیزاننده ترین کار باشد تا کارمند بتواند سطوح عملکردی مختلف را ببیند و عملکرد خود را با آن ارزیابی کند و بدین طریق، در سازمان موثر واقع شود.

اگر بتوانید این روال را برای مدت مشخص و محدود تست کنید و ارتقای شرکت را اندازه گیری کنید می توانید نتیجه مثبت آن را ببینید و البته تلاش کنید این موضوع را ادامه دهید.

نظر شما در مورد روش های یاد شده چیست؟ در صورتی که کارمند یک شرکت هستید، به گویا آی تی بگویید که با چه روش هایی خلاقیت و بهره وری شما افزایش می یابد. از مدیران خود چه انتظاری دارید؟ در نهایت این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاری کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *