آموزش نصب ویندوز ۱۰ بدون نصب هر گونه bloatware

آموزش نصب ویندوز ۱۰ بدون نصب هر گونه bloatware
  • 1395/9/17
  • زهرا معبودی
  • 0

گاهی برای کاربران پیش می‌آید که لپتاپ جدید آن‌ها علی‌رغم تازگی کند است و عملاً آن کاربردی که باید داشته باشد را ندارد. متاسفانه این مشکل که رایج هم شده، مسئله‌ای است که در لپتاپ‌های مملو از Bloatware یا در ترجمه‌ی تحت الفظی بیخودافزار رخ می‌دهد. و ایراد اصلی این جاست که گاهی اوقات حتی با Factory Reset و نصب مجدد سیستم عامل هم این بیخودافزارها از بین نمی‌روند و دوباره نصب می‌شوند.

اما خوشبختانه روشی برای نصب تمیز ویندوز ۱۰، بدون همه‌ی برنامه‌هایی که باعث کندی سیستم شما می‌شوند وجود دارد. با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا این راه را به شما بگوییم.

۱. از منوی استارت ویندوز ۱۰، به مسیر Settings > Update & security > Recovery بروید. یا به کنترل پنل رفته و بر روی بخش Recovery کلیک کنید. سپس در پایین این صفحه، بر روی لینکی طولانی If you’re having problems with your PC, go to Settings and try resetting it کلیک نمایید.

 

reinstall-windows-10-without-any-bloatware

 

۲. به هر روشی که وارد این صفحه شده باشید، اکنون باید بخش Recovery را ببینید. در قسمت More recovery options لینکی را با عبارت Learn how to start fresh with a clean installation of Windows می‌بینید، بر روی آن کلیک کنید تا صفحه‌ی اینترنتی زیر باز شود.

 

reinstall-windows-10-without-any-bloatware

 

۳. در این صفحه ابزاری وجود دارد که با دانلود آن می‌توانید یک نسخه‌ی تمیز از جدیدترین ورژن ویندوز ۱۰ ویرایش خانگی یا Pro نصب کنید، و اپلیکیشن‌هایی که خودتان نصب کردید یا به طور پیشفرض بر روی کامپیوتر شما نصب شده را پاک نمایید.

 

reinstall-windows-10-without-any-bloatware

 

بگذارید به طور صریح همان طور که مایکروسافت هم در این مورد توضیح داده بگوییم: استفاده از این ابزار همه‌ی اپلیکیشن‌هایی که به صورت استاندارد با ویندوز ارائه نشده‌اند، از جمله دیگر نرم‌افزارهای مایکروسافت مثل آفیس را حذف خواهد کرد. این ابزار همچنین اکثر اپلیکیشن‌های از یپش نصب شده مثل اپلیکیشن‌های شرکت تولید کننده، اپلیکیشن‌های پشتیبانی و درایورها را حذف می‌کند. پس اگر نمی‌خواهید این چیزها را از دست بدهید، از این ابزار استفاده نکنید.

۴. ابزار را اجرا کنید و منتظر بمانید تا فرآیند نصب ویندوز جدید تمام شود. پس از پایان کار سیستمی عاری از هرگونه بیخودافزار خواهید داشت.

 

اگر از کندی سیستمتان رنج می برید بهتر است با کمک این آموزش همین حالا دست به کار شده و یک ویندوز تمیز و عاری از هر بیخودافزاری نصب نمایید و از سرعت فوق العاده سیستمتان لذت ببرید. نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *