مشخصات تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در آزمون GFXBench فاش شد

مشخصات تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در آزمون GFXBench فاش شد
  • 1395/9/17
  • مقدم
  • 0

شرکت کوالکام، هنوز جزئیات رسمی تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ را فاش نکرده است اما این کمپانی، تایید نموده که تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسط سامسونگ توسعه خواهد یافت. به‌تازگی، مشخصات تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در آزمون GFXBench فاش شده است که از هشت هسته پردازشی برای آن، حکایت می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به هشت هسته پردازشی با فرکانس کاری ۲٫۲  گیگاهرتز برای هر هسته، مجهز شده است و آنچه که در حال‌حاضر می‌دانیم، هسته‌های پردازشی قدرت‌مند Kryo به این تراشه قدرت می‌دهد. محصول مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ که مشخصات آن در آزمون GFXBench فاش شده است، از چهار گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز برای آن، در نظر گرفته شده است.

نتایج به‌دست‌آمده از آزمون GFXBench برای تراشه رده‌بالای نیمه اول ۲۰۱۷ کوالکام، نشان می‌دهد که شرکت سازنده از واحد گرافیکی آدرنو ۵۴۰ در این تراشه استفاده کرده است و در مقایسه با نسل قبلی یعنی آدرنو ۵۳۰ که با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۱ همراه شده بود، تا ۳۰ درصد سریع‌تر است.

تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام از مودم X16 LTE به خوبی پشتیبانی می‌کند و استفاده از این مودم، باعث می‌شود تا تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، حداکثر سرعت دانلود یک گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. از دیگر اطلاعاتی که درباره تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ می‌دانیم، آن است که چیپ‌ست مذکور از حافظه رم با چهار کانال ارتباطی از نوع LPDDR4X-1866 و حافظه فلش UFS 2.1 به خوبی پشتیبانی می‌کند.

snapdragon-835-benchmark-608x640

علاوه‌براین، پیش‌تر اعلام شد که تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ از فناوری شارژ سریع ۴٫۰ کوالکام به خوبی پشتیبانی می‌کند و گلکسی اس ۸ سامسونگ و شیائومی می ۶ به عنوان اولین محصولات مجهز به این تراشه معرفی خواهند شد. البته، احتمال می‌دهیم که تنها شیائومی در گوشی پرچم‌دار آینده خود از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ در تمامی نسخه‌ها استفاده نماید زیرا سامسونگ برای مدل‌های جهانی گلکسی اس ۸، تراشه اگزینوس سری ۹ خود را در نظر گرفته است.

در کنار این موضوع، هم‌چنین فاش شده است که گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ به این تراشه مجهز خواهد بود و احتمال می‌دهیم که وان‌پلاس ۵ نیز با این تراشه به بازار عرضه شود. بنابراین، مدل‌های معرفی‌شده توسط سازندگان دیگر، اکثراً از تراشه‌های اختصاصی مانند Kirin هوآوی استفاده خواهد کرد یا در غیر این‌صورت، سازندگانی مانند میزو از نسل جدید تراشه‌های هلیو ایکس مدیاتک در محصولات‌شان، استفاده می‌کنند.

بنابر آنچه که تاکنون فاش شده است، تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به همراه محصولات معرفی‌شده در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ ارائه می‌شود و حتی قابل پیش‌بینی است که شرکت سونی نیز، گوشی ۴K جدید خود را با این تراشه به بازار عرضه نماید. در کنار این موضوع، هم‌چنین شایعه شده است که گوشی رده‌بالای ویندوزی سرفیس فون نیز با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام همراه است؛ هرچند، احتمال می‌دهیم که در هنگام معرفی، مایکروسافت، گوشی رده‌بالای خود را به تراشه پرچم‌دار نیمه دوم کوالکام در سال ۲۰۱۷ مجهز نماید.

با توجه به عملکردی که از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام، مدنظر داریم؛ به‌نظر می‌رسد که در سال آینده، رقابت بسیار دشواری در این بازار وجود داشته باشد. به احتمال زیاد، تراشه جدید اگزینوس سامسونگ از سری ۹، قدرتی نزدیک به اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام خواهد داشت و مانند سال‌های گذشته، تراشه‌های جدید Kirin هوآوی در بنچمارک‌ها، پشت سر این دو تراشه قرار خواهد گرفت؛ هرچند در حال‌حاضر، نمی‌توان با اطمینان درباره عملکرد تراشه‌های مورداستفاده در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار ۲۰۱۷، سخن گفت!

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *