چگونه دسترسی به ویندوز ۱۰ را متناسب با اعضای خانواده محدود کنیم؟

چگونه دسترسی به ویندوز ۱۰ را متناسب با اعضای خانواده محدود کنیم؟
  • 1395/9/17
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر سیستم شخصی شما بین اعضای خانواده به اشتراک گذاشته می شود شاید لازم باشد تدابیر امنیتی خاصی را برای دسترسی آنها در نظر بگیرید. این کار باعث می شود  هر کاربری یک فایل ها، دستکتاپ، بوکمارک ها و مرورگر های جداگانه ای برای خود داشته باشد. همچنین شما  می توانید دسترسی های خاصی را برای آن ها فعال و یا غیر فعال نمایید. به عنوان مثال در صورتی که شخص مورد نظر یک خردسال است می توانید استفاده وی را به برخی از سایت ها محدود نمایید، جستجوها و فعالیت های کودک را رصد نمایید همچنین زمان خاموش شدن کامپیوتر را برای مصرف وی تنظیم کنید.

windows_10_login_screen_windows_7

برای افزودن تمامی افراد خانواده به کامپیوترتان شما نیاز دارید تا برای هریک یک حساب مایکروسافت ایجاد نمایید و تنها کاربر اصلی که خودتان هستید می توانید به صورت لوکال لاگین نمایید.

اضافه نمودن یک بزرگسال

  1. برای ایجاد یک حساب کاربری مخصوص بزرگسالان شما بایستی با ورود به مسیر Accounts > Family & other users و سپس زیر بخش Your family، برروی گزینه Add a family member کلیک کنید.
  2. گزینه Add an adult را برگزینید و سپس ایمیل مورد نظر را که برای ورود فرد ایجاد نموده اید وارد نمایید(هات میل، اسکایپ، وان درایو یا ایکس‌باکس) دکمه Next را انتخاب کنید تا دعوتنامه مورد نظر برای شخص ارسال گردد. آن‌ فرد بلافاصله قادر به ورود به کامپیوتر شما خواهد بود، اما برای تغییر تنظیمات خود و دیگران، نیاز به پذیرفتن دعوتنامه دارد.
  3. در صورتی که شخص مورد نظر از هیچ کدام از سرویس های مایکروسافت استفاده نمی کند بایستی با کلیک بر روی The person I want to add doesn’t have an email address یک حساب کاربری برای او ایجاد نمایید. برای این منظور می توانید از سرویس خود مایکروسافت یعنی Outlookاستفاده نمایید. همچنین می توانید از یک ایمیل غیر مایکروسافتی استفاده کنید.

اضافه ‌کردن یک خردسال

  1. برای افزودن یک حساب کاربری خردسال مجددا به مسیر Accounts > Family & other users مراجعه نموده و با ورود به Your family گزینه Add a family member را انتخا ب نمایید.
  2. در این بخش با انتخای گزینه Add an child و سپس ایمیل کودک را وارد نمایید (هات میل، اسکایپ، وان درایو یا ایکس‌باکس). با فشردن دکمه Next دعوتنامه برای ایمیل کودک ارسال خواهد شد.
  3. در صورتی که کودک از هیچ سرویس مایکروسافتی استفاده نمی کند و در نتیجه یک اکانت مایکروسافتی نیز ندارد، بایستی با کلیک بر روی The person I want to add doesn’t have an email address یک حساب کاربری برای او ایجاد نمایید. برای این منظور می توانید از سرویس خود مایکروسافت یعنی Outlookاستفاده نمایید. همچنین می توانید از یک ایمیل غیر مایکروسافتی استفاده کنید.
  4. در سیستم مایکروسافت بچه ها برای ایجاد حساب کاربری نیاز به اجازه والدین دارند. از این رو بایستی با دوبار وارد نمودن پسورد خودتان این اجازه را برای ساخت اکانت کودک ارسال نمایید. با تایید این موضوع که شما یم بزرگسال هستید یک پنجره نمایش می یابد که از شما سوال می پرسد که آیا به فرزند خود اجازه ایجاد حساب کاربری می دهید یا خیر؟
    در صورتی که گزینه No را وارد نمایید کودک شما یک اکانت خواهد داشت اما برای هر بار استفاده از آن به پسورد و تایید شما نیاز دارد.
    در صورتی که گزینه Yes  را انتخاب نمایید نیاز به تایید بزرگ ‌سال بودن خود خواهید داشت که این امر با فرستادن یک شارژ کوچک نیم دلاری به کارت اعتباری شما از طرف مایکروسافت، انجام خواهد شد.

مدیریت اکانت ها

به منظور مدیریت اکانت ها شما نیاز دارید تا در ابتدا سطح کاربری خود را از Standard به Administrator تغییر دهید برای این منظور به مسیر Settings > Accounts > Family & other users بروید و اکانت خود را انتخاب کنید. برروی Change account type کلیک کنید تا تغییر سطح کاربری انجام شود.

به وسیله این بخش شما قادر به حذف نمودن تمامی اکانت ها نیز هستید و برای این منظور تنها کافی است اکانت کاربری شما در سطح دسترسی Administrator باشد.

برای مدیریت اکانت های کاربری کودکان تنها کافی است به مسیر Settings > Accounts > Family & other users  > Manage family settings online  بروید.

امیدواریم این ترفند برای شما مفید و کارآمد باشد. نظرات و دیدگاه های خود را با و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از این ترفند کاربردی مطلع نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *