آنچه باید در مورد رابط کاربری هواوی بدانید

آنچه باید در مورد رابط کاربری هواوی بدانید
  • 1395/9/20
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی هواوی در حال حاضر بخش بزرگی از بازار اسمارت فون جهان را به خود اختصاص داده است. این کمپانی چینی نیز مانند اغلب کمپانی های بزرگ دنیا در کنار سیستم عامل اندروید از رابط کاربری اختصاصی خود استفاده می کند و تا حد زیادی به تجربه کاربری متفاوت کمک می کند. رابط کاربری EMUI ویژگی های بسیاری دارد که در این مطلب قصد داریم با معرفی برخی از آن ها به شما در استفاده بهتر از آن کمک نماییم. با گویا آی تی همراه باشید.

ژست‌ های حرکتی

emui-huawei-ui

در رابط کاربری EMUI برخی ژست های حرکتی هوشمند تعبیه گردیده است که که به استفاده بهتر و آسان تر از اسمارت فون اندرویدی منجر می گردد به عنوان مثال به وسیله برگرداندن صفحه می توانید صدا را قطع نمایید، برداشتن صدا باعث کاهش صدا، تکان دادن گوشی به معنی تنظیم مجدد و کج نمودن آن برای حرکت آیکون‌ ها، ویجت‌ ها، کیبورد، شماره‌ گیر یا نوار پیمایش کاربرد دارد. هر کدام از این قابلیت ها به طور منحصر به فردی عمل کرده و کارایی فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارند. به عنوان مثال، می ‌توانید مشخص کنید که آیا هنگام دریافت تماس یا زنگ‌ خوردن هشدار ها یا زمان‌سنج، صدای بلندگو کاهش یابد یا خیر. برای انجام این تنظیمات لازم است به بخش Settings>>All>>Smart Assistance>>Motion Control رفته و ژست‌ های مختلف را شخصی ‌سازی نمایید.

اصلاح نوار پیمایش

emui-huawei-ui

در این رابط کاربری کاربر قادر است از طریق نوار ناوبری اقدام به تغییر و یا جابه جایی دکمه های منو نماید. برای این منظور با رفتن به مسیر Settings>>All>>Smart Assistance>>Navigation Bar و سپس فعال سازی گزینه  Navigation Bar و در نهایت انتخاب گزینه مورد نظر می توانید آن را به شکل دلخواه خود شخصی سازی نمایید.

مخفی ‌کردن مخاطبین، آلبوم و برنامه‌

emui-huawei-ui

یکی از ویژگی های بی نظیر در رابط کاربری EMUI امکان تعیین دو کاربر میهمان و مدیر می باشد. به این معنی که شما دو کابر خاص را تعریف می کنید و در زمان استفاده در صورتی که با پسور میهمان وارد شوید برخی گزینه ها چون مخاطبین، آلبوم و برخی برنامه های مشخص شده از سمت مدیر را نخواهید دید. این ویژگی امنیتی فوق العاده در رابط کاربری اختصاصی هوآوی از طریق Settings>>All>>Security>>Privacy Protection قابل دسترسی و تنظیم خواهد بود.

بهبود صفحه‌ نمایش و غلظت رنگ‌ ها

emui-huawei-ui

هواوی در رابط کاربری EMUI این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا بتواند با توجه به نحوه دید خود میزان روشنایی و حرارت رنگ ها را تغییر دهد. البته ما پیشنهاد می کنیم به بخش حرارت رنگ ها دست نزنید و آن را روی حالت پیش فرض خودش تنظیم نمایید. اما در هر صورت این قابلیت وجود دارد که در صورت تمایل بتوانید این ویژگی  را تغییر دهید.

میانبر‌های صفحه ‌اصلی

EMUI به کاربران این امکان را می دهد که به برخی برنامه ها بدون باز کردن قفل گوشی دسترسی یابند. برای استفاده از این ابزار ها تنها کافی است صفحه گوشی را از بالا به سمت را بکشید. با این حرکت صفحه قفل شده و شما قادرید از امکاناتی چون عکس ‌برداری از صفحه و بهینه سازی مصرف باتری استفاده نمایید. علاوه بر این می ‌توانید از LED پشت مانند چراغ‌ قوه استفاده کنید.

Dropzone

با رفتن به مسیر Settings>>All>>DropZone Manager شما قادر خواهید بود تا هفت برنامه را برای ارسال اطلاعیه های شناور معرفی نمایید. این قابلیت از بهم ریختگی های ایجاد شده در صفحه نمایش جلوگیری خواهد کرد.

حالت جیبی

هوآوی این امکان را به شما می دهد تا با تنظیم قابلیتی موسوم به pocket mode در صورت قرار گرفتن گوشی در جیب صدای هشدار را با حالتی افزایشی بشنوید  برای فعال سازی آن به مسیر Settings>>call settings بروید و گزینه pocket mode را فعال نمایید. این قابلیت علاوه بر افزایش تدریجی صدای زنگ، نوع لرزش گوشی را نیز تغییر می دهد.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. شما همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی دیگران را نیز از این ویژگی ها آگاه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *