معرفی Samsung Galaxy Tab A 10.1 ورژن ۲۰۱۶

معرفی Samsung Galaxy Tab A 10.1  ورژن ۲۰۱۶
  • 1395/9/20
  • زهرا معبودی
  • 0

سامسونگ همه ساله پرچم دارهایش را چنان اساسی تولید می کند که نیاز به بازنگری های دوباره نباشد. البته گذشته از نوت ۷ این شرکت، سایر محصولات این شرکت، همیشه عالی به نظر می رسند. شاید بارها نام تبلت های سری tab این برند را شنیده باشید. آخرین محصول این شرکت، برای مجموعه گلکسی تب هایش، با نام Samsung Galaxy Tab A 10.1  ورژن ۲۰۱۶ روانه بازار شد و از استقبال خوبی روبرو شد. امروز گویا آی تی قصد دارد به معرفی و بررسی این تبلت بپردازد.

یک نکته اساسی در باره تبلت های سامسونگ این است که المان اندازه نمایشگر آن ها عموما جلوی نام محصول نوشته می شود تا کاربر بتواند محصول را به طور ویژه تر شناسایی کند. مثلا از طریق نام Samsung Galaxy Tab A 10.1  می توانید فهمید که این تبلت از یک نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی برخوردار است.

samsung-galaxy-tab-a-

نمایشگر این تبلت دارای رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است که رقم مناسبی برای این دسته از تبلت های سامسونگ به شمار می آید. میزان ظرفیت حافظه رم این گوشی ۲ گیگابایت است. بسیاری از افراد به دنبال تبلت و گوشی هایی با قدرت و طول عمر بالای باتری هستند. این تبلت با یک باتری با ظرفیت ۷۳۰۰ میلی آمپر در ساعت مدت ها در کنار شما به سیستم انرژی دهی می کند. این رقم برای یک تبلت ۱۰ اینچی مناسب است و باید در عمل وضعیت آن را بسنجید. حافظه داخلی این تبلت ۱۶ گیگابایت است که به احتمال زیاد شما تنها قادر خواهید بود از ۱۰ تا ۹ گیگابایت آن استفاده کنید اما برای ارتقای حافظه می توانید از حافظه خارجی استفاده کنید.

سیستم عامل وجود و فعال بر روی این تبلت Android 6.0 است. ابعاد این تبلت ۲۵۴٫۲ در ۱۵۵٫۳ در ۸٫۲ میلی متر است. ضخامت این تبلت کمتر از ۱ سانتی متر است و این وضعیت این تبلت را به یک تبلت خوش دست تبدیل کرده است.

samsung-galaxy-tab-a-

سامسونگ این تبلت را در رنگ های سیاه و سفید طراحی و تولید و روانه بازار کرده است. تکنولوژی بکار گرفته شده در طراحی و ساخت نمایشگر این گوشی Super PLS LCD است.

ویژگی های Super PLS LCD به این صورت است که این تکنولوژی برای جبران کم و کاستی های AMOLED طراحی و ساخته شد. در این سیستم و تکنولوژی جدید، شما می توانید با زاویه بیشتر نسبت به نمایشگر، هنوز وضوح و کیفیت را حفظ کنید. در AMOLED زمانی که قرار بود برای رزولوشن بالا، نمایشگر بهینه سازی شود، مشکلات متفاوتی پیش می آمد اما تکنولوژی جدید تمام محدودیت ها را برداشته است. خوشبختانه Super PLS LCD ارزانتر از نمونه های دیگر است. همچنین میزان روشنایی و شفافیت در آن تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. بهترین کیفیت تصاویر در Super PLS LCD قابل مشاهده است و خوشبختانه انعطاف پذیری بالایی دارد. نمایشگر گلکسی تب جدید سامسونگ تنها از سنسور نوری برخوردار است.

در قسمت دوربین این گوشی، ویژگی چندان دلچسبی دیده نمی شود. دوربین عقب Samsung Galaxy Tab A 10.1 یک دوربین ۸ مگاپیسکلی است که در نهایت با فلش LED  می تواند در گرفتن تصاویر با کیفیت متناسب با خود همیار شما باشد اما دوربین سلفی گیر آن یک دوربین ۲ مگاپیسکلی است بنابراین اگر به دنبال شکار تصاویر زیبا، و گرفتن تصاویر سلفی یا تماس های تصویری با کیفیت هستید، همین حالا روی این گزینه خط بکشید.

samsung-galaxy-tab-a-

عملیات پردازش این تبلت بر عهده پردازنده اختصاصی سامسونگ یعنی Samsung Exynos 7 Octa 7870 است که با ۶ هسته با بالاترین حالت ممکن به پردازش داده های شما می پردازد. همچنین پردازش گرافیکی این تبلت نیز بر عهده Mali-T830 MP2 است.

همانطور که گفته شد شما نمی توانید بیش از ۹ تا ۱۰ گیگابایت از حافظه داخلی این سیستم را مورد استفاده قرار دهید بنابراین سامسونگ با ایجاد امکان افزایش حافظه توسط microSD, microSDHC, microSDXC به شما این امکان را می دهد که حجم خود را تا ۲۰۰ گیگابایت افزایش دهید.

از مزیت های این تبلت این است که باتری آن توسط کاربر قابل تعویض است. این ویژگی درست در مقابل بسیاری از تبلت های کنونی قرار گرفته و این موجب شده که شمار زیادی از کاربران از خرید این تبلت استقبال کنند.

اما درست در مقابل بسیاری از  تبلت ها که دارای دو خروجی صدای گوشی هستند، این تبلت تنها از یک خروجی برخوردار است که آن هم Loudspeaker است و استریو نیست.

samsung-galaxy-tab-a-

این تبلت در واقع از جمله تبلت های میان رده به شمار می آید که در میان رقبایش تنها می توان به مجموعه گلکسی تب های مختلف سامسونگ اشاره کرد. از دیگر امکانات مثبت و البته امتیازهای عالی این تبلت این است که درصد پوشش نمایشگر به بدنه آن بیش از ۷۴ درصد است. این رقم در سایر محصولات معمولا در حدود ۶۵ درصد است.

به هر حال این تبلت جدیدترین سیستم در میان گلکسی تب های سامسونگ است که اگر به دنبال یک سیستم میان رده با قیمت مناسب و البته با نمایشگر بزرگ هستید می توانید از آن استفاده کنید.

نظر شما در مورد تبلت های سامسونگ چیست؟ آیا تا کنون از کاربران گلکسی تب این برند بوده اید؟ آنچه در مورد این سیستم و برند به عنوان تجربه شخصی می دانید با گویا آی تی در میان بگذارید و برای اطلاع عموم از ویژگی های این تبلت مطلب موجود را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *