شرکت سونی، گوشی‌های هوشمند خود را به اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ به‌روزرسانی خواهد کرد

شرکت سونی، گوشی‌های هوشمند خود را به اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ به‌روزرسانی خواهد کرد
  • 1395/9/20
  • مقدم
  • 0

هنگامی‌که برای خرید یک گوشی‌هوشمند آماده می‌شوید، عوامل متعددی در انتخاب محصول مدنظرتان دخیل است و از جمله آن‌ها می‌توان به دوربین، رزولوشن صفحه‌نمایش، میزان حافظه داخلی، ظرفیت باتری و … اشاره نمود. با این‌حال، هنگامی‌که به دنبال خرید یک گوشی‌هوشمند اندرویدی هستید، یک عامل دیگر نیز از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود و آن، پشتیبانی نرم‌افزاری شرکت سازنده از محصول‌ خود است.

به همین جهت، شرکت سونی در این‌ رابطه، به عنوان یک سازنده خوش‌نام شناخته می‌شود و پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار خوبی از محصولات میان‌رده و رده‌بالای خود دارد. به‌تازگی، مشخص شده است که شرکت سونی، به دنبال عرضه به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ برای گوشی‌های هوشمند خود است و تصمیم دارد آن‌را سریع‌تر از هر سازنده دیگری برای محصولات خود، عرضه نماید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، با گویا آی‌تی همراه باشید.

شرکت سونی، در حال‌حاضر، برخی از گوشی‌های هوشمند خود را به سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ به‌روزرسانی کرده است و در یک پست تازه منتشرشده در اکسپریا بلاگ، به‌نظر می‌رسد که شرکت سونی، هم‌چنان به دنبال آن است تا نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل اندروید را برای محصولات خود منتشر نماید.

سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱، چند روز پیش در ۵ دسامبر برای گوشی‌های پیکسل، پیکسل ایکس‌ال، نکسوس ۶ پی و نکسوس ۵ ایکس منتشر شد. شرکت گوگل، هم‌چنین، آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید خود را برای پروژه منبع باز اندروید (AOSP) در همان روز ارائه داد؛ بنابراین، سازندگان و توسعه‌دهندگان دیگر، می‌توانند محصولات خود را به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید نوقا به‌روزرسانی نمایند.

به همین جهت، سامسونگ اعلام کرد که تصمیم دارد تا گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج را به صورت مستقیم به اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ با رابط‌کاربری جدید خود، به‎‌روزرسانی نماید. البته در حال‌حاضر، در رابطه با عرضه این نسخه از سیستم‌عامل اندروید نوقا برای دیگر گوشی‌های شرکت سامسونگ، چندان مطمئن نیستیم. انتظار می‌رود که عرضه به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ برای گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۶ سامسونگ در اوایل سال آینده میلادی، صورت بگیرد.

sony-xperia-x-destacada

تیم توسعه نرم‌افزاری محصولات سونی در رابطه با انتشار سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ برای گوشی‌های هوشمند این شرکت، ابراز امیدواری کرده است و مدعی شده که تصمیم دارد تا زودتر از هر سازنده دیگری (البته، برای گوگل استثناء قائل شوید!)، گوشی‌های رده‌بالای خود را به این نسخه از سیستم‌عامل اندروید نوقا به‌روزرسانی نماید. در همن رابطه، اعلام شده است:

اگر هر سازنده دیگری (به جز گوگل)، نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ را سریع‌تر از سونی برای محصولات خود عرضه نماید؛ می‌توانید به عملکرد ما اعتراض نمایید.

در حال‌حاضر، هیچ زمان مشخصی برای عرضه به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ برای محصولات سونی، اعلام نشده است و حتی نمی‌دانیم که کدام‌یک از محصولات سونی در ابتدا، این به‌روزرسانی را دریافت خواهد کرد. با این‌حال، تقریباً مطمئن هستیم که گوشی‌های رده‌بالای اکسپریا ایکس‌زد (Xperia XZ) و اکسپریا ایکس پرفورمنس (Xperia X Performance) در ابتدا و زودتر از مدل‌های دیگر، به جهت اهمیتی که برای سونی دارد؛ به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ را دریافت خواهند کرد.

هم‌چنین، شرکت سونی تایید کرده است که در آینده، به‌روزرسانی اندروید نوقا برای گوشی‌های خانواده اکسپریا زد ۵، اکسپریا زد ۳ پلاس و تبلت اندرویدی اکسپریا زد ۴، منتشر خواهد شد. بنابراین، چندان بعید نیست که این محصولات، به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اندروید نوقا را نیز دریافت نمایند.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *