چگونه کلید Esc را بر روی Caps Lock در مک تنظیم کنیم؟

چگونه  کلید Esc را بر روی Caps Lock  در مک تنظیم کنیم؟
  • 1395/9/22
  • زهرا معبودی
  • 0

از زمان معرفی Touch Bar در مک‌بوک پروهای جدید، نقدهای مختلفی در مورد این قابلیت منتشر شده است. کاربران معتقدند که این ویژگی بی‌معنی بوده و اصلاً جدید و خلاقانه نیست. اگرچه که کاربرد واقعی Touch Bar هنوز درک نشده، ولی یک چیز واضح است؛ دکمه‌ی Esc حذف شده. اپل برای جا دادن Touch Bar در محدوده‌ی کیبورد مک‌بوک، دکمه‌ی فیزیکی Esc را حذف کرده است. البته این دکمه به صورت مجازی در خود Touch Bar وجود دارد ولی اگر با آن راحت نیستید می‌توانید عملکردش را به دکمه‌ی Caps Lock منتقل کنید. با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

امکان تعریف عملکرد Esc برای کلید Caps Lock در حقیقت با انتشار macOS 10.12.1 اضافه شد. این امکان فقط بر روی آخرین نسخه‌ی سیستم عامل موجود است. احتمال این که اپل این گزینه را به دلیل نارضایتی کاربران از حذف دکمه‌ی فیزیکی Esc اضافه کرده باشد خیلی زیاد است.

اگر آخرین نسخه‌ی این سیستم عامل را دارید، بخش System Preferences را باز کرده و به قسمت Keyboard بروید. در زبانه‌ی General از پایین صفحه بر روی دکمه‌ی Modifier Keys کلیک کنید. اکنون لیستی از همه‌ی کلیدهایی که می‌توانید وظایف آن‌ها را تغییر دهید دیده می‌شود.

بر روی لیست کشویی سمت راست Caps Lock Key کلیک کرده و گزینه‌ی Escape را انتخاب کنید. حالا روی دکمه‌ی OK کلیک نمایید.

 

map-the-caps-lock-key-to-the-esc-key-in-macos

 

اگر گزینه‌ی Escape را نمی‌بینید، یعنی نسخه‌ی macOS شما درست نیست. اگر نسخه‌ای که گفتیم را داشته باشید، صرف نظر از این که مک‌بوک پرو یا Touch Bar داشته باشید یا نه، این گزینه را خواهید دید.

شما می‌توانید از بین چهار دکمه‌ای که در آن لیست وجود داشت هر دکمه‌ای که خواستید را به عنوان Esc استفاده کنید، ولی با توجه به این که بقیه‌ی دکمه‌ها در میانبرهای مهمی استفاده می‌شود، منطقی‌تر است که از همان Caps Lock استفاده نمایید. اکثر کاربران از روی عادت، زمانی که می‌خواهند با حروف بزرگ بنویسند دکمه‌ی Shift را نگه می‌دارند، بنابراین با عوض کردن کاربرد Caps Lock چیز زیادی از دست نخواهید داد.

این ترفند می تواند در بسیاری از مواقع بسیار کاربردی و مفید عمل نماید بنابراین در صورتی که آموزش این ترفند برای شما مفید بوده است نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود این مطلب کاربردی را به دیگر دوستان خود آموزش دهید.

منبع :addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *