آموزش غیر فعال سازی حالت Threaded View در اپلیکیشن Mail در iOS 10

آموزش غیر فعال سازی حالت Threaded View  در اپلیکیشن Mail در iOS 10
  • 1395/9/22
  • زهرا معبودی
  • 0

قابلیت Email Threads به شما اجازه می‌دهد تا همه‌ی ایمیل‌هایی که با عنوان یکسان ارسال و دریافت شده‌اند را در یک صفحه‌ی گروهی متمرکز و به صورت یک گفتگو ببینید. Threaded View مدتی است که در macOS در دسترس قرار گرفته و اکنون در اپلیکیشن Mail در iOS 10 هم آورده شده است.

مزیت Threaded View این است که باعث می‌شود ایمیل‌های قدیمی یک گفتگو با گذشت زمان گم نشوند، چون می‌توانید همه‌ی تاریخچه‌ی هر گفتگو را در یک محل با هم ببینید. زمانی که حالت Threaded View فعال باشد، در سمت راست گفتگوها، در کنار تاریخ/روز ایمیل، یک فلش دوگانه می‌بینید. این دکمه را لمس کنید تا ایمیل‌های موجود در این گفتگو را ببینید.

 

how-to-disable-the-threaded-view-in-the-ios-10-mail-app2

 

هنگامی که یکی از گزینه‌های این گفتگو لمس کنید، آن ایمیل باز می‌شود، ولی می‌توانید به سمت بالا یا پایین هم اسکرول کنید تا به بقیه‌ی ایمیل‌های آن گفتگو دسترسی داشته باشید.

 

how-to-disable-the-threaded-view-in-the-ios-10-mail-app2

 

Threaded View به طور پیشفرض در iOS 10 فعال است، اما اگر از این قابلیت خوشتان نمی‌آید به راحتی می‌توانید آن را خاموش کنید. برای فعال و غیرفعال کردن این ویژگی باید به اپلیکیشن Settings بروید. پس از صفحه‌ی خانگی دستگاه آن را انتخاب کنید.

 

how-to-disable-the-threaded-view-in-the-ios-10-mail-app2

 

از همان صفحه‌ی اصلی گزینه‌ی Mail را انتخاب نمایید.

 

how-to-disable-the-threaded-view-in-the-ios-10-mail-app2

 

برای غیرفعال کردن Threaded View باید سوئیچ Organize by Thread را خاموش کنید. اگر بعداً خواستید دوباره این قابلیت را فعال کنید کافی است همین سوئیچ را مجدداً روشن نمایید.

پیام‌های جدید در Threaded View در انتهای صفحه‌ی گفتگو قرار دارد. اگر می‌خواهید این پیام‌ها را در بالای صفحه داشته باشید تا راحت‌تر بتوانید ایمیل‌های جدید را ببینید، می‌توانید سوئیچ Most Recent Message on Top را فعال کنید.

صرف نظر از این که Threaded View فعال باشد یا نه، همواره می‌توانید پیام‌ها را از یک گفتگو به یک پوشه یا میل‌باکس دیگر منتقل کنید. اگر قبلاً این کار را کرده باشید، برای این که بتوانید همه‌ی پیام‌های یک گفتگو را در حالت Threaded View به صورت یکجا ببینید، باید سوئیچ Complete Threads را فعال کنید.

 

how-to-disable-the-threaded-view-in-the-ios-10-mail-app2

 

اگر Threaded View را خاموش کنید، پیام‌های یک گفتگو حالا به صورت جداگانه نشان داده می‌شود.

 

how-to-disable-the-threaded-view-in-the-ios-10-mail-app2

 

اگر تمایل ندارید که دائماً از حالت Threaded View استفاده کنید، می‌توانید آن را خاموش نمایید و فقط هر زمان که می‌خواهید ایمیل‌های یک گفتگو را به صورت گروهی ببینید آن را فعال کنید. با فعال کردن مجدد این قابلیت، همه‌ی پیام‌هایی که عنوان یکسانی داشته باشند را در کنار یکدیگر در یک گفتگو خواهید دید. البته اگر سوئیچ Complete Threads را هم فعال کرده باشید، پیام‌هایی که در پوشه‌ها یا میل‌باکس‌های دیگر ذخیره شده‌اند هم در همان صفحه‌ی گفتگو نشان داده می‌شود.

این ترفند می تواند در بسیاری از مواقع بسیار کاربردی و مفید عمل نماید بنابراین در صورتی که آموزش این ترفند برای شما مفید بوده است نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود این مطلب کاربردی را به دیگر دوستان خود آموزش دهید.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *