Kounotori برای جمع آوری زباله های فضایی به مدار زمین اعزام شد

Kounotori برای جمع آوری زباله های فضایی به مدار زمین اعزام شد
  • 1395/9/22
  • زهرا معبودی
  • 0

روز جمعه ۹ دسامبر در  ساعت ۱۳:۲۷ دقیقه اولین دستگاه زباله جمع کن فضایی روانه جو زمین شد! این زباله جمع کن که کانوتوری (Kounotori) نام دارد به همراه یک فضاپیمای غول پیکر روانه مدار زمین شد تا زباله های فضایی موجود در مدار زمین را جمع آوری و به ناحیه ای دور تر از مدار زمین هدایت نماید.

کانوتوری که یک نام ژاپنی و به معنای لک لک است از تعداد زیادی رشته آلومینیومی و فولادی و با همکاری یک شرکت سازنده تور های ماهیگیری تولید شده است.  هدف این دستگاه کاهش سرعت و همچنین خارج نمودن زباله های موجود در مدار زمین و انتقال آن ها به بخشی دورتر از سیاره زمین می باشد.

japansunmann

بر اساس تخمین های زده شده از مدت ۵۰ سال پیش تا کنون که فعالیت های فضانوردی انسان آغاز گردیده بیش از ۱۰۰ میلیون زباله فضایی تولید و در جو رها شده اند. اغلب این زباله ها بقایای تجهیزات متروکه فضایی، ابزار ها و قطعات موشک، ماهواره های کهنه و همچنین سلاح ها و ماهواره های تست شده هستند و قرار است که کانوتوری آن ها را در مسیری بسیار دور تر از جو زمین بسوزاند.

زباله های فضایی موجود در جو در برخی مواقع با سرعت هایی بالا تر از ۲۸ هزار کیلومتر در ساعت در حال حرکت هستند و این موضوع می تواند برای تجهیزات فضای و ماهواره های سالم موجود در جو زمین و همچنین فضانوردان حاضر در ایستگاه های فضایی خطر آفرین باشد. گفتنی است که این فضاپیمای ژاپنی علاوه بر حمل کانوتوری برخی تدارکات چون آب، باتری و بسته های غذایی را برای فضانوردان موجود در آزمایشگاه مدارگرد ارسال خواهد کرد.

spacejunk

در صورتی که در این مطلب برای شما مفید بوده است نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود این مطلب کاربردی را به دیگر دوستان خود آموزش دهید.

منبع :phys

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *