گوشی ارزان‌قیمت شیائومی می ۵ سی (Mi 5C) به‌زودی معرفی خواهد شد؟

گوشی ارزان‌قیمت شیائومی می ۵ سی (Mi 5C) به‌زودی معرفی خواهد شد؟
  • 1395/9/23
  • مقدم
  • 0

شیائومی می ۵ سی، یکی از محصولاتی است که تاکنون، شایعات متفاوتی درباره آن فاش شده. با این‌حال، به‌تازگی، شیائومی می ۵ سی در یک فروشگاه لیست شده است و به همین جهت، احتمال می‌دهیم که شرکت شیائومی، به‌زودی از آن رونمایی کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی، همراه باشید.

این محصول به تازگی در یک فروشگاه با قیمت ۹۹۹۹ یوآن لیست شده است که البته، این قیمت به اشتباه درج شده. پیش‌تر نیز، شیائومی می ۵ سی با قیمت ۹۹۹ یوآن (نزدیک به ۱۴۴ دلار) فاش شده بود و از آن‌جایی که شیائومی می ۵ سی یک محصول ارزان‌قیمت خواهد بود، لیست‌شدن آن در یک فروشگاه با قیمت ۹۹۹۹ ناشی از یک اشتباه بوده است.

رندرهای پیش‌تر منتشرشده از شیائومی می ۵ سی، طراحی آن‌را به نمایش گذاشته بود و این محصول با اسم رمز “شیائومی Meri” در حال توسعه بوده است. برخلاف قیمت بسیار مناسب شیائومی می ۵ سی، حاشیه‌های موجود در اطراف صفحه‌نمایش، بسیار باریک است و با بدنه فلزی همانند دیگر محصولات ارزان‌قیمت شیائومی، همراه خواهد بود.

علاوه‌براین، می‌دانیم که شیائومی می ۵ سی برای آنکه با قیمت کم‌تری به بازار عرضه شود، از تراشه ساخت شرکت سازنده با اسم شیائومی Pinecone استفاده می‌کند. در حال‌حاضر، اطلاعاتی از عملکرد تراشه اختصاصی شیائومی منتشر نشده است اما اطلاعات پیش‌تر فاش‌شده، نشان می‌دهد که شرکت سازنده در طراحی این چیپ‌ست، از هشت هسته پردازشی Cortex-A53 با فرکانس کاری ۲٫۲ گیگاهرتز برای هر هسته، استفاده کرده است از دیگر مشخصات شیائومی می ۵ سی، می‌توان به صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ‌‌دی ۲٫۵ بعدی، اشاره کرد.

Xiaomi Mi 5C

در شیائومی می ۵ سی، یک حسگراثرانگشت در زیر دکمه Home جای گرفته است و طراحی دکمه فیزیکی Home نیز، مانند شیائومی می ۵ خواهد بود. با این‌حال، حسگر اثرانگشت شیائومی می ۵ سی در مقایسه با شیائومی می ۵، ممکن است کمی کندتر عمل نماید و با توجه به قیمت ۱۴۵ دلاری شیائومی می ۵ سی، این موضوع به عنوان یک نقطه ضعف برای گوشی ارزان‌قیمت جدید شیائومی از سری می ۵ به حساب نمی‌آید.

شرکت سازنده، شیائومی می ۵ سی را به سه گیگابایت حافظه رم مجهز کرده است که برای مالتی‌تسکینگ، بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز برای ذخیره‌سازی فایل‌های کاربران، در این گوشی به کار گرفته شده است که با توجه به قیمت آن، کافی خواهد بود. البته، ممکن است مدل دیگری با حافظه داخلی بیشتر توسط شرکت سازنده، عرضه شود زیرا در شایعات گذشته، به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای شیائومی می ۵ سی اشاره شده بود.

برای تصویربرداری با دوربین اصلی، شرکت شیائومی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است که به احتمال زیاد، توسط سونی توسعه یافته. ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری نیز به کمک شاتر ۸ مگاپیکسلی شیائومی می ۵ سی امکان‌پذیر خواهد بود و شرکت سازنده، این گوشی را با سیستم‌عامل اندروید مارشمالو و رابط‌کاربری اختصاصی خود (MIUI 8) عرضه می‌کند. البته در هنگام عرضه MIUI 9 تا چند ماه آینده، انتظار داریم که شیائومی می ۵ سی نیز به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید و رابط‌کاربری اختصاصی شیائومی، به‌روزرسانی شود.

در ابتدا، انتظار می‌رفت که شیائومی در ۶ دسامبر (۱۶ آذرماه) از گوشی ارزان‌قیمت شیائومی می ۵ سی رونمایی کند اما چنین نشد. با این‌حال، با توجه به لیست‌شدن شیائومی می ۵ سی، انتظار داریم که شرکت سازنده، به‌زودی آن‌را عرضه نماید.

منبع: Gizmochina

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *