استفاده از قابلیت On This Day برای پاک کردن سوابق فیسبوک

استفاده از قابلیت On This Day برای پاک کردن سوابق فیسبوک
  • 1395/9/23
  • زهرا معبودی
  • 0

حدود ده سال است که کاربر فیسبوک شده‌ام و از آن زمان تقریباً هر روز آن‌جا پست می‌گذارم. اما حالا که به پست‌های قدیمی‌ام نگاه می‌کنم، واقعا خجالت می‌کشم.

در همان اوایل، زمانی که ۱۶ ساله بودم و در دبیرستان درس می‌خواندم، اکثر پست‌هایم این شکلی بود: «هری خسته است» یا «اوهههههههههه».

On This Day برای پاک کردن سوابق فیسبوک

 

ولی با گذشت سال‌ها روش پست زدن من هم تغییر کرد. از ۱۸ تا ۲۴ سالگی در دانشگاه و خیلی شادتر بودم. در آن دوران پست‌های مضطربانه و غمگینانه نمی‌زدم اما تایم‌لاینم همچنان داغون بود.

امروز فیسبوک جای عجیبی شده به طوری که می‌توانیم هر کسی را در آن پیدا کنیم. من حالا در فیسبوک با همکارانم، دوستان دوران کودکی، افراد غریبه‌ای که در سفرها با آن‌ها آشنا شدم، دوستان مادرم و تقریباً هر کسی که در یک دهه‌ی گذشته با او آشنا شده‌ام، دوست هستم. بنابراین واقعاً لازم نیست که آن‌ها هم پست‌های عجیب و غریب قدیمی من را ببینند.

اگر واقعاً می‌خواهید تصویر فعالیت مجازی‌تان را تغییر دهید، می‌توانید وارد فیسبوک شده و ساعت‌ها وقت بگذارید تا این پست‌ها را پاک کنید. ولی اگر عجله ندارید، می‌توانید از قابلیت On This Day فیسبوک استفاده کنید. این ویژگی یک بازرسی سریع روزانه از پست‌های شما انجام می‌دهد.

On This Day چگونه کار میکند

فیسبوک قابلیت On This Day را از زمستان سال گذشته معرفی کرده است. این ویژگی جالب خاطرات فیسبوکی شما از یک روز خاص در گذشته را نشان می‌دهد. پس یعنی اگر مثلاً در روز ۱۰ آذر به سراغ On This Day بروم همه‌ی چیزهایی که دوستانم در آن روز بر روی تایم‌لاینم به اشتراک گذاشته‌اند، تصاویر و پست‌هایی که در آن تگ شده‌ام، کسانی که در آن روز با آن‌ها دوست شده‌ام و در واقع هر آن‌چه که در آن روز و همان روز در سال‌های گذشته برای من رخ داده است نشان داده می‌شود.

On This Day چگونه کار می‌کند

با وجود این که من برای مرور خاطرات گذشته در حال استفاده از این قابلیت بودم، ولی خیلی سریع متوجه شدم که با کمک همین ویژگی می‌توان از شر پست‌های قدیمی خلاص شد. اکنون هر روز پست‌های همان تاریخ در سال‌های گذشته را بررسی و پست‌های نامناسب را حذف می‌کنم. با این شرایط یک سال طول می‌کشد تا کل تاریخچه‌ی شرم‌آورم پاک شود، ولی در یک مقیاس کلی، صرف روزانه‌ی چند دقیقه برای این کار، زحمت زیادی به حساب نمی‌آید.

نکته: اگر راه‌حل ساده‌تری می‌خواهید می‌توانید بهتر است حریم خصوصی پست‌های قبلی خود را محدود کنید. اما من بعضی از پست‌های قدیمی‌ام را دوست دارم و می‌خواهم آن‌ها را نگه دارم، پس اگر مثل من هستید، از روشی که در این پست گفته شد استفاده کنید.

چگونه پستهای قبلی را به صورت روزانه بررسی کنیم؟

به صفحه‌ی On This Day فیسبوک بروید. این صفحه را می‌توانید از بخش Apps موجود در نوار سمت چپ ببینید.

On This Day چگونه کار می‌کند

در این صفحه، همه‌ی پست‌هایی که در تاریخ کاربری شما در این روز بر روی تایم‌لاین‌تان ارسال شده است را می‌بینید. آن‌ها را بررسی کرده و مواردی که به نظرتان ناجور هستند را حذف کنید.

اگر می‌خواهید چیزی را پاک نمایید، بر روی فلش کوچک موجود در گوشه‌ی سمت راست پست کلیک کرده و گزینه‌ی Delete را انتخاب کنید.

On This Day چگونه کار می‌کند

علاوه بر این، از اپلیکشن موبایل هم می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید. کافی است به زبانه‌ی Options بروید و سپس On This Day را انتخاب کنید. از این‌جا هم آیکن فلش را لمس نمایید تا پست‌هایی که نمی‌خواهید را حذف کنید.

On This Day چگونه کار می‌کند

On This Day چگونه کار می‌کند

فیس بوک دیگر دارد پا به سن می‌گذارد. اکثر کسانی که در هنگام شروع به کار این شبکه در حال تحصیل در دانشگاه بودند، اکنون به دهه‌ی سوم زندگی خود رسیده‌اند. پس احتمالاً خیلی‌ها نمی‌خواهند کسی عکس‌های دوران عیش و نوششان را ببیند. روزی ۲ دقیقه وقت بگذارید تا آرام آرام بتوانید تاریخچه‌ی فیسبوک خود را از آثار به جا مانده از این دوران‌ها پاک کنید.

نظر شما در مورد قابلیت یاد شده در فیس بوک چیست؟ به نظر شما شور و شوق کار کردن با فیس بوک درست مثل دو سه سال اخیر است؟ نظر خودتان در این باره چیست؟ دیدگاه خود را از بخش نظرات با گویا آی تی در میان بگذارید. این مطلب را از طریق فیس بوک منتشر کنید تا کاربران بتوانند از قابلیت های آن مطلع شده و از آن استفاده کنند.

منبع: howtogeek.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *