چگونه تصویر دستگاه اپلی خود را بر روی مانیتور ببینیم؟

چگونه تصویر دستگاه اپلی خود را بر روی مانیتور ببینیم؟
  • 1395/9/24
  • زهرا معبودی
  • 0

کاربران اپلی قادرند به سادگی هرچه تمام تر تصویر آیفون و یا آیپد خود را بر روی یک اپل تی وی و به کمک قابلیت AirPlay  به اشتراک بگذارند. اما در صورتی که مانیتوری که قصد دارید از آن برای مشاهده تصویر اسمارت فون اپلی خود استفاده نمایید، متعلق به یک سیستم ویندوزی است باید چگونه این روند را انجام داد؟! در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا نحوه انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

نمایش صفحه آیفون بر روی مانیتور با کمک یک ابزار مفید و کاربردی به نام LonelyScreen انجام می پذیرد. با نصب این نرم افزار تنها بر روی سیستم ویندوزی خود می توانید با استفاده از قابلیت AirPlay  تصویر آیفون خود را بر روی مانیتور مشاهده کنید. خوشبختانه انجام این کار هیچ نیازی به نصب برنامه بر روی آیفون ندارد و تنها به کمک همین ابزار قابل انجام است.

برای آغاز کار لازم است LonelyScreen را از اینجا  دانلود و نصب نمایید. در زمان نصب ممکن است اخطاری از سوی فایروال سیستم صادر گردد. برای رفع آن افیست به بخش تنظیمات فایروال راجعه نموده و نوع شبکه مورد نیاز خود را برای این برنامه انتخاب نمایید.

به خاطر داشته باشید که شبکه‌ های عمومی به خاطر نداشتن امنیت کافی هرگز توصیه نمی‌ شوند.

mirroring-iphone-to-windows-pc7

برنامه LonelyScreen   به محض نصب شدن اجرا خواهد شد. در زمان باز شدن برنامه در صورتی که با صفحه زیر مواجه شدید گزینه Fix It Administrator را انتخاب نمایید.

mirroring-iphone-to-windows-pc7

پنجره User Account Control  نمایش یافته را با فشردن دکمه  Yes تایید نمایید و به LonelyScreen  اجازه دریافت اطلاعات لازم را بدهید.

mirroring-iphone-to-windows-pc7

پس از انجام مراحل اولیه و کسب اجازه LonelyScreen  از فایروال سیستم تان شما قادر به مشاهده تصویر صفحه نخست برنامه خواهید بود. نام دریافت کننده به صورت پیش فرض LonelyScreen  خواهد بود اما شما می توانید با کلیک بر روی نام، نسبت به تغییر آن اقدام نمایی. پس از انجام تغییرات کلید Save  را به منظور ذخیره انتخاب نمایید.

mirroring-iphone-to-windows-pc7

در این بخش نیازمند برخی تنظیمات در آیفون هستیم. ابتدا در بخش تنظیمات سریع دستگاه از اتصال اسمارت فون خود به شبکه وای فای اطمینان یابید. (چک نمودن این مورد در کامپیوتر نیز ضروری است.) همچنین در این بخش می توانید چک نمایید که قابلیت AirPlay  فعال می باشد یا خیر.

mirroring-iphone-to-windows-pc7

AirPlay  را باز نمایید و نام کاربری تعیین شده در برنامه را انتخاب نمایید. (در صورتی که تغییری در این بخش ایجاد نکرده اید نام LonelyScreen   مشاهده خواهد شد. )

قابلیت Mirroring  را در حالت اکتیو قرار دهید.

mirroring-iphone-to-windows-pc7

پس از انجام مراحل بالا تمامی کارهای انجام گرفته بر روی آیفون یا آیپد در مانیتور قابل مشاهده خواهد بود.

برای توقف LonelyScreen نیز می توانید با انتخاب گزینه چرخ دنده در گوشه سمت راست و بالای تصویر گزینه خروج را انتخاب نمایید.

mirroring-iphone-to-windows-pc7

این ترفند می تواند در بسیاری از مواقع بسیار کاربردی و مفید عمل نماید بنابراین در صورتی که آموزش این ترفند برای شما مفید بوده است نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود این مطلب کاربردی را به دیگر دوستان خود آموزش دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *