سیناپتیکس از یک حسگر اثرانگشت جدید رونمایی کرد

سیناپتیکس از یک حسگر اثرانگشت جدید رونمایی کرد
  • 1395/9/24
  • مقدم
  • 0

همان‌طور که به احتمال زیاد می‌دانید، شرکت سامسونگ از گوشی گلکسی اس ۸ در سال آینده با یک صفحه‌نمایش با حاشیه‌های کم‌تر در مقایسه با نسل فعلی خود، رونمایی خواهد کرد و به همین جهت، شایعات نشان می‌دهد که گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ به دکمه فیزیکی Home مجهز نخواهد بود. در همین رابطه، شرکت سیناپتیکس به‌تازگی از یک حسگر اثرانگشت جدید رونمایی کرده است که می‌تواند اثرانگشت کاربران را از زیر یک شیشه تشخیص دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

حسگر اثرانگشت جدید سیناپتیکس FS9100، یک سنسور اپتیکال است که شرکت‌های سازنده، می‌توانند آن را در زیر یک لایه شیشه‌ای برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های جدید خود، جای دهند و این، همان چیزی خواهد بود که سامسونگ به دنبال آن است.

برای اینکه حسگرهای جدید سینپاتیکس، اثرانگشت کاربران را تشخیص دهد؛ ضخامت لایه شیشه‌ای باید نزدیک به ۱ میلی‌متر باشد. در رابطه با حسگر اثرانگشت جدید سیناپتیکس FS9100، باید گفت که این سنسور به صورت پیش‌فرض، ضدآب و ضدخش خواهد بود. بنابراین، حسگر جدید سیناپتیکس، می‌تواند به خوبی اثرانگشت کاربران را حتی در صورتی‌که نوک انگشتان آن‌ها مرطوب باشد، تشخیص دهد.

 البته میزان دقت این حسگرها در صورت مربوط بودن انگشتان کاربران، هنوز اعلام نشده است و باید منتظر عرضه اولین محصولات مجهز به این حسگر اثرانگشت باشیم که به احتمال زیاد، گوشی‌های پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۷ سازندگانی از جمله سامسونگ، به آن مجهز خواهد بود.

سیناپتیکس در همین رابطه، مدعی شده است که حسگر جدید سیناپتیکس FS9100 به طور خاص برای جای‌گیری در زیر یک لایه شیشه‌ای محافظ از جمله شیشه‌ ۲٫۵ بعدی که بر روی صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شود، طراحی شده است. از آنجایی‌که حسگر در پشت یک لایه شیشه‌ای جای می‌گیرد، انتظار داریم که دوام بیشتری در مقایسه با حسگرهای گذشته داشته باشد؛ با این‌حال، باید دید که آیا قرارگرفتن یک لایه شیشه‌ای بر روی حسگر جدید سیناپتیکس FS9100، تاثیری بر روی عملکرد آن خواهد داشت یا خیر.

synaptics-640x336

شرکت سیناپتیکس در رابطه با حسگرهای جدید تشخیص اثرانگشت خود، اعلام کرده است که مصرف انرژی در حسگر اثرانگشت جدید سیناپتیکس FS9100، بسیار بهینه است و این حسگر، ضخامت بسیار کمی دارد.

 در رابطه با زمان عرضه این حسگر به تولیدکنندگان، باید گفت که براساس اطلاعات رسمی، تولید نمونه‌هایی از این حسگر در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ آغاز می‌شود و تولید انبوه تا فصل بعدی، به طول می‌انجامد.

به همین جهت، شرکت سامسونگ، ممکن است نتواند از حسگرهای اثرانگشت جدید سیناپتیکس در گوشی‌ گلکسی اس ۸ استفاده نماید. البته در حال‌حاضر، اینکه سامسونگ برنامه‌ای برای عرضه گوشی پرچم‌دار جدید خود با یک حسگر اثرانگشت در زیر لایه شیشه‌ای محافظ صفحه‌نمایش دارد یا خیر؛ هنوز مشخص نیست.

جالب است که بدانید این سازنده، پیش‌تر، چندین پتنت مرتبط با حسگرهای اثرانگشت را به ثبت رساند که نشان می‌دهد سامسونگ، به دنبال عرضه محصولات خود با حسگرهای اثرانگشتی است که در بدنه پشتی، جای گرفته. بنابراین، ممکن است بخشی از شایعات منتشرشده پیرامون گلکسی اس ۸ سامسونگ صحت نداشته باشد.

یکی‌دیگر از سازندگانی که شایعه شده در سال آینده، دکمه Home را از محصولات خود حذف می‌کند؛ شرکت اپل است. گفته می‌شود آیفون اولد شرکت اپل از دکمه لمسی Home استفاده نمی‌کند و شرکت اپل، به دنبال عرضه آیفون پرچم‌دار آینده خود با ضخامت کم‌تر در مقایسه با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *