فروش آیفون‌های جدید شرکت اپل همانند گذشته، چندان بالا نیست

فروش آیفون‌های جدید شرکت اپل همانند گذشته، چندان بالا نیست
  • 1395/9/25
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ از یک آیفون جدید به مناسبت دهمین سالگرد معرفی گوشی‌های آیفون، رونمایی خواهد کرد. همین موضوع، باعث شده است تا کاربران برای آیفون‌های آینده شرکت اپل، منتظر بمانند و در نتیجه، فروش آیفون‌های جدید شرکت اپل در مقایسه با فروش نسل‌های گذشته آیفون این سازنده، کم‌تر باشد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

با توجه به معرفی یک آیفون با طراحی کاملاً جدید در سال آینده، شرکت اپل در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در مقایسه با گذشته، تغییرات چندانی را اعمال نکرده است و از ویژگی‌های جدید آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل، می‌توان به صفحه‌نمایش روشن‌تر، دکمه لمسی Home و بدنه ضدآب اشاره کرد. به همین جهت، بسیاری، آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس شرکت اپل را با توجه به یدک‌کشیدن یک طراحی تکراری، خسته‌کننده می‌دانند و ترجیح می‌‌دهند که تا سال آینده، برای معرفی گوشی‌های جدید شرکت اپل منتظر بمانند.

از زمان عرضه آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس در بازار، گزارش‌های منتشرشده از آمار فروش آیفون‌های جدید شرکت اپل، نشان می‌دهد که فروش آیفون‌های جدید شرکت اپل، آن‌طور که انتظار می‌رفت؛ بالا نبوده است. به همین جهت، یک گزارش جدید منتشرشده است که نشان می‌دهد تعدادی از تامین‌کنندگان قطعات آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل به دلیل فروش کم‌تر آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس، با زیان‌دهی مواجه هستند.

در این گزارش، آمده است که تامین قطعات آیفون برای نزدیک به ۱۹ سازنده در تایوان، با ضرردهی همراه بوده است و سود انباشته آن‌ها در حال‌حاضر در مقایسه با بازه‌زمانی مشابه در سال گذشته، نزدیک به ۰٫۴ درصد کاهش داشته است. برای اطلاع، سود انباشته، به درصدی از سود یک شرکت گفته می‌شود که به سهام‌داران پرداخت نشده و برای سرمایه‌گذاری یک شرکت سهامی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۸۳۳۸-۱۶۹۱۸-iphone7-l

در بین این سازنده تایوانی، نام‌ سازندگان مشهوری از جمله فاکس‌کان و Largan Precision (تامین‌کننده ماژول‌های لنز دوربین برای گوشی‌های هوشمند) به چشم می‌خورد و با اینکه این موضوع به صورت رسمی توسط اپل تایید نشده و یک گزارش، مرتبط با تامین‌کنندگان قطعات آیفون‌های شرکت اپل است؛ ضرردهی سازندگان تایوانی، قابل‌توجه خواهد بود.

همان‌طور که در بالا گفته شد، فروش کم‌تر آیفون‌های جدید شرکت اپل در مقایسه با نسل‌های گذشته، بیشتر به دلیل شایعاتی است که توسط منابع مختلف درباره آیفون ۸ این سازنده منتشر می‌شود. علاوه‌براین، مشخصات‌فنی بهتری که بسیاری از گوشی‌های هوشمند سازندگان دیگر به آن مجهز شده است، در کاهش فروش آیفون‌های جدید شرکت اپل، بی‌تاثیر نبوده.

به هرحال، شرکت اپل در سال آینده با معرفی آیفون ۸ و ارائه آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس به همراه این محصول، امیدوار است که فروش آیفون‌های این سازنده در مقایسه با سال‌های گذشته، یک روند صعودی را طی نماید. بنابر شایعه‌های مختلف، این سازنده برای معرفی آیفون ۸ با یک صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی اولد و بدنه شیشه‌ای آماده می‌شود.

از آنجایی‌که قیمت آیفون ۸ به احتمال زیاد، بالا خواهد بود؛ شرکت اپل تصمیم گرفته است تا آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس را با قیمتی مشابه با آیفون‌های ۲۰۱۶ خود، عرضه نماید. البته، شایعاتی نیز مبنی بر عرضه یک نسخه جدید از آیفون SE  در اواخر سال ۲۰۱۷ وجود دارد زیرا این سازنده در حال‌حاضر، تمامی تمرکز خود را بر روی توسعه و طراحی آیفون پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود یعنی آیفون ۸ معطوف کرده است.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *